[SBS 2000] Mail from zonder active directory user.

Pagina: 1
Acties:

• Impuls
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
Hallo,

Ik zit dus met de volgende situatie :

SBS 2000 met exchange die met pop3 download de mails behandelt.
(dus pop3 mailboxen die van het net worden leeggehaald iedere 15 minuten en zo aan de juiste persoon worden doorgestuurd).

ik heb een emailadres : ikke@domein.be
en er bestaat ook info@domein.be die bij de provider zelf wordt geforward naar mijn pop3 box.

Nu zou ik graag het volgende kunnen.

Een email verzonden met het veld VAN : info@domein.be

Ik weet dat je een user kan aanmaken en dan een mailbox en dan daarop de rechten zetten,...maar is het mogelijk om dit te doen zonder dat ik die user en mailbox moet aanmaken ?

Groeten

Impuls

None

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Niet dat ik weet, wat is daar precies het probleem mee? Gewoon een policy: deny local logon er op zetten en niemand kan er iets mee. Je kan zelf via netwerkinstallaties van Outlook automatisch de juiste mailboxen laten koppelen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Je kan een user aanmaken, en dan een mailbox voor deze user. Je geeft in de advanced options aan dat de mail naar een andere mailbox (de .nl) moet worden gestuurd. En je geeft bij 'send on behalve' aan dat user (.nl) mail mag versturen vanuit de naam van deze user (.be)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Exchagne zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik verplaats je topic nog eventjes :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen