Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ik ben nieuw in de wereld van Geocaching en GPS. Ik ben een vervent wandelaar en wil iets meer doen met wandelen. Het gebruik van een GPS ontvanger lijkt me een verrijking. Mijn vraag is of jullie mij opweg kunnen helpen met welke ontvanger of welke series/merken qua ontvangers ik moet zoeken.
Eisen:
- Ik wil als ik aan het wandelen ben mijn weg makkelijk weer terug kunnen vinden (d.m.v waypoints bv).
- Kaarten/routes inladen is geen vereiste.
- Digitaal kompas
- Waterdicht
- Prijs: maximaal 150 Euro
- Opslaan van gegevens van een wandeling
- En natuurlijk wil ik de GPS gaan gebruiken voor Geocaching!
- Synchronisatie met computer alleen als deze MAC ondersteunt. Maar het is gene vereiste

Weinig eisen maar ik ben ook een newbie dus ik moet ergens een start mee maken. Dan volgen er wellicht in de toekomst GPS ontvangers met meerdere mogelijkheden.
Ik hoop dat jullie mij met een aantal modellen op weg kunnen helpen zodat ik een keus kan maken.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat de Garmin Geko 201 aan je eisen voldoet. Er zit geen digitaal kompas in maar wel een gecalculeerd kompas. Op basis van de GPS gegevens geeft hij de kompasroos weer, maar dat is dus niet op basis van het aardmagnetisch veld.

Is lekker klein, waterdicht, aan te sluiten via RS232 (dus ook voor de Mac?)
Afbeeldingslocatie: http://www.gpscenter.be/assets/images/geko201Big.jpg

Edit: wij hebben hem 2 jaar geleden in de VS besteld. Dat scheelde toen fors, ik weet niet of dat nog zo is..

[ Voor 13% gewijzigd door masaman op 04-04-2006 08:32 ]

• awwexl
Leuke optie inderdaad. \wat ik mij nog afvroeg. Stel dat je in een vrij dicht bos loopt met hoge bomen. Heeft de GPS-ontvanger dan nog wel een goed ontvangst?

• awwexl
Wow hey wat een reacties! Denk dat ik niet op het goeie forum zit.

• Ohana
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:36
Wij hebben een paar jaar geleden ook de Geko 201 gekocht. Hij was (en is) voor ons alleen bedoeld voor Geocaching en voldoet prima. Wij hebben 'm besteld via http://www.gps-garmin.nl. Zij waren toen de goedkoopste van Nederland en konden ons ook nog eens goed advies geven. Tegenwoordig hebben ze zelfs een forum waar je met je vragen terecht kunt...

• Ohana
Om ook je laatste vraag te beantwoorden:
in een dicht bos met hoge bomen zal iedere gps ontvanger moeite hebben met de ontvangst. Dat betekent dus dat je in het slechtste geval geen signaal meer hebt en in het iets minder slechte geval een flinke (20-30m) afwijking.

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Voor een goede basic-GPS tegen een lage prijs moet je eens kijken naar de Magellan eXplorist 100. Nu bij Correct voor 80 euro. Kan niet met een PC worden verbonden en heeft geen basiskaarten en ook geen electronisch kompas. Ik ben voor deze gegaan vanwege de lage prijs en omdat hij het voornaamste kan wat ik wil. Mocht ik in de toekomst behoefte gaan krijgen aan meer functies, dan is die 80 euro niet zo'n verlies, en tegen die tijd zijn de nieuwste modellen ongetwijfeld beter en goedkoper dan wat er nu is.

Uit reacties die ik vaak lees maak ik op dat de eXplorist serie een wat betere ontvangst heeft dan de eTrexen/Geko's van Garmin.

De gesuggereerde Geko 201 is ook een mooi machientje (en betaalbaar). Ik heb hem uiteindelijk niet genomen vanwege de batterijduur. Op oplaadbare batterijen schijnt hij het meestal niet langer uit te houden dan 3 uur, en dat is me echt te kort. En vanwege milieu en portemonee wil ik geen alkalines gebruiken. Modellen op 2 (oplaadbare) AA batterijen (Etrex, eXplorist) houden het wel 14-18 uur uit.

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
... en kijk eens bij gps-koopgids.nl. Daar kan je nog wat ervaringen lezen en de verschillende modellen en prijzen vergelijken. Als je budget tot 150 euro beperkt is, vallen er sowieso een heleboel af.

• Ohana
3 uur is misschien een beetje te pessimistisch, maar een uur of 5 op een setje NiMh AAA's is wel echt het maximum wat onze Geko haalt. Het is duidelijk een trade-off tussen grootte en batterijduur en is dus puur afhankelijk van je persoonlijke wensen.

• awwexl
Ik heb tweedehands een Garmin Geko 101 op de kop kunnen tikken voor 65 Euro. Om te beginnen dan maar. Niet met de pc te linken maar als ik dat echt mis en ik wil meer met GPS en Geocaching dan zal ik eens verder kijken. Bedankt voor de reacties alsnog!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:24
Ik ben eigenlijk op zoek naar een handheld-GPS ontvanger met kaarten voor hiking en dergelijken die ik mbv Bluetooth ook als GPS ontavnger kan gebruiken op mijn PDA. Eigenlijk dus een soort GPS muis met display :)

Weet iemand of er iets in deze combinatie bestaat?

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

eatme schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:51:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een handheld-GPS ontvanger met kaarten voor hiking en dergelijken die ik mbv Bluetooth ook als GPS ontavnger kan gebruiken op mijn PDA. Eigenlijk dus een soort GPS muis met display :)

Weet iemand of er iets in deze combinatie bestaat?
Een poosje geleden iig nog niet, want ik was op zoek naar hetzelfde...

Nu gebruik ik nog steeds mijn etrex summit voor het geocachen en mijn cradle met GPS en treo 650 voor sat-nav in de auto..
http://www.garmin.com/products/etrexVista/index.jsp
2e hands kan je die tegenwoordig vast wel goedkoop op de kop tikken aangezien er tegenwoordig allemaal modellen zijn met kleurenschermen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1