Garantie Medion Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 3.874 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172626

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde graag even jullie ervaringen met de garantie van Medion peilen! Een bekende van mij heeft een Medion laptop welke regelmatig vastloopt. Ik heb zijn laptop vervolgens geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd, hierbij heb ik overigens de partities verwijderd.

Het probleem is hiermee echter niet opgelost, de laptop loopt nog steeds vast! Na telefonisch contact met de helpdesk kwamen ze met de volgende oplossing: Breng de computer terug in de originele staat en stuur hem op.

Dit is echter onmogelijk omdat de ghost bij het verwijderen van de partitie verloren is gegaan (deze leveren ze niet mee op CD!). Dit heeft als gevolg dat hij 70 euro moet betalen (om hem terug te brengen in de aankoop staat) voor ze er uberhaupt naar kijken! Met andere woorden: de garantie op de hardware vervalt indien de software verwijderd wordt!? Rare situatie toch? Zelfs de helpdesk medewerker was het hier mee eens! Toch komen ze niet over de brug....

Wat zijn ervaringen hiermee!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-06 17:09

markvt

Peppi Cola

Als het een hardware probleem is hoef je niet te betalen. Een kennis van me had een pc die echt stuk was, moesten ook betalen als het toch een software probleem was (software was ook niet in de fabrieksstaat te brengen). Was toch een hardware probleem en werd het gratis verholpen. Toppie service van medion als je het mij vraagt.

Trouwens ook HP en nog veel meer leveren de image niet meer op CD of DVD bij die moet je bij andere merken net zo goed zelf op cd/dvd zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door markvt op 03-04-2006 22:19 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 16:54

AzzKickah

06-CENSORED

Nee je ziet het verkeerd.

Op software-problemen zit geen garantie. Om uit te sluiten dat de problemen worden veroorzaakt door hardware, willen ze die laptop eerst gerecovered zien (in orignele staat). Echter recoveren wil alleen als de originele partities nog bestaan..

Die heb jij niet meer. Om die er weer op te krijgen moet je 70 euro lappen, want dit zijn software-matige handelingen. En dat valt niet onder garantie.

Als hij dan eenmaal gerecovered is en de problemen zijn er nog steeds, is verdere reparatie van de hardware kostenloos, want dat valt wel gewoon onder garantie.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 06:26
iemand vinden met zelfde laptop? of oeps mijn hardeschijf doet het niet meer }) , maar ja hangt er vanaf hoe eerlijk je wil blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat begrijp ik, maar ik heb XP geïnstalleerd met de meegeleverde CD-ROM. Op dat moment stond alleen XP geïnstalleerd en hij liep nog steeds vast. Hiermee is m.i. uitgesloten dat het om een software probleem gaat.

Ik vind het echt belachelijk dat je de computer moet terugbrengen in aankoopstaat, maar dat hiervoor niet de mogelijkheden geboden worden... (een ghost op CD!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jozy schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:24:
iemand vinden met zelfde laptop? of oeps mijn hardeschijf doet het niet meer }) , maar ja hangt er vanaf hoe eerlijk je wil blijven
Waarschijnlijk ken ik wel iemand, maar het blijft toch raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22

mace

Sapere Aude

Ik heb laatst mijn acer laptop opgestuurd naar acer zonder harde schijf, omdat ze niet instaan voor dataverlies. Eerlijk is eerlijk, en daarom heb ik dus de harde schijf er eerst uitgehaald. Is gewoon zonder mokken gerepareerd. :) Misschien kan jij dat dus ook doen >:)

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 03-04-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit is geen hardware- maar een garantieprobleem en hoort in SG. :)

En feitelijk maak je ook met je topicstart exact dezelfde fout. Er is garantie op de hardware niét op de software die beslist buiten de schuld van de leverancier om is gewijzigd, aangepast etc. waardoor de laptop niet meer naar behoren werkte.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik jou dus goed begrijp zeg je dat de laptop alleen mag gebruiken zoals Medion hem levert? Ik koop toch een laptop die gewoon zou moeten functioneren!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nee, de laptop deed het en door aanpassing van de gebruiker werkt deze niet meer. Die aanpassing moet dus ongedaan worden gemaakt en daarvoor is software bijgeleverd. Die software is er echter niet meer en moet dus opnieuw geïnstalleerd worden en daar betaal je dus voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 03-04-2006 22:41 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 172626 schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:25:
Ja dat begrijp ik, maar ik heb XP geïnstalleerd met de meegeleverde CD-ROM. Op dat moment stond alleen XP geïnstalleerd en hij liep nog steeds vast. Hiermee is m.i. uitgesloten dat het om een software probleem gaat.

Ik vind het echt belachelijk dat je de computer moet terugbrengen in aankoopstaat, maar dat hiervoor niet de mogelijkheden geboden worden... (een ghost op CD!)
Je geeft aan dat je Windows XP hebt geinstalleerd met de CD-ROM die Medion zelf meeleverd, dan heb je toch gedaan wat mogelijk is. Je hebt geen andere software gebruikt dan meegeleverd is met dde laptop, dan heb je hem zover terug gebracht in orgineel staat als mogelijk is.

Overigens vindt ik het heel vreemd, wanneer een laptop defect5 lijkt binnen de garantie termijn zal Medion hem gewoon moeten innemen voor reparatie. Mocht het dan toch aan de software liggen dan kunnen ze als nog een rekening sturen.

Ik heb wel eens vaker een laptop terug gestuurd naar Dell, ik ben blij dat zij dat niet eisen, het is dan ook vreemd.
Guardian Angel schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:41:
Nee, de laptop deed het en door aanpassing van de gebruiker werkt deze niet meer. Die aanpassing moet dus ongedaan worden gemaakt en daarvoor is software bijgeleverd. Die software is er echter niet meer en moet dus opnieuw geïnstalleerd worden en daar betaal je dus voor.
Wie zegt dat door aanpassingen van de gebruiker de laptop vreemd is gaan doen. TS geeft alleen maar aan dat, omdat de laptop vreemd doet (gaat hangen) de laptop opnieuw geinstalleerd is.

P.s. Over het algemeen is het inderdaad ook raadzaam om de partitie met image's, die aangebracht is door de fabrikant over te zetten naar CD/DVD, als er geen CD/DVD meegeleverd is, maar dat is makkelijk praten. :/

[ Voor 27% gewijzigd door _Dune_ op 03-04-2006 22:46 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
Hier in België zou het geen probleem mogen vormen, gok ik. Het service center hier (GSC, ligt in Gent dus niet ver van onze noordgrens) is wat zo'n dingen betreft zeer schappelijk. Maar je kan natuurlijk altijd zeggen dat de image corrupt geraakt is en je dus geformatteerd hebt. Verder is het terugzetten in aankooptoestand niet zo heel moeilijk en desnoods zelfs manueel te doen. Je moet wel weten hoe groot de drie partities waren in het begin (op het forum van het service center of het GSC of misschien zelfs gewoon op GoT zullen er wel mensen met dezelfde laptop zijn). Daarna moet je gewoon de bijgeleverde Windows installeeren en alle bijgeleverde programma's: dat is de aankooptoestand, in feite (op oudere Medions toch).

In België heb je voor zover ik weet ook gewoon garantie op de software hoor: stel je Windows werkt niet goed, bij wie ga je dan aankloppen? Bij Microsoft? Laat me niet lachen, ik heb het zelf ook ooit moeten doen (een slecht functionerende MSN Messenger). Bij het opsturen van je probleem wordt je PID van Windows gevraagd: MS ziet direct "hmm, xxxxxx-OEM-xxxxx", dat is een OEM-nummertje; dat wordt de standaard-reply "sorry meneer, wij bieden geen ondersteuning voor uw probleem, ga naar de verkoper van uw pc, die moet u helpen".

Wat ook nogsteeds kan werken is gewoon mensen zoeken met dezelfde notebook (GoT, GSC, forum van service center, ...) en vragen of ze je niet een kopie van de partitietabel + image willen geven tegen betaling van gebruikte dvd+-r/cd-r en verzending.

En wat betreft je peiling van de kwaliteit van de Medion-garantie: helemaal tevreden over het GSC: snelle service, altijd goed opgelost en ze vitten niet op details (je mag je case bijvoorbeeld vervangen, eigen toegevoegde hardware is ook geen probleem, als je hardware nog duidelijk binnen de garantieperiode is moet je niet per se een kasticket/garantiebewijs meehebben, ...). Misschien dat het GSC ook jou uit de brand kan helpen, proberen kan geen kwaad natuurlijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door ILUsion op 03-04-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ILUsion schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:46:
Wat ook nogsteeds kan werken is gewoon mensen zoeken met dezelfde notebook (GoT, GSC, forum van service center, ...) en vragen of ze je niet een kopie van de partitietabel + image willen geven tegen betaling van gebruikte dvd+-r/cd-r en verzending.
Klopt ben het met je eens hoor, maar ik vind het gewoon te gek dat ik al die moeite moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ah, ik lees verderop dat de originele CD van Medion XP is bijgeleverd. In dat geval is er, net zoals bij de PC's van Medion, ook een CD met drivers etc. bijgeleverd. Het wordt zeker even prutsen, ik spreek uit ervaring, maar uiteindelijk moet je hem werkend krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 03-04-2006 22:56 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

sorry verkeerde topic.... 8)7

[ Voor 175% gewijzigd door _Dune_ op 03-04-2006 23:03 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 16:54

AzzKickah

06-CENSORED

Ik wil het toch ff zeggen :P

Veel mensen maken de fout door te zeggen 'de laptop doet het niet meer' of 'mijn laptop is stuk'.
Dat is niet zo... de laptop is nog prima, de software is alleen f*cked up.

Noem me wat je wilt :) wou t toch ff kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261738

Zeer slechte ervaringen en ik koop absoluut geen medion artikelen meer.
Beter iets duurder maar beter kwaliteit en garantie.

Ik heb de afgelopen 6 jaar 2x een medion laptop gehad en samen 3x weg geweest voor reparatie.

De eerste laptop werd de eerste keer gewoon gerepareerd voor een defecte DVD speler (maar was wel 6 weken weg...)

De tweede keer was een echt tranendal en is de laptop bij elkaar 3 maanden weggeweest.
Dit was te wijten aan dat het een zooitje was bij de reparatie afdeling en er geen onderdelen waren waarop moest worden gewacht, en daarna de laptop maar liefst 4x onaangekodigd en ongerepareerd weer op de stoep stond. Waarna wij weer het dure 0900 nummer moesten bellen etc. Zeer frustrerend allemaal.

Daarna weer een Medion laptop gekocht, want ja de prijs he....
Weer een probleem met de DVD brander en nog wat kleins.
Nou om een lang verhaal kort te maken; hoewel de laptop nog binnen garantie tijd viel zou het komen door verkeerd omgaan met de laptop en of we even 65,- konden betalen voor de onderzoekkosten.
En omdat wij altijd heel netjes met onze spullen omgaan werd het een welles nietes spel en we wilden natuurlijk niet 65,- euro betalen voor het insturen van een kapot apparaat wat nog onder garantie viel.

Maar ja Medion heeft dan de touwtjes (en je laptop) in handen dus je doet er niks aan, ik heb me helemaal sufgebeld totdat ik alleenmaar de keihard getrainde tantes nog maar te spreken kreeg op een telefoonnummer van 70 cent (!!!) per minuut.

Als je niet betaald krijg je gewoon je spullen nooit meer terug dus heb uiteindelijk de 65 euro maar betaald voor een ongerepareerde laptop.

Conclusie: Medion is niet voor niks goedkoop; ze bezuinigen op dingen zoals Service, en verdienen extra met hoge prijzen voor servicenummers (waar je geluk hebt als je binnen 20 minuten klaar bent) en verdienen door de meeste mensen gewoon te zeggen dat het eigen schuld is en ze 65,- te laten betalen omdat je anders je spullen gewoon niet terug krijgt.
Dat extra garantiejaar verdienen ze gewoon op door te zeggen dat het je eigen schuld is en je vervolgens een keus te geven tussen reparatie (wat vast altijd meer is) of 65,- onderzoekkosten. Kassa...
Medion: ver vandaan blijven. (trouwens de kwaliteit is ook ver te zoeken)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 261738 op 13-05-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-06 02:54
offtopic:

@hierboven:

zelfde ervaring! Maar dan met een TItanium MD8800 pc. Vreselijk, 2 keer weg geweest waarbij elke keer 3 weken. Eerste keer was het mobo defect, 2e keer graka dood, echt bagger wat ze in die pc's stoppen. Je mag blij zijn als een medion apparaat 2 jaar foutloos draait maar daarna is het echt afgelopen. Paar maanden na de 2e reparatie de medion pc geformat (ze hadden btw hem ook opnieuw gefortmat in fabrieksinstellingen (met de herstelpartitie die ik verwijderd had!!)) maar ik gaf er geen fuck om, heb 1 keer geprobeerd die herstel partitie te gebruiken met de cd maar was gewoon brak, werkte niet. Heb hem dan ook clean verkocht aan mijn 12 jarige broertje welke véél minder eisen stelt aan een pc :)

Medion? *KOTS*

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

niet dat dit erg toedoet, maar zo goedkoop zijn die medion apparaten helemaal niet.
een elf in elkaar gezette pc'tje kom ik meer dan 100 euro goedkoper uit.

Een laptop bij dell met coupons komt ook vooralsnog lager uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

wat mij betreft wordt dit topic een beetje onnodig geschopt. Eigenlijk alleen om medion na te trappen. Derhalve dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.