[WINXP] Na automatische herstart blauw scherm en schijf leeg

Pagina: 1
Acties:

• ameliusvtwil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 15:13
Ik heb een probleem.

Ik was op mijn windows XP computer aan het werk en hij start opeens opnieuw op. Dat is nog niet het ergste,maar tijdens het windows xp logo flitste er een blauw scherm voorbij en starte hij weer opnieuw. Ik heb daarna opgestrart met de win XP cd en bij de eertse optie op enter gedrukt om te installeren, daarna moet je met F8 dat formulier bevestigen, en daarna gaat hij de schijf na om te kijken of er een windows op staat. Maar die vond hij niet!! Toen keer ik dat scherm voor me waar je je schijven ziet staan en daar zag ik dat de vrije ruimte 1 mb kleiner was als de totale ruimte, Dus hij ziet de schijf als leeg. Is dit een bekend probleem??
Ook als ik hem in een andere computer hang zegt hij dat hij leeg is.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Lijkt op een overleden schijf. Je kunt eens proberen om een image van die schijf te maken. Dat doe ik nog weleens, bij schijven die op zich niet meer te benaderen zijn. Dan maak ik er een image van, en zet die op een nieuwe schijf terug. Maar als ie echt kapot is, helpt ook dat niet meer.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 15:58

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hardeschijf is dood. Gecondoleerd.

Nieuwe schijf erin, windows installeren, hoppa..

Verwijderd

ja ik denk waarschijnlijk ook dat de schijf dood is maar toch kan je eens proberen om te booten snel op F8 te drukken en te selecteren van "laast bekendende goede windowsconfiguratie gebruiken"

iets in die geest, misschien is het iets kleins en zet die wat systeembestanden terug, maar toch vrees ik voor het ergste

• ameliusvtwil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 15:13
Nee, schijf is niet dood. Als ik hem formateer en installeer is het gewoon weer in orde. Maar het gaat om het feit dat ik in 1 week drie klanten heb gehad met dit probleem. Klanten zijn gewoon bezig op de pc en dat herstart hij spontaan of ze sluiten hem gewoon af, en als ze dan de volgende keer opstarten zie je een flits van een blauw scherm en dan herstart hij weer. als je dan last known good configuration kiest dan doet hij het zelfde. De windows cd heeft zo'n moie detectie functie om te detecteren of er nog een windows op staat om die dan te repairen, maar dan vind hij dus geen windows en geeft dan het scherm waar de partities staan van de schijf en dan geeft hij aan dat er maar 1mb in gebruik is. Dus helemaal leeg, maar toch doet hij de poging om te starten naar windows. dus het kan gewoon niet dat de schijf leeg is. want dan zou hij wel zeuren om een besturings systeem.

Verwijderd

Ik heb dit pas ook eens gehad, dan start hij ook niet meer op omdat C:\Windows etc niet meer gevonden kan worden. In de Recovery Console deed chkdsk bij mij toen wonderen, daarna nergens last meer van gehad. Ik weet nog steeds niet waar dit door is gekomen, khad het toen 3x in een week en nu al meer dan 3 weken nergens meer last van :?
Pagina: 1