Toon posts:

[XP] Windows zwart scherm, na verwijderen diverse virussen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen. ik heb een probleem met windows XP home ed, als ik mijn pc opstart doet alles het normaal totdat ik zeg maar echt in windows ben, me loading screen doet het allemaal goed. als ik dan in windows ben zie ik alleen een zwart scherm met me muis. verder kan ik alleen dingen bedienen via de taakbalk. ik zie verder bij processen ook niks van mij staan. wat kan hier de oorzaak van zijn? het probleem deed zich gister avond voor. ik was bezig met spullen op mijn telefoon aan het zetten, maar dat venster liep opeens vast. ik sloot hem toen af via de taakbalk met proces beindingen of taak beeindigen(weet ik niet meer :) ). en toen kreeg ik dus dat zwarte scherm. daarvoor had ik net een nieuwe virus scanner gedownload( antivir) en een scan gedaan en virusen verwijderd. ik hoop niet dat dat het is.

ik hoop snel antwoord te krijgen.

met vriendelijke groet,

Boudewijn Geiger :)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 16:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

• Wat gebeurd er als je in veilige modus opstart?
• Welke versie van windows heb je?
• Welk nieuwe virusscanner heb je gebruikt
• Welk virus heb je verwijderd?

Je laat nog veel vragen open...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
1 uhm ik heb nog niet gekeken wat er gebeurt als ik hem in veilig modus start.
2 ik heb windows XP home edition service pack 2
3 ik heb de virus scanner antivir gebruikt
4 ik had 20 virussen en ik weet ze niet allemaal omdat ik me virus scanner heb verwijderd om te kijken of hij het dan weer zou doen. maar er zaten een paar trojans bij en paar bestanden in windows/system32 map en wat me opviel is dat svchost.exe ook als virus werd aangegeven. ik weet niet of dit slecht is?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03 03:00
Svchost hoort in de system 32 map te staan. Ieder bestand met dezelfde naam op een andere plaats dan deze map en de mappen prefetch en Servicepack files is hoogstwaarschijnlijk een stukje ellende.

Weet je zeker dat de naam svchost en niet scvhost (let op de eerste drie letters)? Ik had eens een trojan die zich scvhost noemde.

Verwijderd

Topicstarter
dat zou best kunnen dat ik me daarin vergist heb, dan weet ik het niet zeker

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem in veilig modus opgestart, maar nog steeds het zelfde resultaat. een zwarte schem met een muis cursor. help ;(

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 14:27
kan je geen systeemherstel uitvoeren?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
nope, ik heb al gekeken, er was geen herstel punt gemaakt

Verwijderd

BSOD! :D
Modbreak: Algemene gedragsregelsLaat nutteloze opmerkingen als deze maar achterwege!

[ Voor 90% gewijzigd door sanfranjake op 04-04-2006 14:13 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je OS [XP] zet ik nog even in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy :)

windows zwart scherm > [XP] Windows zwart scherm, na verwijderen diverse virussen*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat gebeurt re als je CTRL+ALT+DEL drukt?

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry was ik vergeten, maar het komt volgens mij toch door antivir. trouwens mij scherm wordt niet zwart, ik was vergeten dat ik een zwarte achtergrond had 8)7 . maar de startbalk en iconen zijn weg. ik heb nog gegoogled en vond dit.http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=280024.
hier zegt die jongen dat het ook met zijn antivirus programma te maken had. maar ik weet niet precies wat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
hier nog iemand met het zelfde probleem: http://forums.breekpunt.nl/forums/topic.asp?TOPIC_ID=17333

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het opgelost _/-\o_ . voor de gene die het zelfde probleem hebben. run adware. als het goed is vind hij wat grote fouten. hierdoor is mijn probleem opgelost.:D
Pagina: 1