2 maal raid1 met 1 raidcontroller?

Pagina: 1
Acties:

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo,

sorry als dit een domme vraag is maar ik ben vandaag begonnen als pc-technieker en mijn baas vroeg mij hetvolgende (was geen test):

kan je met de standaard harde schijf controller volgende raidopstellingen maken:

2 HDD van 36 GB in RAID1 voor OS + 2 HDD van 72GB in RAID1 voor data (kwestie van alles te mirroren).

Het betreft een HP ProLiant ML350 G4p server met volgende omschrijving (bij vaste schijf controller): "Geïntegreerde twee-kanaals Ultra320 SCSI-adapter; HP Smart Array 642 controller"

Ik heb gezocht op de site van HP maar daar staat volgens mij niet duidelijk vermeld of dit al dan niet kan. Wel staat er bij kenmerken: "Een dubbele SCSI backplaneoptie voor kosteneffectieve scheiding van RAID-sets."
Is dit de vraag op mijn antwoord mss? :/
Of moet er een extra RAID-controller bij?

Probleem is dat ik in de praktijk nog geen RAID aangesloten/geconfigureerd heb. Weet er iemand een goede/eenvoudige handleiding of kunnen er mensen tips geven?

Dank bij voorbaat! en sorry maar alle begin is moeilijk _/-\o_

Simke

Simke

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij zou dit moeten kunnen, ik zou geen reden kunnen bedenken waarom het niet kan. Hij heeft de specificaties er wel voor: http://h18000.www1.hp.com...69_div.HTML#Compatibility of de BIOS van de kaart moet het niet aankunnen, maar dat betwijfel ik. Helaas heb ik geen directe ervaring met deze kaart.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Kijk voor de zekerheid even de manual van dat type controller na, ik ken de 642 niet uit persoonlijke ervaring. Als je vier disks in dat systeem stopt, dus tweemaal 36 GB disks en tweemaal 72GB disks, dan kun je twee raidsets maken - eentje van de twee 36GB en eentje van de twee 72GB disks.
Het OS op dat systeem zal dan twee fysieke disks zien: eentje van 36GB (de eerste mirror) en eentje van 72GB (de tweede mirror).
Het configureren is het spreekwoordelijke fluitje van een cent, start het systeem van de SmartStart CD en doorloop de procedure die je ziet verschijnen.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
ja dat kan, kan je trouwens met 99,9% van de goede raid controllers
de sa642 bied een intern en extern scsi kanaal, vandaar ook tweekanaal scsi controller

[ Voor 40% gewijzigd door anglico op 04-04-2006 09:05 ]

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758