Toon posts:

Videokaart en on-board

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een oude pc die ik wil gebruiken voor internet maar ook om films op te draaien die ik met mijn beamer ga projecteren. Nu heb ik een videokaart maar deze heeft geen uitgang. Mijn plan was om de ingebouwde videokaart 32MB gebruiken voor de monitor en de beamer aan te sluiten op de on-board videokaart. Ik krijg deze 2 echter niet tegelijk aan de praat.

Het gaat om een Intel desktop board D815EEA met een Asus AGP v300M/32M videokaart

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-07 09:43

ThunderNet

Flits!

Staat in de bios de on-board videokaart wel ge-enabled?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Die optie kan ik niet vinden enkel een optie waarbij ik AGP of PCI kan selecteren voor de videokaart.

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Waarschijnlijk moet je de bios optie op PCI zetten, en zal windows zelf de twee videokaarten herkennen. In windows kan je dan instellen welke kaart je primary gebruikt.

wwweet ik veel...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 07:02

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:39:
Die optie kan ik niet vinden enkel een optie waarbij ik AGP of PCI kan selecteren voor de videokaart.
Dan is de kans erg groot dat de onboard kaart automatisch uitgeschakeld wordt bij gebruik van een AGP of PCI kaar.

Verwijderd

Topicstarter
killerbee17 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:43:
Waarschijnlijk moet je de bios optie op PCI zetten, en zal windows zelf de twee videokaarten herkennen. In windows kan je dan instellen welke kaart je primary gebruikt.
Dat heb ik dus geprobeerd maar dan schakelt alsnog de onboard videokaart uit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je wil kan niet.
De onboard chip hangt aan de AGP bus en de AGP poort hangt aan de AGP bus. En je kunt maar 1 van de 2 tegelijkertijd gebruiken. Je zult dus een PCI videokaart ernaast moeten hangen als je meer dan 1 videokaart wil gaan gebruiken.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
true....

maar hoe bedoel je? "Nu heb ik een videokaart maar deze heeft geen uitgang"???

U vraagt, wij antwoorden.

• KOICE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-06 08:29
MeMoRy schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:50:
true....

maar hoe bedoel je? "Nu heb ik een videokaart maar deze heeft geen uitgang"???
Waarschijnlijk bedoeld hij dat er niet een extra uitgang op zit om de beamer mee aan te sturen (tv-out)
Pagina: 1