Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aangevallen --> Taakbeheer uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.715 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een uur geleden was ik wat bestanden aan het zoeken op het web tot ik per ongeluk op een advertentie drukte.

Opeens verschenen er 3 cmd-vensters (je weet wel, die zwarte dingen) en werd Internet Explorer en later ook de rest Explorer, etc afgesloten. Ik kon ook niet meer naar Taakbeheer en er verschenen allemaal van die vreemde bestanden op het bureaublad en in mijn Windows map.

Ik herstarte de computer in veilige modus en verwijderde alle opstart programma's die erbij waren gekomen met behulp van msconfig, services.msc, hijack this en startup changer 2000. Het enige wat nog opstart is NvCpl (nVidia), net als voor dat dit gebeurde.

I verwijderde daarna de vreemde bestanden op het bureaublad en in de Windows map.

Daarna herstarte ik weer en er starte geen schadelijke programma of service meer.

Het probleem is nu dat ik nog steeds geen toegang heb tot Taakbeheer. Ik krijg steeds een bericht dat Taakbeheer is uitgeschakeld door de systeembeheerder.

Wat moet ik nu doen?

Verwijderd

temp + temp. internetfiles ff flushen

daarna hitmanpro draaien :)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:34

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Probeer eens een nieuwe admin account aan te maken.

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:11
Dit moet werken (bij mij werkte het iig wel)

(http://www.planet.nl/plan...ontentid=658779/sc=c49901)

Hive: HKEY_CURRENT_USER
Key: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
Name: DisableTaskMgr
Type: REG_DWORD
Value: 1=Enablethis key, that is DISABLE TaskManager
Value: 0=Disablethis key, that is Don't Disable, Enable TaskManager

suc6

[ Voor 103% gewijzigd door Pascal op 03-04-2006 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij gelukt om Taakbeheer weer te activeren door bij het Groepsbeleid een instelling te veranderen.

Er start nu niks meer op en alles werkt weer correct maar volgens mij zijn er nog wel wat overblijfselen.

Ik gebruik Ad-Aware en BitDefender. Is dit voldoende?

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:11
Ik zou ff in veilige modus (met netwerk ondersteuning) Hitmanpro draaien omte checken of (bijna) alles wel verwijderd is kwa Spy/Adware..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk OS gebruik je? Niet geheel onbelangrijk, en graag in de titel per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

juh en anders gewoon start > cmd > net user jouwnaam jouwpasswoord /add [enter]
net localgroup administrators jouwnaam /add

nieuw account aangemaakt, minder spam, geen gezeik :P

tis geen goede manier om het op te lossen maar wel een schoon iets

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Indeed, scannen met HitmanPro (nadat je het op een of andere manier hebt gepdate) en geen IE meer gebruiken zodat je zulke acties in het vervolg ook niet meer kan doen. http://www.opera.org ;)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hitman Pro draaien, en een HijackThis logje plaatsen is ook niet verkeerd..

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
'Gewoon gedrag' niet onder de admin account vertonen is ook al een begin. Waarom zou je altijd onder admin-account ingelogd moeten zijn?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:24

Barrycade

Through the...

Back-up's maken van je belangrijke bestanden. Win XP in de cd-drive en lekker met een nieuwe installatie beginnen. Of als je de boel nog vertrouwt even house-call van trend-micro voor de zekerheid er overheen halen.
Pagina: 1