[XP] Moederbord kapot en nu

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HaJe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-03 02:09
Ik heb misschien een stomme vraag maar misschien weet toch iemand een oplossing...

Ik heb een Dell Computer z'n moederbord defect... Nu wil ik graag de oude harde schijf van de dell computer overzetten in een nieuw systeem en dan de XP versie die op de HDD staat laten draaien op het nieuwe systeem, zodat ik alle programma's overnieuw moet installeren.

Nu zullen jullie denken, gewoon XP installeren en alle programma's en settings overnieuw instellen... Klaar!

Op de harde schijf staat software waar ik geen CD's van heb. Heel vervelend dus...

Als ik de harde schijf in een nieuwe computer doet start hij normaal in tot het inlogscherm. Als ik inlog geeft windows aan dat ik Windows moet activeren :s, terwijl dit allang gedaan is...
Kan ik dit op een of andere manier omzeilen?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Je hebt geluk dat hij opstart in een andere pc. Gewoon opnieuw activeren (je krijgt die melding omdat de hardware gewijzigd is).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je geen applicatie cd's van Dell? Een HDD van naar een ander systeem overplaatsen gaat niet altijd vlekkeloos, gezien de hardware configuratie kan afwijken (mijn glazen bol is stuk vandaag, dus vertel ff welke type pc's je hebt). ik denk dat XP registratie omzeilen niet echt lekker overkomt bij de mods.

[ Voor 4% gewijzigd door dreester op 04-04-2006 08:50 ]

• HaJe
ok, maar het is niet mogelijk om de oude instellingen over te nemen uit oude versie van XP naar een nieuwe versie (dit was volgens mij wel mogelijk met windows 2000)

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HaJe schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 08:51:
ok, maar het is niet mogelijk om de oude instellingen over te nemen uit oude versie van XP naar een nieuwe versie (dit was volgens mij wel mogelijk met windows 2000)
Over welke instellingen heb je het? Geef wat meer info aub.

• HaJe
Dell PC:
Dimension 2300
Pentium 4, 2.4 GHZ, 400FSB
Mobo: geen id (een wazige iig :) )

Nieuwe PC:
Pentium 4, 2.8 GHZ, 800FSB
Mobo: P4P800 SE

• HaJe
Digitizers schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 08:53:
[...]

Over welke instellingen heb je het? Geef wat meer info aub.
Er staat Boekhoudsoftware, ik weet niet zo snel wat hoe de software heet.

• pinockio
Geloof me nu maar.. als Windows opstart en je geen blauw scherm krijgt, werkt het boekhoudprogramma ook.

Activeren: als de hardware gewijzigd is dan moet je evt. bij het activeren bellen met een nummer van MS dat vermeld wordt. Dan vertel je dat je mobo dood is en dat je het hebt vervangen (verder niet te veel details geven!) en dan zullen ze je waarschijnlijk een nieuwe code geven.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Activatie omzeilen mag natuurlijk niet op GoT - dus we doen net of je die vraag niet gesteld hebt ;) Gewoon activeren die Windows dus :)

• HaJe
bedankt voor jullie reacties, ik ga het proberen!

• HaJe
Het is allemaal gelukt...!

is gelukt om aan een activatie code te komen...
Wist niet dat ze daar zo makkelijk over deden :)

• pinockio
HaJe schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:16:
Het is allemaal gelukt...!

is gelukt om aan een activatie code te komen...
Wist niet dat ze daar zo makkelijk over deden :)
Er is niets illegaals aan... Als je PC dood is en je je key maar op 1 PC tegelijk installeert is er geen vuiltje aan de lucht.

Verwijderd

pinockio schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:25:
[...]
Er is niets illegaals aan... Als je PC dood is en je je key maar op 1 PC tegelijk installeert is er geen vuiltje aan de lucht.
Gokje
XP op Dell systeem (met XP oem-COA-stikkertje?) en zonder CD's is waarschijnlijk OEM
die mag je niet overzetten naar een andere pc.
http://www.microsoft.com/...s/licentievormen/oem.aspx
Pagina: 1