Toon posts:

[Bedrijf Software] Welke moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag leden van Tweakers,

We hebben een klein bedrijfje hier en we hebben dus een klein programma nodig om alle leden gegevens te verzamelen.
We gebruiken nu Microsoft Acces, Maar dat is ons niet bevallen.

Het moet een soort tabelletje hebben over de gegevens van de klanten, Met scroll.
Ong zoiets:
[img=http://img370.imageshack.us/img370/5213/18ue1.th.jpg]

Het moet ook na opening een menu hebben, en ook Etiket (gelijke verbinding met dymo etc)hebben.

Wij sturen ook onze leden ieder jaar een soort update 'brief' zeg maar, En die sturen wij thuis als er bijv iets verandert is ofzo.

Maar dat neem ik aan moet met scripts gebeuren.

En het moet ook een soort 'kaart' mogelijkheid bieden, Wat zeker dus ook met script gebeurt.

Verder is het ook beter dat je die hokjes 'menutjes' zelf kunt invullen.
Want onze leden zijn 99% turks :) ook de medewerkers daarvan.

Geld is geen probleem, Geen budget programma ofzo.

Dus? weet iemand er een programma die alles bied?
We werken ook met bedragen :) dus.

Greetz, D.RoW

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geld is geen probleem :?

Ik zou toch eerst een goed eisenpakket op tafel leggen (incl. budget), want anders krijg adviezen van zelf bouwen in Access tot SAP :)

Dus kan je wat beter je eisen weergeven, want ik kan er nu geen hout van breien.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
die staan er toch ook op..?
En nee geld is geen probleem.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:41:
We hebben een klein bedrijfje hier en we hebben dus een klein programma nodig om alle leden gegevens te verzamelen.
Wat voor soort gegevens wil je verzamelen. Moet het een CRM achtige applicatie zijn, of meer informatie-vergaring over je leden.
We gebruiken nu Microsoft Acces, Maar dat is ons niet bevallen.
Wat beviel er niet aan MS Access, aangezien dit bij uitstek een pakket lijkt die voor kleine oplossingen helemaal naar je eigen wens is in te richten
Het moet een soort tabelletje hebben over de gegevens van de klanten, Met scroll.
Ong zoiets:
[img=http://img370.imageshack.us/img370/5213/18ue1.th.jpg]
Plaatje is te onduidelijk om te zien.
Het moet ook na opening een menu hebben, en ook Etiket (gelijke verbinding met dymo etc)hebben.
Het moet na opening een menu hebben en ook Etiket :? Een eisen-pakket hoort duidelijk te omschrijven wat je wilt.
Wij sturen ook onze leden ieder jaar een soort update 'brief' zeg maar, En die sturen wij thuis als er bijv iets verandert is ofzo.
Hoe wil je die 'brief' (wat is er zo speciaal aan dat het tussen quotes moet?) gaan bijhouden. Moeten er dus koppelingen met Word oid gaan komen
En het moet ook een soort 'kaart' mogelijkheid bieden, Wat zeker dus ook met script gebeurt.
Wat versta je onder 'kaart' mogelijkheden?
Verder is het ook beter dat je die hokjes 'menutjes' zelf kunt invullen.
Want onze leden zijn 99% turks :) ook de medewerkers daarvan.
hokjes 'menutjes'... je bent me al kwijt :)
Geld is geen probleem, Geen budget programma ofzo.

Dus? weet iemand er een programma die alles bied?
Nou neem dan SAP :+ Kan je meteen je hele bedrijfsvoering in 1 systeem implementeren ;) Ben benieuwd wat je van dat prijskaartje vind :)
We werken ook met bedragen :) dus.
Hoe bedoel je precies bedragen?
Greetz, D.RoW
Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Zoals je ziet is er behoorlijk veel mis met hetgeen wat je graag wilt hebben in een pakket zou willen zien... Zonder duidelijk je eisen en wensen te beschrijven (duidelijk verplicht je ook om zelf er goed over na te denken), kan je natuurlijk nooit verwachten dat wij je een pakket adviseren die aan al je eisen en wensen voldoet.

En als geld echt niet uitmaakt, dan ga je eens rondshoppen bij diverse software leveranciers die je kunnen adviseren of je eruit gaat komen met een standaard of een volledig op maat geprogrammeerd pakket.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

SAP is HET pakket maar ontiegelijk uitgebreid..
waarschijnlijk veel te veel van het goede, maar als geld toch niet uitmaakt.....

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

possamai schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:25:
waarschijnlijk veel te veel van het goede, maar als geld toch niet uitmaakt.....
Naast het feit dat je praat over een implementatie-tijd van langer dan '1 week' ;) Ik probeerde alleen maar even twee uiterste zichtbaar te maken.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-08 20:54
is Davi-Club niets voor je?

dat gebruiken we op de roeivereniging om de gegevens van alle leden bij te houden, ik vind dat het goed werkt, en bovendien is het ook nog simpel.

http://www.davilex.nl/producten/club/

[ Voor 11% gewijzigd door WVL_KsZeN op 04-04-2006 18:13 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de programma opstart moet het een soort menutje hebben.
En bij het menutje wil ik mijn natuurlijk mijn keuze maken.
Bij de eerste knop wil ik 'zeg maar' de database bestand van de leden zien.
Welke gegevens heb ik dus nodig
- Naam
- Lidnummer
- achternaam
- straat
- geboorte datum
- status (getrouwd etc)
- straat
- postcode
- tel
- vakje 'betaling ontvangen' (zetten we er een paraafje neer)
- betaling (acceptgiro en machtiging etc)
- banknummer
- welke prijs
- (En alle andere onnodige dingen).

Graag wil ik dat op de nieuwe programma 'de hokjes' zelf invullen, want ik wil dat in het turks doen. :)

Met etiket bedoel ik: (bijv:) ik kom in de menu, en ik kies Etiket. en dan vraagt die om de leden nummer, (wat ook in de database staat).
En dan hoor ik een kant en klare etiket te zien. (dat bij printen gelijk via de dymo gaat) (iedergeval lukt bij acces wel) :)
Ook moet er een 'kaart' mogelijkheid komen, Het gaat gewoon hetzelfde als de etiket, alleen word het dan kaart. (dus bij lidnummer intik) gelijk een kant en klare Kaart.
Kleine kaart 6X4 cm (raad ik), maar mag wel printen in een a4tje.

euhh.. met die 'update brief' bedoel ik. dat ook volgens het menu. een nummertje moet intikken, en dan gelijk een brief aankomt met de benodigde gegevens (van de database).

Die sap site ziet er best wel vaag uit. maar ik zal mijn best doen om het te gaan begrijpen :)
Het hoeft niet precies hetzelfde te-zijn. maar ik wil wel een vergelijkbaar systeem.
hopelijk is dit wat duidelijker :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 20:07 ]

• WVL_KsZeN
davi-club dus ;)

[ Voor 85% gewijzigd door WVL_KsZeN op 05-04-2006 10:12 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

8)7

Moet je voor die ene zin nou echt die hele post kwoten?

bovendien vraag ik me af of dat pakket ook in het Turks beschikbaar is (UI vereiste).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

possamai schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:25:
Ga jij eens heel gauw je mond spoelen met water en VEEL zeep :P
Davi-club zou iig best een goed begin zijn voor de TS. Waar hij echter wel op moet letten - en da's best een goed punt dat hij het er meteen bij zegt - is dat het pakket diakriten moet ondersteunen - dus cedilles, accenten etc, die je in het Turks hebt. Klein aandachtspuntje met grote gevolgen ;)

Wel nog een opmerking voor de TS: je zegt dat budget geen probleem is, maar van SAP en zijn concurrenten wordt je niet vrolijk - het werkt idd prima maar daar heb je wel minimaal een mannetje of 3 aan beheer voor nodig, nog afgezien van het implementatietraject van een half jaar of meer. Je praat iig over kosten die tegen de 1M euro lopen voor een redelijk simpele implementatie lopen en dat is geloof ik niet iets wat je zoekt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

DeaTh RoW, je zegt nu al tweemaal dat geld niets uit maakt en dat je SAP overweegt. Geld niet uitmaken is onzin als je geen Bill Gates heet, en zo heet je niet. Dus: tientallen, honderden, duizenden, tienduizenden, tonnen, miljoenen. Waar hebben we het over? Gezien je vraagstelling een van de eerste twee en dan is geld wel een optie. ga ajb niet serieus in op SAP want dat kan in sommige gevallen in die laatste categorie komen ;)

offtopic:
Hmm, ik ben spuit11 geloof ik.

Wat je opnoemt heeft volgens mij trouwens ietwat de verkeerde diepgang. Wil je genakkelijk bepaalde dingen gedaan krijgen of wil je dat knoppen op een bepaalde plaats staan? Ik mag hopen dat eerste :)

Maar goed, iets dergelijks als Davi-* zou idd een optie kunnen zijn (met de juiste taal dan). Kijk ook naar simpele relatiebeheer pakketjes of inderdaad administratie voor MKB. Hoe dat ook heten mag in het Turks :+

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 04-04-2006 22:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Of je stapt naar een softwarehuis en laat een maatwerkpakket bouwen als je echt niets kan vinden wat voldoet aan je eisen.. goedkoper zou het zijn om iemand in te huren die het voor je in access bouwt, want volgens mij is wat jij wilt best wel mogelijk in access, je moet er alleen wel mee om weten te gaan om het goed op te zetten.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Misschien handig om een idee te krijgen over de schaalgrootte van het pakket:
Over hoeveel leden hebben we het (nu en eventueel in de toekomst) ?

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:37:
Wat je opnoemt heeft volgens mij trouwens ietwat de verkeerde diepgang. Wil je genakkelijk bepaalde dingen gedaan krijgen of wil je dat knoppen op een bepaalde plaats staan?
Ik begrijp U niet echt.. eh? (zover ik u nu begrijp, dan is het alletwee)

Sorry mensen, nooit gedacht dat zulke software nooit zo duur kon zijn :).
Mijn limiet is dus €1.700.00 liefst 200 minder ;p.
en we hebben op dit moment 1400 leden, (vaak met een inhoud van 4pers.)
Wij werken op dit moment met acces, maar we willen graag een vernieuwde systeem.
Dus met nieuw 'versta' ik dan, Mooi, beter, sneller, etc .. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 15:31 ]

• WVL_KsZeN
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:28:
[...]

Ik begrijp U niet echt.. eh? (zover ik u nu begrijp, dan is het alletwee)

Sorry mensen, nooit gedacht dat zulke software nooit zo duur kon zijn :).
Mijn limiet is dus €1.700.00 liefst 200 minder ;p.
en we hebben op dit moment 1400 leden, (vaak met een inhoud van 4pers.)
Wij werken op dit moment met acces, maar we willen graag een vernieuwde systeem.
Dus met nieuw 'versta' ik dan, Mooi, beter, sneller, etc .. :)
met 1700,- kun je wel wat mooiers kopen dan davi-club, dat is zeker :) Ik kan me trouwens herinneren dat davi problemen had met speciale tekens, maar dat kan ook liggen aan onze 5 jaar oude versie ;) 1400 leden is echter geen enkel probleem voor davi.. (we hebben zelf iets van 400 actieve leden, en iets van 1000 ex-leden die nog in het bestand staan)

Verwijderd

Acces is hier ideaal voor. Zet voor jezelf op een rij wat allemaal in de database moet komen, ga dan normaliseren (even zoeken op http://www.phphulp.nl). Ga dan je tabellen inrichten, relaties leggen etc. Heb je je database af zijn er genoeg mogelijkheden om er mooie menu'tjes, knopjes etcetera in te maken doormiddel van schakelborden, query's, macro's etcetera.

Werkt prima Ik kan het weten, heb net voor een schoolopdracht een absentieregistratie systeem gemaakt, op dezelfde manier.

Je kan dus ook je huidige database gebruiken, en daarin een mooi schakelbordje maken met verschillende menu's etcetera.
Pagina: 1