[XP]Opstartparititie op verkeerde schijf

Pagina: 1
Acties:

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 08:55
Eerst maar even een plaatje, dat verduidelijkt de boel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f6b21664fd2ac5198fe9975e28935eda/full.jpg

Het probleem is nu dat de opstartpartitie op de c-schijf staat. Een trage en oude harde schijf. Die schijf zou ik graag willen vervangen door een nieuwer exemplaar. Het probleem is alleen: hoe pak ik dit aan. Een nieuwe schijf toevoegen gooit namelijk al mijn mappings in de war, met als gevolg dat XP niet meer op wil starten.

Ik heb all geprobeerd om de opstartschijf op de X-schijf te zetten dmv recoveryconsole en vervolgens fixboot, maar ook dat hielp niet. Zodra ik de c-schijf uit mijn systeem haal kan windows niet meer opstarten. Als ik de schijf erin heb zitten werkt alles naar behoren... maar ik wil dus juist die schijf vervangen.

-

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je de thumbnailcode opgeef, kan ik het plaatje wél vergroten en iets zien. Op 1280x1024 ziet het plaatje er niet uit... bij mij tenminste.

Verdikkie.... hij is sneller als ik..... nieleukniehoor. )

Snelle reactie; Clonen lijkt me een oplossing.

[ Voor 32% gewijzigd door Guardian Angel op 03-04-2006 21:37 ]

ARME AOW’er

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 08:55
Guardian Angel schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:35:
Verdikkie.... hij is sneller als ik..... nieleukniehoor. )
O+
Snelle reactie; Clonen lijkt me een oplossing.
Bij het restoren loop ik dan toch weer tegen dezelfde problemen aan, of zie ik iets over het hoofd?

-

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je iets gebruikt zoals Partition Magic kun je toch alle partities die je wilt al of niet actief/system maken?

Heb dit niet al te vaak aan de hand gehad dus zou ook ik moeten zoeken naar hét antwoord.

Maar om die reden partitioneer ik mijn opvolgende nieuwe HD's altijd als extended. Nooit geen gedonder met driveletters.

[ Voor 24% gewijzigd door Guardian Angel op 03-04-2006 21:49 ]

ARME AOW’er

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

mmm volgens mij moet het gewoon met de winxp cd kunnen. Oude hd eruit, booten met de xp cd, kiezen voor herstel. hij zoekt de winxp install op, laten fixen en het systeem zal gewoon weer booten

beter is wellicht je winxp op de verse schijf te installen. Opzich staat je install nu ook wel op een vage en minder snelle plek op je hd. Krijg je ooit gezeik met je mbr zijn je logische partities als eerste de pineut

[ Voor 37% gewijzigd door Ray op 03-04-2006 21:56 ]