[JS] zelf modal confirm window maken met var return

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34
Ik ben bezig om binnen mijn lib een optie te maken om een gestylde modal window te spawnen.

Nu heb ik een filler over de inhoud van de browser gegooid, en daarbovenop gecentreerd een window achtig divje met de vraag en keuze opties.

nu is het probleem dat ik geen nette manier kan verzinnen om de gekozen value terug te geven aan het script dat de vraag gespawnd heeft.

bij een normale confirm doe je als volgt:
JavaScript:
1
var antwoord=confirm('vraag');

En ik spawn mijn vraag zo:
JavaScript:
1
var antwoord=confirm('vraag',new Array('een','twee',drie) );

Is er een optie om antwoord gevuld te krijgen met een twee of drie, en tijdelijk de runtime van het script te pauzeren, tot er een keuze gemaakt is?

Of moet ik de hele zooi omgooien, en verdere executie weer opstarten als er op een keuze geklikt is? (wat in zou houden dat ik de rest van het script in een functie moet gooien, wat natuurlijk een ramp is als ik dat voor elk confirm schermpje moet doen.

openkat.nl al gezien?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 10:59

thomaske

» » » » » »

Het is idd niet mogelijk om een constructie te maken die je beschrijft. Wat je wel kan doen is een algemene call-back functie maken die het result van de confirm teruggeeft. Je buttons die worden meegegeven in de showDialog functie roepen de closeDialog aan, met de geklikte optie. Iets in de trant van:

code:
1
2
3
4
5
6
7
function showDialog(id, question, options) {
   //--- print layer met dialog options
}

function closeDialog(id, selectedOption) {
   //--- adhv de id kan je het antwoord afhandelen
}

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."