[WIN2003+IIS6.0] - PHP installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.006 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 17:05
Ik probeer PHP te installeren, maar dit gaat dus helemaal níet. Na wat experimenteren moest ik zelfs een schone installatie doen omdat RPC-server onbereikbaar was :S naja M$ logica zullen we maar zeggen... Er staat op internet dat je in IIS Console moet verwijzen naar php5isapi.dll, maar als ik dat doe, dan krijg ik een error (ik ga het nu nog een keer proberen... ik geloof dat het document unavailable was) als ik b.v. test.php wil draaien. Heeft iemand hier ervaring mee? tips>?

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Heb je de tut op tweakers al doorgelezen ?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
tut op tweakers? euhm... noobsgewijs heb ik die niet gevonden =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je deze uitleg volgt, dan moet je er wel uitkomen. Vergeet niet om IIS te herstarten aan het einde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
werkte niet =( had ik al gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's redelijk vreemd... Mij is het nml. wel gelukt op deze manier, met w2k3, iis6 en php5.

Let erop dat er geen spaties in je install-dir. staan (bijv. Program Files). Probeer ook de cgi-optie eens i.p.v. de isapi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
Mijn installatiedir is E:\php\ en die dir is ook opgenomen in de path variable. Ik heb op zich alles goed opgevolgd, maar toen liep het systeem in de soep :S geen windows updates, geen local users meer beheren enz... ik weet niet wat er fout gegaan is... maar goed... eerst maar eens sp1 installeren, en ik ga zo veder zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff klein omschrijvinkje dan (heb toch nix beters te doen ;) ).
Download deze zip-file.
Pak deze uit in c:\php
Zorg dat IUSR_<computernaam> leesrechten heeft op deze dir. en alle bestanden erin
Kopieer de php.ini-recommended naar c:\windows en hernoem deze naar php.ini
voeg c:\php toe aan je systempath van w2k3
Open de IIS-manager
Ga naar de properties van je default website, tabblad 'Home Directory' en klik op de Configuration knop
Kies 'Add', en vul in:
Executable: c:\php\php-cgi.exe
Extension: .php
Klik OK
Ga naar tabblad 'Documents' en voeg daar index.php toe
Klik OK
Ga in de IIS-manager naar de Web Service Extensions
Voeg een nieuwe extension toe (rechtermuisknop erop -> add)
Extension Name: PHP
Required Files: c:\php\php-cgi.exe en klik op add
Vink het vakje onderin aan (set status to allowed)
Klik OK

nu IIS even restarten

maak nu een bestand index.php aan met daarin:

<?php phpinfo(); ?>

en sla deze op in de directory van je website.

Als je nu naar de juiste url van je website gaat, dan moet php werken. Als je de isapi-module wilt gebruiken, dan hoef je alleen de php-cgi.exe in bovenstaand voorbeeld te vervangen door php5isapi.dll.

Mocht het nu niet werken, kijk dan even goed naar je php.ini (die in c:\windows). Waarschijnlijk staan hier een aantal settings nog niet helemaal goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien stomme vraag, maar: wel de punt-komma voor de mysql-extensie in php.ini weggehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm strange. Ik heb toch wel redelijk vaak een php-installatie gedaan, en nog nooit problemen gehad... Succes dan maar over een paar weken, hou dit topic erbij zou ik zeggen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
CGI Error
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers.

=( lukt niet =( Ik heb je n44b-howto gevolgd... maar daar ben ik te n44b voor :P Maakt M$ debugfiles? zo ja, wil je die? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
DJFliX schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:16:
Ik probeer PHP te installeren, maar dit gaat dus helemaal níet. Na wat experimenteren moest ik zelfs een schone installatie doen omdat RPC-server onbereikbaar was :S naja M$ logica zullen we maar zeggen...
MS logica, of jouw gebrek aan intelligentie? Als je op zo'n probleem hebt met Microsoft software gebruik je toch gewoon linux? En trouwens, als je dit soort problemen tegen komt kun je ook altijd je foutmelding door google gooien, lijkt me sterk dat je de enige op deze wereld bent die deze foutmelding op het scherm hebt gehad.

edit: google geeft 35.800 hits op je foutmelding.. lijkt me sterk dat je gezocht hebt.. Of wil je ook alles nog voorgekauwd hebben? :)

[ Voor 11% gewijzigd door axis op 07-04-2006 13:28 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJFliX schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:22:
CGI Error
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers.

=( lukt niet =( Ik heb je n44b-howto gevolgd... maar daar ben ik te n44b voor :P Maakt M$ debugfiles? zo ja, wil je die? :P
Zet de cgi.force_redirect in je php.ini eens op 0 i.p.v. de default waarde 1, dus:

cgi.force_redirect = 0
Pagina: 1