Ik gebruik slackware 10.2 en heb een nieuwe kernel erop gezet (2.6). Ik heb eerst de bestaande kernel (kant en klare binairy) via de slackware installere geinstalleerd -> alles ok (ook gebruik gemaakt van makeinitrd). Daarna ben ik aan de slag gegaan met het builden van een nieuwe 2.6 kernel (was noodzakelijk om mijn wifi aan de praat te krijgen). Ik heb deze kernel geinstalleerd (volgens het boekje.. zelfs met een makeinitrd aangezien mijn modules niet in de /boot staan, maar op een partitie die niet direct door de kernel ingeladen kan worden).
Het probleem is nu dat zowel 2.4 als 2.6 hun modules niet meer inladen. Mijn vraag is dus hoe ik dit probleem kan fixen.
Ik heb de kant en klare 2.6 kernel (slackware installer) opnieuw geinstalleerd, modules dito. En nog steeds blijft het probleem.
Trouwens erg matig van de slackware documentatie is dat het hele stuk over een initrd er dus niet in staat.
[edit]
En is het trouwens echt mogelijk dat je volledig onafhankelijke kernels op je systeem kunt hebben? Volgens mij worden veel belangrijke scripts tussen de kernels gedeelt (oa module scripts + info), dus dingen die werken voor 2.4 slaan wellicht nergens op bij 2.6 en andersom.
Het probleem is nu dat zowel 2.4 als 2.6 hun modules niet meer inladen. Mijn vraag is dus hoe ik dit probleem kan fixen.
Ik heb de kant en klare 2.6 kernel (slackware installer) opnieuw geinstalleerd, modules dito. En nog steeds blijft het probleem.
Trouwens erg matig van de slackware documentatie is dat het hele stuk over een initrd er dus niet in staat.
[edit]
En is het trouwens echt mogelijk dat je volledig onafhankelijke kernels op je systeem kunt hebben? Volgens mij worden veel belangrijke scripts tussen de kernels gedeelt (oa module scripts + info), dus dingen die werken voor 2.4 slaan wellicht nergens op bij 2.6 en andersom.
[ Voor 22% gewijzigd door Alarmnummer op 04-04-2006 09:53 ]