Toon posts:

[XP] PC viel plots uit, daarna "Error loading OS"*

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey manne,

Ik zat zonet gewoon wat te skypen, toen plots mijn pc uitviel. Hij herstartte vanzelf, ik kreeg even mij mobo te zien, waarna hij links boven even knipperde en me vertelde "Error loading OS"

Wanneer ik shift + F8 doe en ik selecteer mijn master drive die nochtans op primary staat, dan start hij opnieuw op, maar zelfde probleem. Wanneer ik net hetzelfde doe hierna, start hij weer op en verschijnt het menu waarbij ik "windows start met laatst bekende juiste configuratie" kan aanklikken. Dan werkt ie weer. Maar dit is super-irritant. Ik heb enkele RegistryFixer gebruikt maar niks helpt.

Bestaat er een oplossing buiten FORMAT???

Thnks

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als ik het goed begrijp is dit 1 keer gebeurd?

Zo irritant is dat toch niet. :P

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-03 09:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Stop je windows CD erin, ga naar recoveryconsole en typ:

chkdsk /r /f

En dan ff zijn gang laten gaan :P. Als dat klaar is:

fixmbr

En dan kijken of het er nog is :)

Xbox Live ID:Notna8310

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat at duidelijker is wat je nu allemaal bedoelt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit gebeurt nu telkens ik mijn computer opstart.

Ik krijg even het logo van mijn mobo te zien, dan even linksboven knipper_knipper_ waarna
"Error loading OS".
Ik reset, duw shiftF8, selecteer de primary drive en dan marcheert hij...

Nu ik moet wel zeggen, ik had voordien reeds een probleem bij het opstarten waarvoor ik eveneens geen oplossing vond.
Toen ik iets installeerde of deed waarbij mij computer gevraagd werd te rebooten, kon deze niet opstarten. Toen ging ie tot het Windows-logo, dan even een blauw scherm met tekst (te kort om te lezen, waarna ie restarte). Toen kon ik kiezen uit start windows, veilige modus, bla bla bla...
Wanneer ik mijn comp normal afsloot, gebeurde dit niet, enkel waanneer er vanuit windows gevraagd werd te restarten.

CD van windows heb ik niet :(, zal es moete zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik FIXMBR typ, zegt mijn computer dat het beschikt over een niet-standaard of ongeldige MBR, wanneer ik de fixmbr laat doorgaan, bestaat de mogelijkheid dat partities van de actieve schijf ontoegankelijk worden.

"ga niet door wanneer u geen problemen hebt met het verkrijgen van toegang tot het station"

"weet u zeker dat u een nieuwe MBR wil schrijven"?

WAT MOET IK DOEN?

dringend!! Thanks

Verwijderd

Topicstarter
Bon, heb chckdsk gedaan, fixboot en fixmbr.

Hetzelfde porbleem blijft!!!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-03 09:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik zou dan maar windows reinstallen. Ziet er niet naar uit dat dit gaat werken. Hopelijk gaat het dan wel goed, want het ruikt naar een vage HDD ?

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1