Toon posts:

[MacOS] Email (OE) overzetten naar windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal!

Mijn oom heeft, of beter gezegd 'had' en iMAC. Dat ding is hardwarematig gecrashed, af en toe beeld, maar heel slecht en vastlopen. Nu is hij inmiddels overgestapt naar windows, maar zou dol en dolgraag zijn email en vooral zijn adressen die op die iMAC stonden, terugwillen. Hij gebruikte Outlok Express voor de MacOS. Is er een mogelijkheid om dit te realiseren? Ik heb inmiddels zijn hdd er al uit getrokken en aan mijn windows sys gehangen, maar uiteraard herkent windows die schijf niet vanwege andere indeling. Mijn dank is groot.

Groet

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Om windows de schijf te laten herkennen moet je iets als MacDrive gebruiken, dan kan windows ook overweg met HFS(+)

Ik weet dat voor Mail bijvoorbeeld je mails worden opgeslagen in User/Library/Mail en voor Address Book dacht ik in User/Library/Application Support/Address Book maar waar MS applicaties hun data precies opslaan weet ik niet

Het is echter nog maar de vraag of de data op de hdd uberhaupt te recoveren is en of windows met de bestanden om weet te gaan

[ Voor 8% gewijzigd door Daenney op 03-04-2006 21:26 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Outlook op de PC kan niet overweg met het formaat van de bestanden van Outlook Express Mac.
Dikke pech dus :(

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Daenney schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:25:
Ik weet dat voor Mail bijvoorbeeld je mails worden opgeslagen in User/Library/Mail en voor Address Book dacht ik in User/Library/Application Support/Address Book maar waar MS applicaties hun data precies opslaan weet ik niet
Outlook Express voor de Mac is een app voor Os8/9, en voor zover ik me kan herinneren kun je daar sowieso lang zoeken naar die lokaties. ;).

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Je kan natuurlijk alsnog eerst proberen de mail van OE op de Mac te exporteren naar een of ander mbox format waar andere mail apps wel wat mee kunnen. Toch?

Liege, liege, liegebeest!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Probeer jij maar eens een windows pc te booten emt een Apple Mac HDD erin, dat wil niet echt...

Tenzij je de HDD aan een Apple kunt hangen, erin booten en de bestanden naar een formaat exporteren waar MS Win OE mee overweg kan zijn die bestanden verloren voor je...

Idd, OE net zoals IE for Mac is nog een OS9 app, pfffffff, das pas kut wat locaties betreft...
Pagina: 1