Toon posts:

Maximale grootte lay-out afbeeldingen op een website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een site, zie hieronder. Nu vroeg ik me af wat tegenwoordig de maximale grootte is voor afbeekdingen bedoeld voor de layout. Zoals het NF teken linksbovenin. Vroeger mocht het niet te traag zijn wegens laaddtijden enzo. Hoe zit dat nu met breedbandverbindingen?

http://home.quicknet.nl/q...n/NF-site/NF_homepage.jpg

Verwijderd

Tsja, daar zul je toch echt statistieken voor nodig moeten hebben. Ik zou een website in ieder geval onder de 200kb houden, het cachen van bijv. plaatjes inbegrepen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:02

André

Analytics dude

Vroeger en nu zijn er nog steeds mensen met inbelverbindingen, alleen zal die groep steeds kleiner worden. Kijk dus naar je doelgroep en weet wat ze gebruiken.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

André schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:50:
Vroeger en nu zijn er nog steeds mensen met inbelverbindingen, alleen zal die groep steeds kleiner worden. Kijk dus naar je doelgroep en weet wat ze gebruiken.
Maar dan nog vind ik persoonlijk niet dat je, indien je doelgroep over breedband beschikt, dan meteen maar webpages moet maken die honderden KB's zijn. Een site moet gewoon binnen een paar seconden op het scherm staan, helemaal met breedband aangezien je dan verwacht dat het snel is.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met breedband is 200kB op een pagina prima te doen.

Tegenwoordig zijn bij mij (breedband) sites vooral traag door een grote hoeveelheid aan SQL queries die niet worden gecached, door trage/overbelaste servers en teveel objecten per pagina die allemaal moeten worden geladen.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaise op 04-04-2006 16:12 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Blaise schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:11:
Tegenwoordig zijn bij mij (breedband) sites vooral traag door een grote hoeveelheid aan SQL queries die niet worden gecached, door trage/overbelaste servers en teveel objecten per pagina die allemaal moeten worden geladen.
hoe merk/meet je dat :?
als ik naar een random site ga weet ik niet waardoor de vertraging komt hoor, of kan jij zien aan de laadsnelheid waardoor dat komt 8)7

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Je ziet toch of je wel of niet de maximale snelheid van je internetverbinding gebruikt? Eventueel kan je dat zelfs zien aan een soort van speedreport.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

djluc schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:42:
Je ziet toch of je wel of niet de maximale snelheid van je internetverbinding gebruikt? Eventueel kan je dat zelfs zien aan een soort van speedreport.
En je kan daaraan zien dat er bijvoorbeeld veel inefficiente query's naar de SQL server gedaan worden of dat er veel objecten gecreerd worden :D
Nee dus, dat kan je niet.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Ja, niet zo letterlijk he ;) Je kan daaraan zien dat niet je verbinding de bottleneck is maar de capaciteit aan de serverkant..

Verwijderd

En soms staat het gewoon op de pagina die je bezoekt:
<!-- Server: aeolus.tweakers.net | Total: 0,138 | Incl: 0,031, Init: 0,075, Action: 0,082 | DB: 0,04/21, Tpl: 0,029 -->

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:44:
En soms staat het gewoon op de pagina die je bezoekt:

[...]
Dat is gewoon de tijd die de server er over gedaan heeft, om het script te doorlopen, niet de totale tijd die jij als bezoeker gebruikt hebt, voor het renderen van de pagina... :)

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Erkens schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:27:
[...]

hoe merk/meet je dat :?
als ik naar een random site ga weet ik niet waardoor de vertraging komt hoor, of kan jij zien aan de laadsnelheid waardoor dat komt 8)7
Je weet het inderdaad niet bij alle sites, maar veel interactieve sites vermelden het aantal queries of PHP executietijd. Daarnaast zie je bij sommige sites dat alles realtime uit SQL wordt gehaald, zonder enige caching. En als een site helemaal niet zo zwaar is qua aantal objecten of grootte van objecten, dan kan je concluderen dat de server (of verbinding) traag en/of overbelast is.

Het is een beetje nattevingerwerk, maar als je breedband hebt en een site laadt langzaam, dan ligt het dus niet aan je downloadsnelheid, maar aan andere factoren, zoals door mij genoemd.
Dat is gewoon de tijd die de server er over gedaan heeft, om het script te doorlopen, niet de totale tijd die jij als bezoeker gebruikt hebt, voor het renderen van de pagina...
Maar dat kan wel bijdragen aan de tijd waarin de pagina geladen is. Tweakers heeft snelle/veel servers, dus daar merk je dat niet zo.

[ Voor 20% gewijzigd door Blaise op 05-04-2006 18:19 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Blaise schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:15:
Je weet het inderdaad niet bij alle sites, maar veel interactieve sites vermelden het aantal queries of PHP executietijd. Daarnaast zie je bij sommige sites dat alles realtime uit SQL wordt gehaald, zonder enige caching. En als een site helemaal niet zo zwaar is qua aantal objecten of grootte van objecten, dan kan je concluderen dat de server (of verbinding) traag en/of overbelast is.
Maar heel weinig sites geven dergelijke debug informatie, maar dan nog kan je daar niks uit concluderen.
Het is een beetje nattevingerwerk, maar als je breedband hebt en een site laadt langzaam, dan ligt het dus niet aan je downloadsnelheid, maar aan andere factoren, zoals door mij genoemd.
als een site langzaam laad ligt het altijd aan het netwerk en nergens anders aan.

maargoed, dit allemaal is natuurlijk offtopic.

Verwijderd

heeft idd met veel dingen te maken waaronder de breedband verbinding van de pagina bezoeker, capaciteit op het netwerk (kabel) n.v.t. op ADSL. Dagdeel (kabel & middag/avonduren). Ik probeer hem altijd rond de 100kb te houden. :)
Pagina: 1