[Photoshop CS2] Grayscale omzetten naar andere kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
Oke, ik heb dus een grijsschaal tekening (http://www.meadnebraska.org/history/images/mariet-2.jpg), en ik wou die omzetten naar een schakering van twee andere kleuren (e5c03f en 7e4d0a).

Dus, het zwart moet 7e4d0a worden, en het wit moet e5c03f worden, maar alle grijzen ertussen moeten ook mee veranderen. Iemand een ideetje hoe dit moet?

Ik had al wat geprobeerd, en had duotone gevonden wat zeer interesant klonk, maar niet is wat ik zoek aangezien dat ding wit pakt als tweede kleur...

Dan had ik ook nog iets anders gevonden, maar ook dat was niet echt wat ik zocht: je kan een color range selecteren, en ik selecteer dan het lichte grijs, en ik penseel dat in de lichte kleur, dan doe ik een inversie, en ik penseel dan in de donkere kleur, dit geeft een redelijk resultaat, maar het is toch niet echt wat ik zoek (er gaan nogal wat tussenkleuren verloren zo...)

alvast bedankt

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Met opties als find & replace color en dan spelen met de instellingen (aangeven tot welke marge iets zwart is en tot welke marge iets grijs) moet dit makkelijk te doen zijn.Eventueel eerst met behulp van de levels/curves het contrast verhogen.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:20
Colorize!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Eerst omzetten naar RGB en dan Image->Adjusments->Gradient-map gebruiken!

Zo te zien word het wel een geelig papiertje ;)

[ Voor 106% gewijzigd door djexplo op 03-04-2006 23:13 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
djexplo schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:09:

prachtig! _/-\o_ met het gradient slidertje kan ik wat regelen zodat het wit iets minder geel krijgt!! perfect!

Verwijderd

djexplo schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:09:

Wil je het helemaal mooi doen maak je een een selectie van het object waar je een gradient over heen wilt plaatsen en pas je dan:

Image->Adjusments->Gradient-map

Zo pas je niet de hele foto aan maar juist het gedeelte waar je je kleuren wilt hebben :)
Pagina: 1