Wireless PCMCIA card: Welke met het hoogste bereik?

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 18:55
Ik wil een nieuwe PCMCIA kaart voor in een notebook, 54G en deze moet het liefst een zo sterk mogelijk signaal uitzenden (mW's) en WPA supporten. Ik had de volgende kaartjes bekeken die ongeveer in m'n budget vallen:

Netgear WG511: pricewatch: Netgear WG511 PC Card (54MBps)=
Ik heb me laten vertellen dat dit kaartje een erg goed bereik heeft, maar ik kan niet vinden welke chipset erin zit.

Speedtouch 110G: pricewatch: Alcatel SpeedTouch 110g Wireless PC card (54Mbps)=
Heeft een Prism chipset en doet 16 dBi, dus ongeveer 40 miliwatt. Voordeel zou zijn dat ie in linux werkt.

Asus WL100g Deluxe: pricewatch: Asus WL-100g Deluxe (125Mbps, PCMCIA)=
Doet 125 mbit lullen met m'n WL-500g, maar of dat echt een voordeel geeft betwijfel ik. Chipset is me onbekend. -edit- ik zie net dat ie maar 12 ~ 15 dBm doet, da's redelijk mager.

Linksys WPC54g: pricewatch: Linksys WPC54G (54Mbps, PCMCIA)=
Het bekende Linksys kaartje met een vermogen van (dacht ik) 50 mW. Broadcom chip voor zover ik weet.

D-link 650: pricewatch: D-Link DWL-G650+ (54Mbps, PCMCIA)=
Schijnt redelijk te zijn, maar ik ken 'm niet.

Oftewel m'n budget ligt rond de €45 incl. verzenden en ik zoek daarvoor het stabielste kaartje met het meeste aantal mwatts. Waar doe ik me goed aan aan te schaffen?

[ Voor 5% gewijzigd door BHQ op 03-04-2006 22:36 ]

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 17:53
Ik mis de senao :)

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
zoek eens naar senao kaartjes... eventueel met externe antenne.. Of kijk op ebay in duitsland voor senao kaartjes.

psst 200mw mag niet in NL, zeg het alvast

chance favors the prepared mind

• BHQ
Wat nou 200 mW mag niet? O-)

Heb idd. al naar Senao's gekeken, maar ik vind ze toch te prijzig. Ik hoef niet top of the state zendvermogen, maar iets meer dan 'standaard' zou wel prettig zijn.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:02
Ben blij dat ik op F5 drukte voor het posten, anders was ik de 3e die Senao had gezegd. :)

De Senao kaartjes gebruiken ook vaak een Prism Chipset, maar zijn idd prijzig. Wellicht dat die Speedtouch dan een goede keuze zou zijn vanwege de chipset.

Is een Mini-PCI kaartje geen keuze? Waarschijnlijk niet, maar vraag het toch even :)

Op marktplaats zijn wel enkele Senao kaartjes te vinden zie ik net. Binnen je budget.

[ Voor 20% gewijzigd door AttiX op 03-04-2006 22:44 ]

• BHQ
MiniPCI heb ik al overwogen (incl de betaalbare Intel kaartjes), maar de notebook schijnt niet met MiniPCI's te werken behalve die van het eigen merk. Dit schijnt op te lossen met een bioshack, maar dat waag ik dus liever compleet niet ;).

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:02
Wat voor Notebook heb je? En volgens mij heeft een Mini-PCI kaartje even weinig met de bios te maken als een videokaart met de bios heeft te maken in je desktop. :)

Als je Mini-PCI hebt, kun je voor 25,- een Intel ProWireless 2200BG kopen, deze heb ik zelf ook in mijn notebook en op mijn studie overal verbinding waar studiegenoten het niet hebben.

Er zijn ook wel "zwaardere" mini-pci kaartjes te krijgen. Ik zou het iig eens proberen. Naar mijn idee heb je veel meer aan de interne antenne dan aan een antenne in een PCMCIA kaart, de Senao externe antennes nagelaten dan.

• BHQ
Nee ja goed, google maar op 'A31 wireless', dan zie je dat de machine met zeer veel netwerkkaarten niet zal booten. Er bestaat wel een hack, maar ik weet niet zeker of deze werkt :)

Anyway, ik denk dat ik gewoon een ST of WPC neem.
Pagina: 1