[CSS] Overflow hidden

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zit met het probleem dat ik scrollbars heb in IE door het gebruik van een javascriptje om fotos te tonen. Nu zou ik deze graag weg werken, lijkt natuurlijk logisch dus heb ik in mijn opmaak.css het volgende gezet:

code:
1
2
3
4
5
6
.html, body {
    height: 100%;
    padding: 0;
    margin: 0;
    overflow: hidden;
}

In Firefox laat hij inderdaad mooi de scrollbars weg maar in IE blijven ze er staan ongeacht de resolutie die je gebruikt om te kijken.

Ik heb al het een en ander opgezocht maar ook het toevoegen van extra div's met overflow hidden eigenschap helpt niet...
uit:
[rml][ Vraagje] over disable horizontale scrollbar[/rml]
[rml][ CSS]overflow:hidden werkt niet in IE (?)[/rml]

Hier staat een voorbeeldje online, je moet hem echt kijken met IE in Firefox is het gewoon een ramp, hij is overigens gemaakt met Dreamweaver...

http://testcase.communica...kenmarket/index.php?pag=1

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

.html moet natuurlijk zonder . ;)

En je wil de scrollbars helemaal uitschakelen? Wat nu als ik met een vrij klein venster aan het browsen ben?

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat is het leven toch simpel afentoe :D
Het probleem is dat wanneer je met een klein venster aan het kijken bent je nog altijd super grote scrollbalken hebt ik zat al te denken aan zoiets

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<head>
<LINK rel="stylesheet" type="text/css" href="css/stijl.css"/>
<SCRIPT language="JavaScript">
// resolutie bepalen en link naar stylesheet aangeven
if (screen.width == 1024){
 document.write('<LINK rel="stylesheet" type="text/css" href="css/stijl_1024.css">');
 }

else if (screen.width == 1280){
 document.write('<LINK rel="stylesheet" type="text/css" href="css/stijl_1280.css">');
 }  

else{
 document.write('<LINK rel="stylesheet" type="text/css" href="css/stijl_800.css">');
 }

</SCRIPT>

<NOSCRIPT>
 <LINK rel="stylesheet" type="text/css" href="css/stijl_1024.css">
</NOSCRIPT>

</head>

maar dat lijkt me ook niet echt ideaal. Andere tips zijn natuurlijk welkom.

wanneer trekken ze IE en FF nu is gelijk want in FF ziet het er dus echt niet uit mijn site en werkt de helft maar... :/

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Je kunt met scroll="no" de Internet Explorer balken uitschakelen. Deze zullen namelijk wat je ook doet ALTIJD rechts verschijnen.

<body scroll="no"> zou dus het probleem moeten oplossen, wil je toch nog de scrollbalken soms weer laten geven, maak dan van no, auto.

EDIT:
Sorry voor deze onzinnige niet kloppende informatie :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 10:54 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

langezwieper schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:01:

wanneer trekken ze IE en FF nu is gelijk want in FF ziet het er dus echt niet uit mijn site en werkt de helft maar... :/
Maak je site in FF, dan werkt het vaak ook in IE. En het heeft niets met gelijktrekken te maken: IE doet al jaren niets meer aan hun browser ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:07:
Je kunt met scroll="no" de Internet Explorer balken uitschakelen. Deze zullen namelijk wat je ook doet ALTIJD rechts verschijnen.

zou dus het probleem moeten oplossen, wil je toch nog de scrollbalken soms weer laten geven, maak dan van no, auto.
Nee hoor, met CSS is dat prima op te lossen en wel zo netjes.

[ Voor 37% gewijzigd door André op 04-04-2006 10:28 ]