Toon posts:

[MS ACCES]Gegevenstype IP-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een excel tabel ipadressen staan, en die koppel ik in Acces. Maar Acces herkent die dingen niet zo lekker. En gaat bij bepaalde IP adressen over zijn nek.

of ik nu ###.###.###.### als gegevenstype neem, of 000.000.000.000, dan nog krijg ik bij verschillende velden de melding #Getal in plaats van een Ip-adres. Het lijkt erop dat hij alleen over zijn nek gaat bij ip adressen die uit de volledige 12 getallen bestaan. Wat moet ik anders doen om Acces dit te laten slikken?

Ja, ik heb gezocht naar een bestaand topic, maar niets geovnden

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Als je die puntjes er ook tussen wilt hebben, zul je het niet in een getal variabele kunnen zetten

Moet je hem dus zelf in een stuctuur opbouwen of omzetten naar string omdat een getal geen meerdere decimale punten kan bevatten

[ Voor 15% gewijzigd door hufkes op 04-04-2006 10:56 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
Bij tekst/string maakt excel er zelf al 1,95241E+11 van :(
Het probleem zit erin dat excel zelf al de punten weghaalt. Want die moeten er wel in blijven, anders kan ik hem ook niet meer vertelen waar die punten moeten staan. Er zijn toch wel meer mensen die met dit bijltje gehakt hebben?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:18:
Bij tekst/string maakt excel er zelf al 1,95241E+11 van :(
Het probleem zit erin dat excel zelf al de punten weghaalt.
Welke versie/taal gebruik je?
Excel 2K Engels doet dat (hier) niet, namelijk. Als ik 123.123.123.123 invoer, dan laat ie gewoon de punten staan (format: general), als ik forma: text neerzet verdwijnen er ook echt geen punten :?

Wat betekent mijn avatar?

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 17:08

faraway

Dank U...

Verschillende oplossingen mogelijk: Zet er in Excel een enkele quote voor en het ip-adres wordt als tekst gezien.
Je kunt ook het excelblad opslaan als .csv en dan pas importeren in Access. dan heb je de mogelijkheid om zelf jhet gevenstype te bepalen

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier al een beetje wat het probleem is (maar het is nog niet echt opgelost). Het excel document dat ik van onze server download is eigenlijk een tab-gescheiden tekstdocument. Dus ik sla het nu ook als .txt document op, en heb het gekoppeld in ACCES om daar eens mooie queries te laten draaien.

Maar in Acces zie ik nu heel consequent voor alle velden van de datum en die van het ip-adres #Getal! staan. Dit is niet zo'n lekker zoekwoord op google of microsoft.com, dus bij deze even de vraag, "waar hikt hij nu eigenlijk op?". En nog belangrijker, hoe zorg ik dat het gewoon normaal weergegeven wordt in ACCES.

De notaties in het tekst-bestand is dus nu bijvoorbeeld (fictief en ik heb een '//' gezet waar een tab staat:
]bedrijfsnaam // datum_tijd_download // module // bestand_gedownload // modulecode // ipadres
Sybolt Ettema // 2006-03-23 17:13:08 // Certificatie // MOD 040 Certificatie.pdf // MOD 040 // 84.246.55.227

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou het datatype in Access gewoon op tekst zetten.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Tried; met als resultaat: #Getal!
:(

en als ik numeriek ###.###.###.### óf #.#.#.# opgeef dan overruled ACCESS het zelf met #.###

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb bij het koppelen wat meer experimenteerd, omdat het achteraf nauwelijks in het ontwerpweergave nauwelijks te doen valt. IP is op tekst en de datum heb ik nu echt als datum kunnen importeren. Dus ik ben geholpen! (in de eerste plaats door mijzelf, maar toch) Bedankt!
Pagina: 1