Ik ga een feestje houden en wil de muziek van de computer over de dolbi-sourround systeem afspelen. Voor de xbox heb ik eens een keer een heel mooi fibre/optical (hoe je het wilt noemen) kabeltje gekocht. Waardoor ik mooi dolbi surround geluid heb. Zijn er ook zulke kabeltjes te koop vanaf de pc naar optical? Ik heb daar namelijk nog een gaatje voor over op mijn setje. Waar koop ik die dan?
Ik zou eerst maar even kijken wat voor geluidskaart je hebt. Die moet dan wel een optisch uitgang hebben, of misschien een coax uitgang, als je receiver daarmee overweg kan.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
voila: http://www.gsmgigant.nl/c381.html
Heb ik ergens anders gekocht voor € 20,-, maar dan zoek je zelf maar ff zoeken.
Als je natuurlijk een coaxiale uitgang hebt op je PC.
Wat je ook had kunnen doen is zoeken op google: "optisch naar coaxial"
Heb ik ergens anders gekocht voor € 20,-, maar dan zoek je zelf maar ff zoeken.
Als je natuurlijk een coaxiale uitgang hebt op je PC.
Wat je ook had kunnen doen is zoeken op google: "optisch naar coaxial"
[ Voor 78% gewijzigd door intermusic op 04-04-2006 11:07 ]
Wat een onzin, je hebt gewoon een geluidskaart nodig met optische uitgang. (SPDIF - optical) Zit tegenwoordig ook nog wel eens on board.
Overigens als je gewoon mp3'tjes wilt blazen tijdens een feestje heb je niets aan een digitale verbinding met je pc op zicht. Immers zijn nagenoeg alle mp3tjes stereo streams - 2 kanaals dus L/R. Als het je simpel te doen is een stereo source te blazen over alle speakers dan ben je beter uit met gewoon een analoog kabeltje en dan Dolby Pro Logic (music) op je AVR te selecteren en je de moeite te besparen.
Digitaal is mijns inziens pas zinnig wanneer je AVR van dusdanige kwaliteit is dat het de vertaling kwalitatief beter aankan dan een dedicated geluidskaart. En dan heb je vervolgens een geluidskaart nodig die dat ellendige windows kan omzeilen bij de output zodat het geluid al niet verkracht je pc verlaat... maar dat voert wat ver hier
Overigens als je gewoon mp3'tjes wilt blazen tijdens een feestje heb je niets aan een digitale verbinding met je pc op zicht. Immers zijn nagenoeg alle mp3tjes stereo streams - 2 kanaals dus L/R. Als het je simpel te doen is een stereo source te blazen over alle speakers dan ben je beter uit met gewoon een analoog kabeltje en dan Dolby Pro Logic (music) op je AVR te selecteren en je de moeite te besparen.
Digitaal is mijns inziens pas zinnig wanneer je AVR van dusdanige kwaliteit is dat het de vertaling kwalitatief beter aankan dan een dedicated geluidskaart. En dan heb je vervolgens een geluidskaart nodig die dat ellendige windows kan omzeilen bij de output zodat het geluid al niet verkracht je pc verlaat... maar dat voert wat ver hier