Ik wil een nieuwe PCMCIA kaart voor in een notebook, 54G en deze moet het liefst een zo sterk mogelijk signaal uitzenden (mW's) en WPA supporten. Ik had de volgende kaartjes bekeken die ongeveer in m'n budget vallen:
Netgear WG511: pricewatch: Netgear WG511 PC Card (54MBps)=
Ik heb me laten vertellen dat dit kaartje een erg goed bereik heeft, maar ik kan niet vinden welke chipset erin zit.
Speedtouch 110G: pricewatch: Alcatel SpeedTouch 110g Wireless PC card (54Mbps)=
Heeft een Prism chipset en doet 16 dBi, dus ongeveer 40 miliwatt. Voordeel zou zijn dat ie in linux werkt.
Asus WL100g Deluxe: pricewatch: Asus WL-100g Deluxe (125Mbps, PCMCIA)=
Doet 125 mbit lullen met m'n WL-500g, maar of dat echt een voordeel geeft betwijfel ik. Chipset is me onbekend. -edit- ik zie net dat ie maar 12 ~ 15 dBm doet, da's redelijk mager.
Linksys WPC54g: pricewatch: Linksys WPC54G (54Mbps, PCMCIA)=
Het bekende Linksys kaartje met een vermogen van (dacht ik) 50 mW. Broadcom chip voor zover ik weet.
D-link 650: pricewatch: D-Link DWL-G650+ (54Mbps, PCMCIA)=
Schijnt redelijk te zijn, maar ik ken 'm niet.
Oftewel m'n budget ligt rond de €45 incl. verzenden en ik zoek daarvoor het stabielste kaartje met het meeste aantal mwatts. Waar doe ik me goed aan aan te schaffen?
Netgear WG511: pricewatch: Netgear WG511 PC Card (54MBps)=
Ik heb me laten vertellen dat dit kaartje een erg goed bereik heeft, maar ik kan niet vinden welke chipset erin zit.
Speedtouch 110G: pricewatch: Alcatel SpeedTouch 110g Wireless PC card (54Mbps)=
Heeft een Prism chipset en doet 16 dBi, dus ongeveer 40 miliwatt. Voordeel zou zijn dat ie in linux werkt.
Asus WL100g Deluxe: pricewatch: Asus WL-100g Deluxe (125Mbps, PCMCIA)=
Doet 125 mbit lullen met m'n WL-500g, maar of dat echt een voordeel geeft betwijfel ik. Chipset is me onbekend. -edit- ik zie net dat ie maar 12 ~ 15 dBm doet, da's redelijk mager.
Linksys WPC54g: pricewatch: Linksys WPC54G (54Mbps, PCMCIA)=
Het bekende Linksys kaartje met een vermogen van (dacht ik) 50 mW. Broadcom chip voor zover ik weet.
D-link 650: pricewatch: D-Link DWL-G650+ (54Mbps, PCMCIA)=
Schijnt redelijk te zijn, maar ik ken 'm niet.
Oftewel m'n budget ligt rond de €45 incl. verzenden en ik zoek daarvoor het stabielste kaartje met het meeste aantal mwatts. Waar doe ik me goed aan aan te schaffen?
[ Voor 5% gewijzigd door BHQ op 03-04-2006 22:36 ]