Toon posts:

WRT54GC DHCP probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig bij iemand om een draadloos netwerk aan te leggen. Hiervoor heb ik een WRT54GC Linksys Wireless Router en hier aan zitten 2 pc's verbonden waar allebij 2 linksys 54Mbit pci netwerkkaarten in zitten.

Nu is het zo dat de pc's genoeg signaal hebben, maar op 1 pc waar XP SP2 opdraait krijg ik wel een ip van de dhcp en op de andere waar XP zonder service packs krijg ik geen ip.

Het vreemde is dat ik 1 keer op die andere pc een ip kreeg van de DHCP. Zou het updaten naar SP2 dit verhelpen of zijn er nog meer dingen waarmee ik iets kan doen zodat het misschien wel gaat werken.

Iemand suggesties ? :?

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
SP2 brengt veel wijzigingen in het wireless gebeuren van xp.
Zeker de moeite waard om effe up te daten.

Er van uit gaande dat je de netwerkkaart op automatisch ip (dhcp) hebt staan.
Als je een vast ip/dns/gateway ingeeft op de probleem pc werkt internet dan wel ?

Verwijderd

Topicstarter
bgrr schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:47:
SP2 brengt veel wijzigingen in het wireless gebeuren van xp.
Zeker de moeite waard om effe up te daten.

Er van uit gaande dat je de netwerkkaart op automatisch ip (dhcp) hebt staan.
Als je een vast ip/dns/gateway ingeeft op de probleem pc werkt internet dan wel ?
Ok, ga ik daar morgen even SP2 op gooien. Ik heb ook geprobeert een static ip te nemen maar dan werkt het ook niet. Ik kan dan wel het ip pingen dat de wireless dan heeft, maar de gateway(router) niet.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb je op het niet-werkend werkstation het ip adres van de gateway en dns ook ingevuld als je de netwerkkaart op statisch adres zet ?

Verwijderd

bgrr schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:18:
Heb je op het niet-werkend werkstation het ip adres van de gateway en dns ook ingevuld als je de netwerkkaart op statisch adres zet ?
Ja gewoon ff invullen.. als het dan niet werkt ff sp2 installeren :P

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Om het werkend te krijgen zonder SP2 te installeren, moet je de tool van linksys gebruiken voor connectie met je router. Ik heb zelf ook een linksys pci 54g kaart in een computer zitten (win2k overigens) en die tool werkt perfect. Hij maakt netjes connectie met mn Linksys wap54g accesspoint, en krijgt een ip van me alcatel router.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat linksys tooltje ook gevonden, die geeft keurig aan dat er verbinding is, hoe sterk het signaal is enzo, maar er komt dan geen ip. Er staat ook in dat tooltje van connected to the router, but no connection to the internet. Ik heb SP2 erop geknalt en ik krijg nu wel een ip, alleen soms als ik een ip heb valt het heel af en toe nog weg, dan zie je dat hij weer bezig is met opnieuw een ip te verkrijgen, het signaal is wel goed en voldoende, maar ik bekijk het wel eerst even hoe erg het wordt maar iig SP2 was de uitkomst, dank voor de hulp! _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:30:
Ik heb dat linksys tooltje ook gevonden, die geeft keurig aan dat er verbinding is, hoe sterk het signaal is enzo, maar er komt dan geen ip. Er staat ook in dat tooltje van connected to the router, but no connection to the internet. Ik heb SP2 erop geknalt en ik krijg nu wel een ip, alleen soms als ik een ip heb valt het heel af en toe nog weg, dan zie je dat hij weer bezig is met opnieuw een ip te verkrijgen, het signaal is wel goed en voldoende, maar ik bekijk het wel eerst even hoe erg het wordt maar iig SP2 was de uitkomst, dank voor de hulp! _/-\o_
SP2 is zoiezo fijner.
Waarom stel je geen vast IP in dat wil wel eens helpen(teminste bij wel)
Me internet verbinding viel ook regelmatig wel en kreeg een heel vaag ip van de router.
Firmware update wil ook wel eens helpen(teminste bij mij wel)
Hopelijk gaat het zo beter.
Pagina: 1