Vragen 2 x ADSL op 1 adres

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 09:33
Hallo,

Wij hebben nu een adsl abbo van 8064/830 van compuserve en wij willen er graag nog een abbonement bij nemen namelijk adsl wanadoo family van 20mbit }) . Ik heb hier op de site al heel veel informatie kunnen vinden over dit onderwerp maar ik blijf toch met een 2 tal vragen zitten.

Ik heb hier op de site gelezen dat je dus een 2de telefoonlijn aan moet vragen bij kpn, wat ik ook al verwacht had, maar als ik op de kpn site ga kijken en bij de informatie van belbudget ga kijken dan zie ik staan dat dat abbonement niet beschikbaar is als je meerdere telefoonlijnen hebt. Weet iemand of ze hier mee bedoelen dat je niet meerdere belbudget abbonementen aan kunt vragen of dat je dat wel kunt maar niet als je er al 2 hebt?

Mijn tweede vraag gaat over de aansluiting van 2 adsl aansluitingen. Zoals iedereen weet moet dit bij het isra punt waar de telefoonlijn het huis binnen komt. Wij hebben daar nu al de telefoonlijn gesplitst voor adsl en telefoon. Maar weet iemand hoe ik dit aan moet sluiten als ik 2 adsl abbonementen neem. Moet ik daar dan speciale apparatuur voor kopen of moet ik er gewoon nog een splitter aan hangen.

Verder wil ik ook graag ervaringen en adviesen van jullie hebben als je dit al hebt of ooit hebt gehad.

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden want ik kreeg echt nergens anders een antwoord te vinden :'( .

Alvast bedankt.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:39
Hoi,

Je vraag m.b.t. belbudget e.d. kan ik je helaas niet mee helpen.

Voor het aan sluiten van een 2e lijn moet je een vrij ader paar hebben (2 draadjes), meestal is de aanvoerkabel naar je isra toe 4 draads dan zou het dus geen probleem moeten zijn.
Is dat niet het geval dan moet KPN aan het werk.....

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 10:47

Dido

heforshe

Twee aansluitingen met op beiden een belbudget abbo is geen probleem.

Wat aansluiten betreft: er wordt fysiek een tweede aderpaar gebruikt. Die twee keer twee aders voor je twee aansluitingen worden dus twee lijnen met twee splitters en twee modems :P

Als het goed is wordt dat al in de ISRA gesplist, en komen er 2 kabels uit. Het is echter niet gauw goed. Ik heb hetzelfde gedaan (2de lijn erbij, 2x belbudget, 2x ADSL), maar terwijl KPN volhield dat de tweede lijn er was kon ik hem niet ontwaren. Volgens KPN was er dan ook een monteur binnen geweest, maar die had ik nooit gezien :P

Wat betekent mijn avatar?

• dennis112
Ja wij hebben nu dus al 1 adsl splitter aan het isra punt hangen en daar hangen wel 2 draadjes buiten. Een rode draad en een blauwe draad als ik het goed heb. Dus dan neem ik aan dat ik die 2 draadjes dan moet gebruiken?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even lichtelijk offtopic; waar zou je al die moeite doen (en geld uitgeven) om een 2e lijn en abonnement er bij te nemen? De 20 mbit van Wanadoo moet toch ruim voldoende zijn om aan je up/downloadwensen te voldoen.

• dennis112
Nou omdat ik dus nog 1 jaar aan het compuserve abbonement vast zit, dus die kunnen we nog niet opzeggen. En wij gebruiken het abbonement thuis met z'n tweeen en zijn constant aan het uploaden en downloaden en als je de upload vol gebruikt dan is het onmogelijk om nog een spel online te spelen of ook maar een beetje fatsoenlijk te internetten. Wij willen dus ieder onze eigen verbinding, dat werkt een stuk beter en dan hebben we ook niet een woordenwisseling omdat de een aan het uploaden is en de ander wil een spel spelen, want dat is best lastig.

Verder komen er idd 4 lijnen bij ons binnen. 2 zitten er aangesloten in de splitter en 2 hangen erbuiten. Moet ik die 2 draden dan gebruiken of niet?

• dennis112
Ik bedenk me net dat het isra punt niet bij ons in de meterkast zit maar dat die in de huiskamer zit. En dat ziet er dus gewoon uit als een stopcontact alleen dan met een telefoonstekker, en aan die telefoonstekker hangt de splitter.

Dus als ik dit nu wil gaan doen hoe moet ik dat dan aan gaan pakken?

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
Als het goed is is de 2e aderpaar niet opgelast in de grond, teminste is bij particulieren niet altijd het geval. Maar een 2e lijn moet inprinciepe kunnen, en dus een 2e ADSLlijn ook.

• dennis112
Hoe kan ik dat zien dan, moet ik dat kapje er even afhalen om te kijken hoeveel kabels er zitten ofzo?

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 01:03
LoneGunman schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:23:
De 20 mbit van Wanadoo moet toch ruim voldoende zijn om aan je up/downloadwensen te voldoen.
20mbit is geen 20mb
mbit en mb zijn hele andere dingen en 20mbit is het MAX dus dat haalt die echt niet altijd, vele providers geve de max snelheid op ipv de werkelijk behaalde snelheid

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
dennis112 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:52:
Hoe kan ik dat zien dan, moet ik dat kapje er even afhalen om te kijken hoeveel kabels er zitten ofzo?
Als er 4 aders (rood, blauw, oranje en wit) in de doos zit heb je wel 2 aderparen maar is het niet bekend of daadwerkelijk beide paren opgelast zijn.

Dit weet alleen KPN, het enige wat je kan doen is aanvragen en afwachten wat zal komen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Twee keer Belbudget lijkt KPN een stokje voor te steken tegenwoordig. Maar als je die tweede op de naam van de andere persoon aanvraagt zal het waarschijnlijk wel gewoon gaan ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Anders 'kaal-koper-lijn' ?

Betaal je iets minder voor aan KPN, maar je kunt er niet over bellen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:35
Neem de telefoon, en bel naar KPN. Vraag maar raak, en mail dan nog eens naar KPN of ze alles kunnen bevestigen (telefonisten weten niet alles en maken soms fouten).

En verder zoals hierboven, op je 2e adsl moet je niet bellen ws, dus zo kaal mogelijk is het beste.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• bjck
En vooral niet aangeven dat je een tweede BelBudget lijn wilt om er ADSL over te gaan nemen. Zeg bijvoorbeeld dat je hem nodig hebt als faxlijn of als extra lijn voor alarmsysteem bijvoorbeeld.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
andyy schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:01:
[...]

20mbit is geen 20mb
mbit en mb zijn hele andere dingen en 20mbit is het MAX dus dat haalt die echt niet altijd, vele providers geve de max snelheid op ipv de werkelijk behaalde snelheid
Waar leidt jij uit af dat ik er van uit ga dat Wanadoo 20 Mbit, of zelfs 20 Mb haalt? Ik refereer alleen maar naar het abonnement dat Wanadoo aanbiedt en zet mijn vraagtekens bij het feit dat dit blijkbaar niet genoeg is voor de TS.

Tevens beschik ik zelf ook over het betreffende abonnement, en haal hiermee dergelijke snelheden (14 Mbit - 1.6 Mb /s) dat ik me niet kan inbeelden dat dit voor 2 gebruikers niet afdoende is. Maar goed, als geld geen rol speelt kan alles natuurlijk :)

• dennis112
Het gaat niet zozeer om de downloadsnelheid want die is meer dan genoeg, maar het gaat dus meer om de uploadsnelheid.

Verder heb ik net thuis even gekeken naar het stopcontact en er zitten 2 telefoon stopcontacten bovenelkaar dus ik had dat ronde ding er even uit geschroefd en toen zag ik wel dat er een grijze kabel naartoe ging met ongeveer de dikte van een utp kabel. Kan ik er nu vanuit gaan dat het mogelijk is om een 2de lijn aan te sluiten of moet ik daarvoor echt even met de kpn bellen of mailen?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

Croga

The Unreasonable Man

andyy schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:01:
20mbit is geen 20mb
mbit en mb zijn hele andere dingen
20mbit bestaat überhaupt niet (het is tenslotte erg lastig om een bit door 1000 te delen), maar 20Mbit is wel degelijk hetzelfde als 20Mb. Het wijkt inderdaad af van 20MB, maar daar heeft niemand het hier over....

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 16:03

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb een poosje terug naast mijn ISDN lijn een nieuwe analoge belbudget lijn aangevraagd, daarna de ISDN opgeheven. Geen enkel probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door gjs op 05-04-2006 09:05 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• dennis112
Ja maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je 2 telefoonaansluitingen hebt. Want anders vraag ik die dalijk aan en dan lukt het niet om de 2de telefoonlijn te vinden. Maar dan zit ik wel mooi met dat abbonement te kijken. Dus zou er aub iemand antwoord willen geven op mijn een na laatste post.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:35
dennis112 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:13:
Ja maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je 2 telefoonaansluitingen hebt. Want anders vraag ik die dalijk aan en dan lukt het niet om de 2de telefoonlijn te vinden. Maar dan zit ik wel mooi met dat abbonement te kijken. Dus zou er aub iemand antwoord willen geven op mijn een na laatste post.
Ik had al gelezen dat anderen vermeld hebben dat alleen KPN weet of die 2 losse draadjes die je nog hebt aangesloten zijn, dus:
  • neem telefoon, vorm het nummer van KPN helpdesk
  • zeg vriendelijk goeiedag
  • "is het mogelijk een 2e lijn te nemen bij mij thuis, of moet er een technieker komen?"
  • "ik kijk het ff na/ik verbind u door met iemand die dat weet"
  • antwoord waarmee je geinformeerd bent komt hier, samen met je vragen
  • vriendelijk bedankt voor de informatie
  • gooi telefoon dicht
  • post enthousiast op GOT goe goed ze je wel geholpen hebben
zo moeilijk is dat toch niet?

[ Voor 4% gewijzigd door naftebakje op 05-04-2006 09:41 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• dennis112
Hahaha nee dat is idd niet moeilijk nee :| , ik heb nu al een mailtje gestuurd omdat ik even niet in de gelegenheid ben om te bellen maar als ze daar niet op reageren dan bel ik wel ff.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties, en ik hou jullie op de hoogte.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Waarom wil je eigenlijk 2x belbudget? Als je gewoon kaal koper doet ben je wat goedkoper uit, of wil je ook de telefoonkosten per persoon betalen?

• dennis112
Als er niet mee gebeld wordt dan betaal ik ook geen belkosten dus dat is geen probleem. Ik sluit er gewoon geen telefoon op aan. En die lijn die moet je toch wel altijd betalen en dat is volgens mij ook gewoon iets van 9 euro en zo duur is belbudget ook.

• bjck
REDFISH schreef op woensdag 05 april 2006 @ 11:43:
Waarom wil je eigenlijk 2x belbudget? Als je gewoon kaal koper doet ben je wat goedkoper uit, of wil je ook de telefoonkosten per persoon betalen?
Wanadoo wil je alleen maar aansluiten als je een KPN telefoonlijn hebt (analoog). De mogelijkheid voor NewLineService (NLS, kaal-koper of dedicated in de volksmond) bieden ze niet aan.

Pagina: 1