Toon posts:

[FC5] Na +- 2 min geen diensten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist voor de tweede keer (gister de eerste) de nieuwe Fedora Core 5 geïnstalleerd op een servertje wat we voornamelijk gebruiken voor het testen van nieuwe perl applicaties e.d.

Nu is het als volgt:

Als de server op start gaat alles goed, alles start normaal, hij krijgt een ip adres en kan ook gewoon bereikt worden vanaf een ander systeem dmv ssh..alleen na +- 2 minuten (denk ik..) doet helemaal niets het meer..je kan nog wel pingen naar het systeem, maar ssh, ftp of www werken allemaal niet meer..

Ik heb een beetje zitten spitten door mn logs, maar daar kon ik niets vinden over een proces dat beëindigd is oid, ook (aangezien het een nieuwe versie van deze distro is) is er niets bekend over dit probleem op bijv. FC fora.

Jullie enig idee? :7

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 11:13

TheFirepit

Vuurbal

Heb je de firewall een SELinux wel goed ingesteld?

Misschien kan je ook nog proberen alle energie besparende dingen uit te zetten.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Verwijderd

Topicstarter
de firewall staat zelfs uit, dat heb ik gecontroleerd..maar het heeft denk ik niets met de firewall te maken, want dan is er de eerste 2 min ook geen verbinding mogelijk lijkt me

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 11:13

TheFirepit

Vuurbal

Het lag er bij mijn oude laptop wel aan, die is aardig langzaam en daar had ik ook FC5 op geinstalleerd om te testen voordat ik hem op mijn gewone laptop ging installeren. Het bleek daar dus ook op dat de laptop zo langzaam was dat de firewall en SELinux pas na enige tijd up waren.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Verwijderd

Topicstarter
dit is een 3ghz machine met 1 gig ram drin..lijkt me niet dat het daar aan ligt

overigens heb ik de firewall uit gezet, en tijdens de herstart zie je dna ook "Flushing firewall rules" oid.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb het weleens vaker gehoord. Volgens mij deed mijn oude RedHat het ook. Het schijnt iets met beveiliging te maken te hebben.
Als je met netstat -l op deze machine kijkt nadat je geen verbinding meer kan maken, luisterd hij dan nog wel op de poort?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 23:09
En de harde schijf? Blijft deze wel draaien? Ik heb namelijk wel eens gehad dat de harde schijf stope (power save) en dat de server niet meer te benaderen was. Kun je nog wel op de console werken op de server zelf? Kun je dan weer wel connecten?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan op de console zelf wel werken, en ook na het herstarten van bijv. het netwerk en sshd kan ik nog niet connecten..
Pagina: 1