Toon posts:

[XP] Off-line bestanden terugen halen (CSC map)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Thuis staat een laptop waar de map mijn documenten verwijst naar een netwerkschijf. Op deze manier werd de map mijn documenten gesynchroniseerd en stonden mijn bestanden op de netwerkschijf EN op de laptop. Het heeft maanden prima gedraaid. Ik had buiten mijn netwerk de beschikking over al mijn bestanden en in mijn netwerk synchroniseerde alles prima.

Maar toen:
Op de één of andere manier was op een moment mijn netwerkschijf niet meer te bereiken. Deze is stuk gegaan. Gelukkig, dacht ik, had ik alle bestanden ook nog op mijn laptop. Maar helaas, hier stonden alleen de door mij nieuw aangemaakte bestanden na de crash van de netwerkschijf.

Nu heb ik het volgende gevonden:
In de map c:/windows/csc zitten al je off-line mappen en bestanden. Met de tool csccmd kan je deze bestanden uitpakken, de off-line folders database controleren op fouten, etc. Ik heb contact gehad met Microsoft en heb de csccmd 1.1 tool gemaild gekregen. Deze heeft namelijk meer functies als de vrij te downloaden csccmd 1.0 tool.

De feiten:
Ik heb/had een mijn documenten van ongeveer 20GB. Als ik naar c:/windows/csc ga en ik de eigenschappen op vraag dan zie ik dat die map een goede 20GB is. Je zou zeggen: Dat zijn mijn documenten. Maar met deze bestanden kan ik niks. Met de tool csccmd 1.1 heb ik het volgende commando uitgevoerd: csccmd /extract:\\192.168.1.254\part1 /target:c:\terug /recurse.

\\192.168.1.254\part1 is de locatie waar mijn mijn documenten op de netwerkschijf stonden
c:\terug is de map op de schijf van de laptop waar de terug gehaalde bestanden geplaatst moeten worden.

Wanneer ik dit commando uitvoer zie ik hem werken en zegt hij dat hij alles heeft terug gehaald. Dit klopt deels! Ik heb een aantal bestanden terug die ik terug zou moeten hebben maar helaas niet alles. Slechts 250 MB / 550 bestanden.

Iemand enig idee hoe dit kan? Iemand een tip hoe ik mijn documenten toch nog terug kan halen.
Met de netwerkschijf is helaas niks meer te beginnen. Het zou toch moeten kunnen de bestanden van de CSC folder terug te halen!

Nog even wat links:
Informatie over CSCCMD: http://support.microsoft.com/kb/884739/?sd=RMVP&fr=1
Op Google is verder veel te vinden over mensen die ook hier een probleem mee hebben maar die zijn vaak nog opzoek naar de CSCCMD 1.1 tool.

Alvast bedankt voor jullie moeite!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 09:15
Sowieso eerst je harddisk imagen voor je verder gaat! Je hebt o.a. kans dat er synchronisatie gaat lopen die alle files gaat verwijderen omdat deze ook "verwijderd zijn" van de netwerkschijf. Pas daar dus mee op voor je verder gaat!