Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Bug] PHP-blok kan op twee manieren worden afgesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik vind diverse gerelateerde problemen, maar dit specifieke probleem ben ik hier nog niet tegengekomen. Ziehier wat er met deze relatief simpele code gebeurt:
code:
[code=php]$test = 'blaat';
$test2 = '[php]';
echo $test;[/code]

output:
[code=php]$test = 'blaat';
$test2 = '
PHP:
1
2
';
echo $test;

gewenste output:
PHP:
1
2
3
$test = 'blaat';
$test2 = '[php]';
echo $test;

Het lijkt erop dat de code-afsluittag ook gebruikt kan worden om PHP-tags af te sluiten, en daardoor gebeuren er hier gekke dingen. Waarom dat een probleem is? Zie hier. Ik heb nu een (op mijn systeem) onzichtbaar karakter gebruikt om [php] als string te kunnen gebruiken in codeblokken, maar het zou wel fijn zijn als het probleem opgelost kan worden. :)

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 04-04-2006 01:30 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
No offence, maar ik vind het sowieso overdreven om een aparte [php]-tag te hebben.. Wat is er mis met [code=php]? Aliassen kunnen leuk en handig zijn, maar je moet 't ook niet overdrijven uiteraard :P

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Zonder die aparte tag was het überhaupt niet mogelijk om [php] als tekst te gebruiken in een codeblok. ;) Nou gaat dat natuurlijk voor elke taal op, maar het lijkt me inderdaad wat krom om voor elke taal een tag te maken. Maar aangezien het met PHP wel mogelijk zou moeten zijn door het bestaan van die tag (althans, gebaseerd op logisch nadenken :P) zou ik dit kleine foutje toch wel opgelost willen zien, indien mogelijk. :)

Mocht je suggereren dat die tag weg kan: tags verwijderen lijkt me in elk geval niet slim omdat ze gebruikt worden in oudere posts. :P

• Osiris
  • Niet online
-NMe- schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 01:48:
Zonder die aparte tag was het überhaupt niet mogelijk om [php] als tekst te gebruiken in een codeblok. ;) Nou gaat dat natuurlijk voor elke taal op, maar het lijkt me inderdaad wat krom om voor elke taal een tag te maken. Maar aangezien het met PHP wel mogelijk zou moeten zijn door het bestaan van die tag (althans, gebaseerd op logisch nadenken :P) zou ik dit kleine foutje toch wel opgelost willen zien, indien mogelijk. :)

Mocht je suggereren dat die tag weg kan: tags verwijderen lijkt me in elk geval niet slim omdat ze gebruikt worden in oudere posts. :P
Oudere posts zijn in principe al geparsed naar HTML (dus de [php]-tag ook), dus da's geen probleem. Als iemand zn post edit komt ie er snel genoeg achter dat zn (oude) tag niet meer werkt.

Verder líjkt [php] een alias van [code=php] en dús valt er weinig aan te doen (dénk ik! :P), aangezien je nou eenmaal aliassen door elkaar kunt gebruiken...

Zo werkt [kwoot]blahblah waa meuke foo bar lorum ipsum[/q] als 't goed is probleemloos:
blahblah waa meuke foo bar lorum ipsum
Dus tenzij de Parsers de optie dat aliassen niet door elkaar te gebruiken zijn uitschakelen lijkt me er geen andere optie te zijn dan de [php]-alias te verwijderen :)

edit:
Maar da's natuurlijk wat ik zo als normale usert er over denk, wellicht is het allemaal prima mogelijk en lul ik uit mn nek :+ If so, dan heb ik niets gezegd hè O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 04-04-2006 01:54 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

Dit heeft inderdaad te maken met de alias-implementatie in React.
Persoonlijk vind ik het niet logisch dat een tag met een andere alias-tag kan worden afgesloten.
Dan krijg je dit soort dingen:

[code=js]
var foo = blaat;
[/php]

JavaScript:
1
var foo = blaat;

:o

Intentionally left blank

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
My thoughts exactly. :) Daarnaast lijkt het me vrij simpel op te lossen, tenzij er natuurlijk een reden is voor dit gedrag, al kan ik me dat niet echt voorstellen. :P

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Nah, dat is in die zin wél logisch... dat het waarschijnlijk om praktische redenen zo ingevoerd is voor mensen die een bestaande [quote] afbreken en even snel afsluiten met [/q].

Het zou vrij irritant zijn als dát niet zou werken lijkt me. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Persoonlijk denk ik dat er ueberhaupt niet over nagedacht is en dat de huidige behaviour dus toevallig is (in other words: an unintended feature aka bug) :P

voor het snel afsluiten hebben we [ /] al ;)

[ Voor 33% gewijzigd door crisp op 07-04-2006 13:45 ]

Intentionally left blank

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan in de herparsing straks beter de php-tag niet gedropped worden en dan enkel nog code=php gebruiken? :P

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:53:
Kan in de herparsing straks beter de php-tag niet gedropped worden en dan enkel nog code=php gebruiken? :P
En daarbij alle oude posts die die tag gebruiken mollen bij herparsing? ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ben je jaloers omdat php wel een alias heeft en andere talen niet? :P
Persoonlijk denk ik dat het vrij eenvoudig is om dit te fixen in de RML parser, en waarom de php-tag afschaffen? Hij zit mij niet in de weg...

Intentionally left blank

• Osiris
  • Niet online
Zoals ik volgens mij eerder al aankaartte: herparsing is in principe niet nodig, aangezien de berichten in `F_Messages` gewoon HTML blijven en gaan niet stuQ als je opeens iets aan de RML-tags knutselt. Je gaat pas "problemen" krijgen als mensen een oude post editen en erachter komen dat hun vorige tag niet meer werkt. Maar da's kleine moeite als men op de hoogte gebracht wordt lijkt me. :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

-NMe- schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:55:
En daarbij alle oude posts die die tag gebruiken mollen bij herparsing? ;)
Nee, maar alle posts gaan straks sowieso herparsed worden als we op React 1.9.4 1.9.5 over gaan - op die manier gaan we ook de oude postings met html, kapotte smilies e.d .fatsoenlijk te krijgen. Door dan in een keer alle php tags om te zetten kan je voorkomen dat ze bij een latere herparsing kapot gaan :)
crisp schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:57:
Ben je jaloers omdat php wel een alias heeft en andere talen niet? :P
Ik wacht nog steeds op de [cmd] tag ja :P

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Osiris schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:36:
Zoals ik volgens mij eerder al aankaartte: herparsing is in principe niet nodig, aangezien de berichten in `F_Messages` gewoon HTML blijven en gaan niet stuQ als je opeens iets aan de RML-tags knutselt. Je gaat pas "problemen" krijgen als mensen een oude post editen en erachter komen dat hun vorige tag niet meer werkt. Maar da's kleine moeite als men op de hoogte gebracht wordt lijkt me. :)
Herparsing is volgens jou in principe niet nodig, maar het is AFAIK wel een feature in React die van tijd tot tijd uit de kast wordt getrokken, wat verschillende redenen kan hebben. Op dat moment wordt de opgeslagen HTML-versie van een post dus gewijzigd en krijg je kapotte posts. :)
elevator schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:58:
Nee, maar alle posts gaan straks sowieso herparsed worden als we op React 1.9.4 1.9.5 over gaan - op die manier gaan we ook de oude postings met html, kapotte smilies e.d .fatsoenlijk te krijgen. Door dan in een keer alle php tags om te zetten kan je voorkomen dat ze bij een latere herparsing kapot gaan :)
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar dat betekent ten eerste dat "we" tot die tijd moeten wachten met het corrigeren van deze bug/feature, en ten tweede zou het niet nodig zijn als de [php]-alias gewoon blijft bestaan. Waarom zou hij weg moeten? :)

• Osiris
  • Niet online
-NMe- schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:02:
[...]

Herparsing is volgens jou in principe niet nodig, maar het is AFAIK wel een feature in React die van tijd tot tijd uit de kast wordt getrokken, wat verschillende redenen kan hebben. Op dat moment wordt de opgeslagen HTML-versie van een post dus gewijzigd en krijg je kapotte posts. :)
Aah, natuurlijk, dom van me :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Er is ook een feature die de RML-versie kan corrigeren alvorens opnieuw te parsen (heb ik zelf ingebakken namelijk met als doel om straks na de merge eventuele user-id's in de RML-versies om te sleutelen tot de nieuwe id's)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Fixed in 1.9.4 - tags van aliassen die expliciet attributen anders definieren of bepaalde attributen forceren kunnen niet meer gemixed worden.
Tags van echt pure aliassen (zoals [quote] / [q]) kunnen nog wel door elkaar heen gebruikt worden.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.