[probleem] tele2 ipadressen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Hallo,

Wij hebben sinds kort het abonnement: Tele2 Complete Lite.

Hierbij hebben we een VOOD Integrated Access Device IAD 422 geinstalleerd.
Deze heeft slechts één uitgang voor internet. Echter willen wij op 4 werkplekken kunnen internetten.

Daar hebben we dus een router tussen gezet, het gaat om de E-tech 5 port switch, verder hebben we ook een sweex router geprobeerd [welke weet ik niet precies meer, maar deze is inmiddels alweer weg dus.]

Maar we kunnen het internet niet werkend krijgen. Momenteel hebben we op 1 plek wel internet maar op de andere plaatsen niet.

[Wij hebben patch voorzieningen in de meterkast]

Wie kan / wil mij helpen?

[ Voor 50% gewijzigd door Card Nox op 03-04-2006 22:04 ]

• royco_100
  • Laatst online: 12-02 10:24

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Als ik jou goed begrijp heb jij een probleem met je router, niet met tele2

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Inderdaad meer router dan Tele2 probleem.

Met meerdere mensen werken op 1 IP adres is erg vaak het geval, je maakt dan gebruikt van NAT.

Post eens een uitdraai van 'ipconfig /all' van één van de computers als ze met de router verbonden zijn . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Card Nox
  • Nu online
Het probleem licht idd bij de router aangezien het internet op 1 van de PC's wel werkt.

De IP adressen verschillen slechts 1 cijfer [het laatste]

Wanneer ik thuis ben zal ik eens ff een prtsc maken van 'ipconfig /all' , dan edit ik hier even.

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Bij mij was het destijds een ander probleem, waar nog steeds geen oplossing voor is. Ik zal zometeen een linkje naar dat draadje neerzetten. Het is nl. zo dat een modem bij versatel de aangesloten pc een publiek adres geeft. Mijn router kon daar helaas niet goed mee overweg. Er is helaas nog geen oplossing voor gevonden, dus ik zal dit topic even in de gaten houden. Misschien steek ik nog wat op.

Geen Ping, wel Pong

• Pong

Geen Ping, wel Pong

• Card Nox
  • Nu online
Even een nieuw bericht aangezien Pong al gepost had.

Hieronder een prtsc van mijn cmd -> ipconfig /all
Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/6999/ipconfigall4yi.th.jpg
Hoop dat jullie er wellicht wat aan hebben. Deze prtsc is gemaakt op de PC waar het internet wel op werkt.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
hmm ik zie geen thuis ip (192.168.0.1 bijv.)
er is dus een probleempje met de router

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 12:23
Daar hebben we dus een router tussen gezet, het gaat om de E-tech 5 port switch
Is het nu een router of een switch, als ik je ipconfig zie dan is het idd een switch. dan moet je op die modem wel router functionaliteit aanzetten(indien mogelijk), of er wel een router tussen plaatsen. Nu heeft nl de pc die het doet je extene ip-adres. En daarvan krijg je er maar een toegewezen van tele2.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Verwijderd

zet dat bridge nou es uit..

volgens mij doen we hier veelste moeilijk

deel de verbinding van de modem. onder eigenschappen

sluit de 2e netwerk kaart aan op de router (wan)
(ik heb zelf de zelfde router)
zet de WAN(router) in op dhcp en het localnetwork ook

in theorie moet dit werken aangezien je computer nu als router fungeert en je router(linksys) als switch

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 16:28 ]

• lier
  • Laatst online: 08:43

lier

MikroTik nerd

Stel indien mogelijk je modem in als router.
C'est tout...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:26:
zet dat bridge nou es uit..

volgens mij doen we hier veelste moeilijk

deel de verbinding van de modem. onder eigenschappen

sluit de 2e netwerk kaart aan op de router (wan)
(ik heb zelf de zelfde router)
zet de WAN(router) in op dhcp en het localnetwork ook

in theorie moet dit werken aangezien je computer nu als router fungeert en je router(linksys) als switch
Jij maakt het allemaal nog ingewikkelder. Zijn modem staat niet direct op een pc aangesloten.

trinie_t geeft het goede antwoord:
trinite_t schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:26:
[...]

Is het nu een router of een switch, als ik je ipconfig zie dan is het idd een switch. dan moet je op die modem wel router functionaliteit aanzetten(indien mogelijk), of er wel een router tussen plaatsen. Nu heeft nl de pc die het doet je extene ip-adres. En daarvan krijg je er maar een toegewezen van tele2.
Een switch is dus geen router! Je mist nu een router in je hele opstelling. Je modem kan misschien als router fungeren als die dat ondersteunt.

Verwijderd

sorry ik zat even neit goed op te letten en haalde 2 treads door elkaar.

als je de opstelling kan veranderen maak het dan simpel:

je internetkomt binnen op je modem

de modem sluit je aan op een MAIN pc.

deze main pc sluit je daarna weer aan op de SWITCH

op die switch sluit je de andere pc's aan.

op de MAIN pc stel je in dat de modem connectie gedeeld mag worden.

nu fungeert je MAIN pc als router.

klopt dit Jimster?

• lier
  • Laatst online: 08:43

lier

MikroTik nerd

dandy,

Dit klopt helemaal, maar is waarschijnlijk niet wat je/hij wil.

Als je modem routerfunctionaliteit aan boord heeft (welk modem heeft dat niet ?) is het alleen noodzakelijk het modem als router in te stellen. Dan kan je lan poort direct naar de switch en ben je klaar. Voordeel is dat je niet afhankelijk bent van 1 pc.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

ja zeker maar aangezien er maar 1 poort uit je modem komt...

en dat andere apparaat een switch is.

dit vind ik de beste oplossing omdat je dan gelijk dingen kan monitoren enzo

• Jimster
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:15:
ja zeker maar aangezien er maar 1 poort uit je modem komt...

en dat andere apparaat een switch is.

dit vind ik de beste oplossing omdat je dan gelijk dingen kan monitoren enzo
1 poort uit het modem is geen nadeel meer als het modem ook routerfunctionaliteit kent. Dan kan je de switch mooi gebruiken om de boel op te splitsen. Hoeft die ene pc ook niet de hele tijd aan te staan.

• trinite_t
1 poort uit je modem zegt toch helemaal niets over wel of geen routerfunctionaliteit... Das meer van type modem en software afhankelijk... en 't is heel vervelend om altijd een pc aan te moeten hebben in het netwerk... (behalve als dit natuurlijk een router/server is, die toch aan moet staan voor fileserver oid, maar die kan dan ook in een kast verstopt worden :D).
Ook zijn ver maar weinig thuisgebruikers die dingen uberhaupt willen monitoren en werkt het delen van een verbinding in windows blijft gewoon vervelend werken...(plus dat je voor jou oplossing nog een extra netwerk kaart nodig hebt)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Heeft nog niemand de officiële manier aangeraden in dit topic? Foei ;)

Internetlijn > Modem > Wanpoort van een router
Aan lanpoorten van router je pc's hangen.

Werkt als'n trein, alle pc's internet, geen extra router-pc nodig, geen gekke toestanden met het modem.
Werkt dit niet dan moet je MAC-adres van de eerste pc 'clonen' in de router.
Als je de opstelling aansluit en de router instelt vanaf pc1 zal dit vanzelf gaan zodra je 'Clone MAC' kiest bij het instellen.

Je had eerst ipv een router een switch gekocht. Dit is ook wel een netwerkapparaat, maar hier heb je niets aan om internet te delen.
Kijk bijvoorbeeld naar de Sweex LB000021 router (ongeveer 30€), deze voldoet aan je eisen, en is goed in te stellen.

(Wat een router eigenlijk doet is de routing-functie van een pc overnemen, een router is dus een mini-pc'tje. Het voordeel is dat een router zeer weinig stroom verbruikt, en makkelijk in te stellen is. :))

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Jimster
Als zijn modem routerfunctionaliteit heeft, dan hoeft hij ook geen router meer te kopen.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Jimster schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:49:
Als zijn modem routerfunctionaliteit heeft, dan hoeft hij ook geen router meer te kopen.
Vaak hebben die modems dat niet, en ook omdat hij al eerder zijn IP liet zien (dit was geen LAN-range) denk ik dat zijn modem dit niet heeft.
Ook voor het gemak (MAC laten klonen nodig?) is het beter een router aan te schaffen.

Maarja, heeft TS een routerfunctie in zijn modem, dan lijkt het mij logisch dat dit dan standaard al aan zou staan, en dit was niet te merken wanneer er een switch aan werd gehangen...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• trinite_t
Als ik dit moet goed zie, http://www.rtcfactory.com/files/Vood_400_ProductSheet.pdf, zou die modem wel router functionaliteit moeten hebben... alsmede een DHCP server...

• Pong
Omdat ik hetzelfde probleem heb (zie eerdere post), bij deze een kleine samenvatting van het daadwerkelijke probleem:
De DHCP van de PC is Versatel, omdat de modem in RFC 1483 bridged mode moet staan (dit kan wel uitgezet worden, maar dan ben je je verbinding kwijt). De PC krijgt dus een publiek adres (een 81.xx.xx.xx adres). Kennelijk hebben een aantal routers er problemen mee als ze een extern adres uit die range toegewezen krijgen. Tussen de PC's achter de router is wel verbinding, maar een verbinding naar buiten doet het dus niet. Ik heb het uiteindelijk aan de praat gekregen dmv een 2e netwerkkaart en daarachter de router, maar om het signaal dan te routeren naar de andere PC's moet de aangesloten PC aan staan. Volgens mij wil Card Nox (en ik dus ook) een workaround hebben om de schakeling internet->modem->router-> dikke patchkast ;) en dan de PC's hebben.

Geen Ping, wel Pong

• trinite_t
Dan moet je een router tussen de modem en je pc's hangen.. die router krijgt dan het ip-adres van tele2 (versatel), en de pc's achter de router krijgen dan een intern ip adres (vast of toegewezen door de DHCP van de router).
Dus ff voor de duidelijkheid:
code:
1
2
3
4
modem -> router + -> pc1
                | -> pc2
                | -> pc..
                | -> ...

[ Voor 11% gewijzigd door trinite_t op 06-04-2006 09:34 ]

• Pong
trinite_t schreef op donderdag 06 april 2006 @ 07:57:
Dan moet je een router tussen de modem en je pc's hangen.. die router krijgt dan het ip-adres van tele2 (versatel), en de pc's achter de router krijgen dan een intern ip adres (vast of toegewezen door de DHCP van de router).
Dus ff voor de duidelijkheid:
code:
1
2
3
4
modem -> router + -> pc1
                | -> pc2
                | -> pc..
                | -> ...
Lees dit draadje aub goed door, het probleem is dat meerderen hier daar dus nu net problemen mee hebben.

Geen Ping, wel Pong

Pagina: 1