[Asus P4P800] maximum aantal IDE harddisks?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:46

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb hier een pc die ik als server wil laten dienen. Ik heb al mobo een Asus P4P800 Deluxe.

Daar zitten (ook volgens de manual) een Primairy IDE, Secondary IDE, Primary RAID en Secondary RAID op. Ik heb 6 IDE harddisks en 1 DVD-Rom. Kan ik deze allemaal aansluiten? Of gaat dat mis? Kan ik zo'n RAID controller gebruiken om "gewoon" 2 IDE harddisks aan te hangen? Ik heb dus geen SATA schijven ofzo. En ik wil geen extra hardware kopen eigenlijk... :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt iig al moeite genomen om de manual door te nemen (en dat is d:)b)
IDE RAID
The VIA IDE-RAID controller supports two-channel ATA 133, enabling users to build Maximum 4 ATA-133 hard disk as an RAID0, 1 , 0+1 , JBOD array. And the graphical user interface provides an easy way to configure and manage disk drives or disk arrays connected.
Je kan dus met de IDE-RAID controller max 4 'gewone' IDE schijven koppelen als RAID0 / RAID 1.
Maar het makkelijkste om dit allemaal te testen is natuurlijk gewoon uitproberen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:18

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb zelf ook een P4P800 Deluxe. je kan zowiezo max 8 aparaten op de IDE poorten aansluiten en daarnaast ook nog ( uit m'n hoofd 2? ) op de SATA poortjes. Max 10 schijven dus.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
ja je kan op een raidcontroller een gewone schijf hangen en niet in raid zetten, configureer deze dan als JBOD
jouw mb kan max 8 IDE devices, maar je cd/dvdrom zal je aan een niet raid poort moeten hangen, de meeste raidcontrollers ondersteunen dergelijke devices niet

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

anglico schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:08:
ja je kan op een raidcontroller een gewone schijf hangen en niet in raid zetten, configureer deze dan als JBOD
Dat klopt niet wat je zegt als je mijn quote leest ;) Die komt rechtstreeks van de Asus site af:
http://www.asus.com/produ...=31&model=177&modelmenu=1

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)