[WLAN] internet connect en disconnect kort achter elkaar

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-04 19:14

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik installeer op een laptop een verbinding met deze USB WiFi stick op Win2k (oudere machine) met MSI's eigen drivers ipv het door Win2k te laten regelen.

De stick connect steeds naar m'n WiFi accesspoint, zegt dat alles in orde is. Dan komt dat icoon van Windows z'n eigen netwerkbeheer (met een kruisje er bij) en dan vliegt m'n verbinding er af. En dan verbind hij weer, en vlieg ik er weer af. Kortom, het lijkt een constant gevecht, maar is echt bloed-irritant.

Ik heb ook nergens in de settings kunnen vinden of de drivers de volledige toegang kunnen krijgen tot het device en ook google mocht niet baten. Dus ik zit even met de handen in het haar. Iemand die me please kan helpen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De MSI tool regelt dus de selectie van het netwerk?

Dan moet je even de service "Windows Zero Configuration Service" afsluiten.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• apNia

apNia

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:52:

Die bestaat -- of zie ik iig niet -- onder Win2k... heet ie daar anders?

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Gebruik in iedergeval maar 1 van de 2 tooltjes. Niet beiden tegelijk... dus of die van windows of van MSI. Kijk maar welke je wel kan afsluiten.
Welke drivers heb je geinstalleerd? Van de bijgeleverde CD? Dan zou je even op de website van MSI kunnen kijken of er nieuwere drivers beschikbaar zijn. Wil ook nog weleens helpen.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• apNia

apNia

Topicstarter
Nee heb de nieuwste al gedownload. Probleem is dat ik dus die van MSI wil nemen omdat ik er geen benul van heb (lees: niet kan vinden) hoe je de WEP key invult. Win2k lijkt niet zo'n mooi "beschikbare netwerken" systeem te hebben als XP. En bij configuratie van m'n device (device manager) kan ik wel zeggen dat WEP aan moet, maar nergens een key invullen. Beetje raar...

• apNia

apNia

Topicstarter
Is er niet ergens een guide oid te vinden hoe je in Windows 2000 de ruzies tussen dergelijke conflicten kan oplossen? Het blijft er op lijken dat het een gevecht wordt tussen Windows 2000's eigen systeem en de geleverde drivers.

Verwijderd

Jawel
CodeCaster schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:52:

:)

• apNia

apNia

Topicstarter
Volgens mij bestaat die dus niet onder 2k! Of iig niet op deze machine...

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Zero Configuration WLAN bestaat vanaf windows XP, dus je zal het moeten doen met het bijgeleverde tooltje.

• apNia

apNia

Topicstarter
En als daar geen optie toe is?
Ben compleet niet bekend met 2k systemen. Volgens mij ben ik vanaf 98SE gelijk naar XP gejumped.

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:24:
En als daar geen optie toe is?
Ben compleet niet bekend met 2k systemen. Volgens mij ben ik vanaf 98SE gelijk naar XP gejumped.
Dan heb je een flinke sprong gemaakt :P
Pagina: 1