[asus m6n] Scheur in scherm, hoe te fixen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik ben al iets meer dan 2 jaar tevreden gebruiker van mijn asus m6n :) Ik heb echter een probleem dat als ik het niet snel oplos verkeerd kan aflopen. Op de achterkant van het scherm is ten hoogte van het scharnier (waar de meeste druk staat als je het scherm open en dichtklapt) een scheur ontstaan door heavy use. Als ik het scherm open en dicht klapt, beweegt de scheur mee. Nu is het zelfs dat als ik het scherm dichtklap, de scheur wat groter word omdat de vering in het scharnier tegendrukt. Ik zie nu zelfs dat het scharnier wat ontzet is.

Ik ben bang dat binnen een onafzienbare tijd de behuizing krak gaat doen, en dan zit ik met een useless laptop. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen ? Ik heb gedacht aan superlijm maar ik weet niet of dat genoeg kracht heeft om de druk van het open en dicht klappen te kunnen weerstaan.

ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.baskoole.com/files/asus.gif
(de barst zit dus aan de achterkant van het scherm)

Heeft iemand mischien een idee ?

[ Voor 6% gewijzigd door basvcds op 04-04-2006 12:40 ]

www.baskoole.com

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 19:06
misschien eens vragen aan iemand die handig is met kunsthars en glasvezel.
klein glasvezel pleistertje erop (=heel dun), en dan zou het best wel weer sterk kunnen worden.

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoeveel jaar garantie heb je op de laptop? Als dit 3 jaar is gewoon ter garantie aanbieden, mist je de laptop niet hebt leren vliegen. ;) Dus als dit is onstaan bij normaal gebruik. Een behuizing moet zeker langer mee kunnen dan 2 - 3 jaar. Zo is mijn Dell latop één maal tijdens de garantie periode voor reparatie terug gegaan naar een repair center van Dell (twee maand voor het einde van de 3 jaar garantie periode) en nu 5 maanden na het verlopen van de garantie periode onstaan zijn er weer op meerdere plaatsen schuurtje onstaan. De laptop is vorige week donderdag wederom afgehaald door DHL voor een kostenloze reparatie bij een Dell repair center.

Overigens ontstaan deze schuurtjes door te stijfe scharnier punten, hier zal door Dell ook wat aan gedaan worden. (Dit is een bekend probleem van de Dell Inspiron 4150 serie)

Voor jou (TS) komt het er in iedergeval opneer dat je er vanuit mag gaan dat de behuizing wel langer mee mag gaan dan 3 jaar, bij normaal gebruik. Ik zou zeggen neem eens contact op met Asus.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

_Dune_ schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:58:

Voor jou (TS) komt het er in iedergeval opneer dat je er vanuit mag gaan dat de behuizing wel langer mee mag gaan dan 3 jaar, bij normaal gebruik. Ik zou zeggen neem eens contact op met Dell.
lol, voor een asus contact opnemen met dell? ;)

neem maar gewoon contact op met ASUS :P

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:06:
[...]

lol, voor een asus contact opnemen met dell? ;)

neem maar gewoon contact op met ASUS :P
Oeps, ik bedoel natuurlijk Asus. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

_Dune_ schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:58:
Hoeveel jaar garantie heb je op de laptop? Als dit 3 jaar is gewoon ter garantie aanbieden, mist je de laptop niet hebt leren vliegen. ;) Dus als dit is onstaan bij normaal gebruik. Een behuizing moet zeker langer mee kunnen dan 2 - 3 jaar. Zo is mijn Dell latop één maal tijdens de garantie periode voor reparatie terug gegaan naar een repair center van Dell (twee maand voor het einde van de 3 jaar garantie periode) en nu 5 maanden na het verlopen van de garantie periode onstaan zijn er weer op meerdere plaatsen schuurtje onstaan. De laptop is vorige week donderdag wederom afgehaald door DHL voor een kostenloze reparatie bij een Dell repair center.

Overigens ontstaan deze schuurtjes door te stijfe scharnier punten, hier zal door Dell ook wat aan gedaan worden. (Dit is een bekend probleem van de Dell Inspiron 4150 serie)

Voor jou (TS) komt het er in iedergeval opneer dat je er vanuit mag gaan dat de behuizing wel langer mee mag gaan dan 3 jaar, bij normaal gebruik. Ik zou zeggen neem eens contact op met Asus.
Helaas is de redenatie niet dat een laptop behuizing langer dan 2 of 3 jaar mee moet kunnen gaan. Jij hebt zelfs nog geluk met je Dell, want onlangs zijn de garantievoorwaarden zo aangepast dat je meer dan 2 jaar garantie af kan sluiten op een laptop. Dat ze jou behuizing voor de 2de keer repareren zijn ze ook verplicht toe (kijk maar even in het topic over de Jewel Brilliant 2785, ik heb geen zin om het hele verhaal nog eens te typen).

Ik zou het scherm proberen te repareren met een stukje glasvezel en kunsthars, zoals Steltho al zei.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Voordat je met plakkerige goedjes aan de gang gaat moet je even met Asus bellen. Ze zijn min of meer verplicht een degelijk product op de markt te brengen en het openen van het scherm moet ontelbare keren goed gaan. In laptop land is het heel gebruikelijk dat scharnieren scheuren of breken als ze te strak zijn gemonteerd.

Bij Dell was de standaard policy dat het binnen de garantie valt als de scheur in het plastic bij de scharnieren in de buurt is begonnen.

Bel even met Asus wat ze doen voordat je gaat lijmen.

Verwijderd

deepbass909 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:23:
Helaas is de redenatie niet dat een laptop behuizing langer dan 2 of 3 jaar mee moet kunnen gaan.
Hoezo niet? Bij normaal gebruik moet de behuizing logischerwijs niet na 2 of 3 jaar scheuren gaan vertonen. De fabrikant kan hoog en laag springen met additionele support overeenkomsten, ... feit blijft dat dit gewoon niet mag gebeuren nar 2/3 jaar.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:31:
[...]

Hoezo niet? Bij normaal gebruik moet de behuizing logischerwijs niet na 2 of 3 jaar scheuren gaan vertonen. De fabrikant kan hoog en laag springen met additionele support overeenkomsten, ... feit blijft dat dit gewoon niet mag gebeuren nar 2/3 jaar.
Dit klopt inderdaad. Het grote probleem is meestal je gelijk halen. Gelijk hebben en krijgen zijn vaak twee heel verschillende dingen, helaas... Ik ben dan ook blij dat Dell in mijn geval helemaal niet moeilijk heeft gedaan.

P.s. Ik had 3 jaar i.p.v. 1 of 2 jaar garantie, dus ik had al een extended pakket. ;) De tweede maal viel alleen al een maand of vier a vijf buiten de garantie periode. Overigens heeft dit ook niet echt meer met garantie te maken, maar meer met produktie fouten. Aangezien je zoals gezegd mag verwachten dat een dergelijke behuizing langer mee gaat dan 2 a 3 jaar. (Bij normaal gebruik)Misschien dat je in een dergelijk geval voor verzend kosten moet opdraaien, maar de reparatie of vervanging van onderdelen/produkt zal vergoed moeten worden.

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 05-04-2006 15:38 ]

Pagina: 1