Toon posts:

[Dont know] Hulp nodig bij het maken van een uitschuifmenu..

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag mensen,

Ik heb al heel wat topics doorgelezen en heel wat gegoogled, ik heb dus wel een idee van hoe ik het moet maken maar weet nog een paar dingetjes niet en zit ook nog te twijfelen over de programma's die ik moet gebruiken. Mijn niveau qua websites maken is zeg maar dat ik een site kan maken met table's enzo, ik kan alle basis html, een beetje ontwerpen met photoshop en hiermee een site bouwen, maar nu wil ik iets ingewikkelders maken.. en dat wil nog niet helemaal lukken.

Wat ik wil maken is een menu, onderaan de page.. zoals hier in het voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~perzik/sitemaking/voorbeeldmenu.JPG

Zoals je ziet, een lijn met verschillende knoppen erop, als je met je muis eroverheen gaat, krijg je een rollover effect (achtergrondkleur veranderd en borderkleur). Op het moment dat je op een button klikt, open dit een menu (schuift eruit, mag maar hoeft niet met animatie). De buttons in het menu krijgen eveneens een rollover effect (kleur en pijl aan het einde).

Ik heb al wat met photoshop en imageready geprobeerd, maar als ik een slice van een button maakte en hier de effecten aan toevoegden, gaf hij alleen het deel van het uitschuifmenu weer wat zich binnen deze slice bevond. Bovendien (en dat heb ik nog niet geprobeerd) weet ik niet of het mogelijk is om dit uitschuifmenu vervolgens ook werkend te laten worden..

Met flash heb ik ook wat gemaakt, dat is op zich wel gelukt, maar ik gebruik liever geen flash om te zorgen dat het voor iedereen toegankelijk is (het is bedoelt voor een bedrijfje van mijn vader).

Nu zat ik nog te denken aan een probleem wat zich kan voordoen, als ik het menu (tegen de tijd dat het af is..) in een table zet, weergeeft hij het menu dan wel buiten zijn eigen cell, dus over de cellen daarboven heen? en wat als ik dit zou doen met een frameset..?

Nou mijn vraag waarop een antwoord heel mooi zou zijn:
Hoe zouden jullie dit aanpakken? :)

Groeten,

Tankz0r

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:29

crisp

Devver

Pixelated

No offence, maar ik ben bang dat je nog aardig wat know-how mist om zoiets zelf te realiseren. Ik kan je in ieder geval aanraden je in eerste instantie meer te verdiepen in o.a. CSS en daarna javascript om dynamiek toe te voegen (ook in die volgorde).
De beste manier om dit te leren is door veel te kijken naar goede voorbeelden en die proberen te begrijpen.
De slechtse manier om dit te leren is door veel te kijken naar zomaar wat voorbeelden.
Het moeilijkste is beoordelen wat goede voorbeelden zijn en wat niet ;)

Intentionally left blank

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:28

lordsnow

I know nothing

Zoek eens op GoT naar "suckerfish", dan krijg je genoeg topics met diverse links. Daar zou je dan toch wat mee moeten kunnen doen.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Onlangs waren hier nog twee topics over geloof ik. Ik had toen een voorbeeldje online gezet (klik), daar kan je wel wat met doen :) En zoals crisp al zei, probeer de voorbeelden te begrijpen en niet zomaar copy/paste te doen, anders leer je het nooit :)

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 03-04-2006 23:20 ]

March of the Eagles