[XP] Foutmelding: Stop: c0000135

Pagina: 1
Acties:
  • 3.891 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sinds gisteren start mijn computer niet meer normaal op. Als ik hem op start zie je eerst het vertrouwde windows logo, en daarna komt er een blauw scherm met de volgende foutmelding:

STOP: c0000135 {kan onderdeel niet vinden}
Deze toepassing kan niet woren gestart omdat winsrv niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Mijn specs:
Processor: AMD Athlon(tm) XP/MP/4 1400MHz
Display Card: NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Memory: 256MB
Operating System: Microsoft Windows XP Home edition
Display Card Memory: 64MB
SP2
En het is een gewone computer, dus geen laptop.

Wat ik al heb geprobeerd:
Veilige modus
Andere opties die te kiezen zijn als je bij opstarten op F8 drukt.
Gezocht op forum, oplossing gevonden doormiddel van opstartdiskette / CD-Rom, maar die heb ik niet.
Bios in, gelukt, maar daar heb ik totaal geen kennis van, dus daar weinig verder in gekomen.
Op google, gezocht, daar onder andere deze link gevonden:
http://support.microsoft....spx?scid=kb%3Bnl%3B885523
Hier zijn programma´s te vinden die het probleem zouden moeten verhelpen, maar die kan ik moeilijk installeren als ik niet verder kom dan een blauw scherm. (Voor zo ver ik weet, weet verder niet veel van dit onderwerp)

Door de installatie van SP2 komt het niet, dat had ik al lange tijd op mijn computer staan. Wel was er voor de installatie een fout melding bij het installeren van Alcohol 120%, maar of dat het is weet ik niet 100% zeker, aangezien ik dat al eerder op mijn computer had staan en het toen prima ging.

Is dit probleem op te lossen, of zie ik iets ontzettend over het hoofd?
Ik weet helaas niet echt veel op dit gebied, maar ik hoop het wel door middel van dit forum op te kunnen lossen ;)

Edit: Ik heb nu begrepen dat ik een opstart diskette zou moeten maken, en daarmee een herstelpunt in zou moeten stellen. Maar dan stuit ik weer op het volgende probleem, de laptop waar vanaf ik dit typ, heeft geen floppy drive. Is het mogelijke een opstart CD-Rom te maken, en zou dat helpen? En zoja, hoe precies? :) Hierover heb ik nergens goede info over kunnen vinden op het internet..

[ Voor 10% gewijzigd door zzzimon op 03-04-2006 21:08 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hmm - als hij echt bestanden kwijt is tijdens het booten is er vaak wel iets geks aan de hand - je zou eens een 'Repair' installatie (zie hierover de Windows Operating Systems FAQ eventjes) kunnen proberen misschien? :)

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bedankt, daar heb ik nog eens gekeken.

De oplossing voor dit probleem is nu in mijn ogen opstartdiskettes / cd maken (staat ook in FAQ), daarmee opstarten en dan terug naar een herstelpunt.

Maar het probleem is dus dat ik geen opstartdiskettes kan maken. Hoe is het mogelijk om een opstart CD te maken, en nog belangrijker, om die als ´hoofd drive´ te maken, zodat hij die leest bij het opstarten, en ik ook vanaf een opstart CD een herstelpunt kan kiezen?

Als dit echt niet mogelijk is zou ik bij iemand anders misschien opstart diskettes kunnen maken, maar niet veel computers tegenwoordig hebben floppy drives, en het is toch makkelijker als ik het hier thuis kan doen. :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan ook handmatig een herstelpunt terugzetten maar ik vraag me af of dat een oplossing gaat zijn in jouw geval :)

In ieder geval - http://support.microsoft.com/?kbid=307545 hierin staat beschreven hoe je een system restore handmatig kan uitvoeren :)