Toon posts:

[Netwerkcamera] Video-server nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen dat als ik van een gewone camera een live stream op een website wil publiceren (voor groter publiek) dat ik dan een video server aan de camera moet hangen die een digitaal beeld doorstuurd naar de webserver waar vervolgens weer een applicatie op draait voor het multicasten.

Maar mijn vraag is nu of deze videoserver nog nodig is bij IP-Camera's? Kan zo'n IP camera gewoon meteen mpeg streams doorsturen naar de webserver waarop zo'n VCL software multicast doet? Of is hier meer voor nodig?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:57

ralpje

Deugpopje

De betere IP-cam's hebbe een ingebouwde web- / streamserver. Dan is het vaak een kwestie van verwijzen naar het betreffende IP, en je hebt je beeld op een website.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Weet je toevallig zo'n camera die dat kan (buitencamera)? Ik vind er alleen die met ingebouwde webserver alleen via een bepaalde console de streams kan bekijken, maar niet de alleen stream op zich. Ik denk dat de meeste bedoeld zijn voor beveiligingsdoeleinden en niet voor publiceren van streams...

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 13:03
Kijk een bij Axis. Hebben wij hier intern verschillende modellen van hangen. Inclusief buiten camera`s.

[ Voor 72% gewijzigd door Ralphie op 04-04-2006 13:15 ]

HODL

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zo zijn dat mobotix camera's dit gewoon helemaal niet kunnen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:41
Je kan direct vanaf je camera streamen, geen enkel probleem. Waarom gebruiken alle professionele toepassingen echter een server: dataverkeer. Je kunt meer bekijkers verwerken als je vanuit een datacentrum met een snelle verbinding werkt in vergelijking tot een lokale xDSL lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag lag vooral bij hoe de stream van de camera naar de webserver kan gaan, waar dan ook bijvoorbeeld VCL op draait.

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:26
Je kunt de stream encoden met Windows Media Encoder en dit signaal doorsturen naar Windows Media Services op een Windows 2003 server in een datacenter.

Een plugin voor WM Encoder m.b.t Axis webcams kun je hier vinden:
http://www.umediaserver.net/download.html

(Helemaal onderaan)
Pagina: 1