probleempje met voetnoot in word.

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattitzz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06-2023
Hello,

Ik ben bezig met een scriptie voor mijn school. Nu heb ik tijdens het typen een verkeerde toetsencombinatie ingedrukt. Onbewust heb ik zo de afstand tussen de lijn die normaal boven je voetnoten staat en de voetnoot vergroot tot drie enters ipv één enter.

Nu heeft iemand een idee hoe je die terug verkleint? Ik heb al gekeken in de help functie, want deleten of backspace helpt niet. Toch vind ik geen oplossing.

Veel dank,

Mattitzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 09:35
Welke Wordversie dan? Dat zou het meedenken voor ons wat makkelijker maken.

Bij Word2003 kan je bij Beeld>koptekst en voettekst>pagina instelling op de balk >indeling>Vanaf rand: > voettekst de afstand wijzigen. Hopelijk is dit wat je bedoelt.

[ Voor 54% gewijzigd door Emos op 03-04-2006 22:53 ]

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattitzz
Het is de word 2003 nederlandse versie. En het betreft de afstand van de voetnoot (die je invoegt met ctrl+alt+f) tot de lijn boven de voetnoot. Het betreft dus niet de voettekst.

Toch alvast bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattitzz
Okay oplossing gevonden. Je moet naar werkbalk Beeld>Normale weergave>Beeld>Voetnoten>scheidingsteken>en dan maar instellen.

Toch bedankt voor jullie hulp,

Hier mag een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 09:35
Nou kijk eens. Toch opgelost en ook zelf gevonden. Dat is helemaal toppie. _/-\o_

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
_/-\o_ Dit is dus een probleem waar ik al jaren tegenaan liep te hikken...geweldig!
Het probleem is ook dat ik het niet goed kon omschrijven (voetnoot neemt de halve pagina in beslag of iets dergelijks)...maar het is dus werkelijk zo simpel...
Ik was al blij dat voor mijn afstudeerscriptie ik eindnoten ipv voetnoten moet gebruiken, dan heb je tenminste niet van die gaten in je tekst...he-le-maal geweldig dit! _/-\o_ !

wild mutant space hamsters

Pagina: 1