Toon posts:

Oudere (PCI) videokaart onder Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier http://www.microsoft.com/...te/hardware/vistarpc.mspx zie ik dat mijn videokaart (ATI AIW9800) redelijk aan de Vista-eisen voldoet. Ik wil echter tzt een tweede monitor aansluiten, en kan dit alleen via een PCI-kaartje doen. Ik heb nog een oud PCI-kaartje (ATI-Rage3d-4 Mb), maar eventueel zit ik ook te denken een recenter kaartje aan te schaffen (ATI9250/64 Mb). Deze PCI-kaartjes lijken echter niet aan de eisen te voldoen, tenminste als primaire kaart. Maar wat als je ze als secundaire kaart worden gebruikt?

(btw: de AIW9800 heeft maar 1 aansluiting voor monitor, de wel aanwezige VIDEO-OUT wil ik niet gebruiken)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 19:03

jotheman

Was like that when I got here!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jotheman/w8ff.jpg

Ik denk niet echt dat we dat kunnen voorspellen. Maar zou me niet verwonderen als er een optie voor komt ja...

I see dead pixels...

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:19
Duurd nog maanden voordat het uitkomt. Dus maak je er nog maar niet druk om.
Verder DENK ik dat het voor een tweede beeldscherm niks uitmaakt.

Verwijderd

Ligt er mede aan op welke resolutie en de grootte van het scherm waarop jij vista gaat laten draaien denk ik..
Edit: of gewoon even een leuke graka kopen, voor 100 euries heb je voor jou maatstaven denk ik al een redelijk goede, die alles zekerste weten ondersteunt..

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 13:16 ]

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

:D Die kende ik nog niet. Me glaze bol is inderdaad wat troebel.

Ik denk dat je eerst moet wachten totdat vista echt uit is, want dit soort dingen veranderen nog wel eens.
Als je de beta's nu goed kan draaien dan heb je later geen problemen, meestal.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:24
Als ik de onderstaande pagina bekijk op de website van nVidia zou een FX5200 ook moeten voldoen.

http://www.nvidia.com/page/technology_vista_home.html

Die kaartjes heb je tegenwoordig al voor 25 euro.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:13
Als je zo'n oude kaart hebt dan ondersteunt ie waarschijnlijk geen DX9 en al helemaal geen DX10 dus dat wordt lastig. En of het mogelijk is om in Vista per videokaart/scherm in te stellen wat voor grafische modus (aero/aero glass enzo) er gebruikt wordt weet ik niet.

Beste zou denk ik zijn om toch een kaart te kopen die vista ondersteunt en meerdere uitgangen heeft...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Spixo
Ramon de Jesus schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:21:
Als je zo'n oude kaart hebt dan ondersteunt ie waarschijnlijk geen DX9 en al helemaal geen DX10 dus dat wordt lastig. En of het mogelijk is om in Vista per videokaart/scherm in te stellen wat voor grafische modus (aero/aero glass enzo) er gebruikt wordt weet ik niet.

Beste zou denk ik zijn om toch een kaart te kopen die vista ondersteunt en meerdere uitgangen heeft...
De FX5200 heeft wel degelijk native DX9 support. Het mag dan wel niet een van de snelste kaarten zijn, maar hij werkt wel onder Vista.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ramon de Jesus schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:21:

DX10 heb je alleen nodig wanneer je alle eye-candy aan wilt hebben staan...
Wanneer je dat niet hebt zou een mindere kaart het ook gewoon moeten doen...
Alleen niet met alles aan...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:13
Jongens ik ben niet dom hoor, dat snap ik ook allemaal wel. Maar weten jullie hoe Vista omgaat met 2 verschillende videokaarten in een systeem? Kan je per videokaart/scherm aangeven welke grafische modus je aan wil hebben staan? Of gaan alle schermen op de hoogst mogelijke modus van je slechtste kaart draaien? Bovendien had de topicstarter het niet over een FX5200 maar over een oud ATi kaartje.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Spixo
Ramon de Jesus schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:39:
Jongens ik ben niet dom hoor, dat snap ik ook allemaal wel. Maar weten jullie hoe Vista omgaat met 2 verschillende videokaarten in een systeem? Kan je per videokaart/scherm aangeven welke grafische modus je aan wil hebben staan? Of gaan alle schermen op de hoogst mogelijke modus van je slechtste kaart draaien? Bovendien had de topicstarter het niet over een FX5200 maar over een oud ATi kaartje.
De kaart die hij heeft gaat zeker niet de eye-candy draaien die Windows Vista ondersteund. In de TS staat echter dat hij zit te twijfelen over een nieuw kaartje, vandaar dat de FX5200 in dit topic is genoemd.

Verwijderd

Topicstarter
Tsjong. Ik weet al weer wat meer. Wb. eye-candy: dat is op m'n sec. monitor/cq graka niet van belang. Ik doe veel aan videobewerking/Photoshop, wil m'n 2e monitor eigenlijk gebruiken om wat floating windows op te parkeren,cq. preview venster(s) op te zetten.
Kan dat trouwens wat betreft drivers: een NVidia naast een ATI?
Enneh, omdat ik ws toch nog een jaar moet wachten, één en ander lukt wel op WinXP?
Pagina: 1