MSN wachtwoord achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 21.592 views sinds 30-01-2008

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb nogal wat problemen thuis met mijn jongere broertje en hoop dat jullie hiermee ff kunnen helpen...

Het is het bekende puberprobleem: een jong broertje die op msn allemaal dingen uit lijkt te vreten die niet in de haak zijn... hij doet in ieder geval erg geheimzinnig, alle msn gesprekslogs worden verwijderd, wachtwoorden slaat hij niet op op de computer, etc etc maar nu hebben mijn ouders het idee dat hij de laatste tijd met wat verkeerde mensen om gaat en willen dus het msn/ hotmail verkeer weleens onder de loep nemen..

Probleem is natuurlijk dat zodra je om het wachtwoord gaat vragen er achterdochtig gereageerd wordt en dan zullen m'n ouders juist de gesprekken/mailtjes die ze willen lezen niet te pakken krijgen omdat hij dan zo slim zal zijn dat soort onderwerpen op msn te vermijden.. Hij liegt al erg vaak merken we over de bekende onderwerpen als alcohol, joints e.a. (oa omdat hij tegen verschillende familieleden verschillende verhalen ophangt). Btw hij is 14 jaar oud en we hebben het over contacten met lonsdale figuren van de verkeerde soort als je begrijpt wat ik bedoel dus mijn ouders hebben het idee dat ze rechtmatig ingrijpen nu om problemen te voorkomen.

Nu zoek ik dus een progje om een mail / msn wachtwoord te achterhalen om zo de mail account in te kunnen en dan het liefst via een andere pc in het netwerk (dus zonder op zijn pc echt iets te moeten installeren - dat valt namelijk op). Ik heb wel een zogenaamd msn chat sniffer programatje gevonden waarmee je dus alle gesprekken via msn kan monitoren die op alle pc's op het netwerk plaatsvinden. Erg mooi maar daarvoor moet de controle pc wel altijd aanstaan en dat is niet altijd het geval. Daarnaast willen ze de email inbox dus eens aan een controle onderwerpen.

Concreet: bestaan er programmatjes (kosten maken niet uit) waarmee je msn wachtwoorden kan achterhalen, het liefst via de 'sniffer' methode zodat ik niets op de pc hoef te installeren maar gewoon met een andere pc in het netwerk dit wachtwoord kan aflezen. Dit kan oa ook met email wachtwoorden (helaas niet de webbased varianten dan was het probleem al opgelost) dus met msn moet dit ook mogelijk zijn lijkt me.

We zouden er heel erg mee geholpen zijn bedankt alvast.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
je zou een keylogger kunnen proberen. die registreert alles wat er wordt ingetypt. ik kan niet zo gauw achterhalen welke prog pcies.

Verwijderd

pc in de kamer zetten waar jij ook zit, zo dat je het zicht er op hebt. en tijden afspreken dat ie mag internetten.
lijkt me een veel handiger oplossing dan achter ze rug om gaan doen.
ik zou het niet fijn gevonden als me ouder dat vroeger gedaan hadden.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:21
http://www.google.com/sea....mozilla:en-US:unofficial
:?

[ Voor 13% gewijzigd door pasta op 03-04-2006 20:48 . Reden: toch liever niet ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probleem met dit soort topics is: hoe weten wij of je het wel voor legitieme doeleinden wilt gebruiken? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:57

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ja, die bestaan. kunnen regelrecht het wachtwoord uit de messenger cache halen. google geeft je geheid antwoord, maar ik weet niet of het legaal is dus ik zeg niets. en ze zijn gratis.

[ Voor 40% gewijzigd door powerflux op 03-04-2006 20:04 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

BtM909 schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:02:
Probleem met dit soort topics is: hoe weten wij of je het wel voor legitieme doeleinden wilt gebruiken? :)
daar ben ik het nu volledig mee eens _/-\o_

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:35

SeatRider

Hips don't lie

Vanaf een willekeurige andere PC in het netwerk kun je deze proberen: knip

[ Voor 22% gewijzigd door pasta op 03-04-2006 21:12 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inderdaad, en de enigste oplossing voor je ouders lijkt me dan ook:
je geet #@$^%#$ nu je wachtwoord of je hebt een maand huisarrest!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:11
gewoon remote administriator erop zetten, in de achtergrond, en meekijken ;)

Verwijderd

Ja, niet wat de TS vraagt, maar dit is iets wat altijd voor de discussie wat kan wel/niet zorgt. Zomaar iemand z'n MSN in? met welk excuus dan ook? Hou hem dan gewoon helemaal weg van de computer. Dan is er neits aan de hand. En probeer eerst toch maar eens fatsoenlijk te praten. Je MSN lijst is en blifjt prive. Ik snap best dat dat een probleem kan vormen, maar zo'n brute force oplossing spreekt me niet echt aan.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 20:06 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je lijkt vooral geintereseerd in het wachtwoord, maar voor het MSN-chatten heb je hier toch niets aan. Dan lijken me keylogs of remote meekijken beter.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Liever niet

[ Voor 84% gewijzigd door pasta op 03-04-2006 20:49 ]

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

Ik zou liever met je broertje praten,
als jullie stiekem in zn persoonlijke gegevens gaan kijken zal hij nog minder vertrouwen in jullie hebben en jullie verder afsluiten.
Mocht hij met de verkeerde mensen omgaan, dan drijven jullie hem zo van jullie weg, hun kant op.

larixk

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Traffic scannen met Ethereal

gewoon als je windows XP gebruikt (waar ik vanuit ga) een tweede gebruiker aanzette die het programma ethereal aan heeft staan, al die captured alle trafiek.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Snap ik heel erg maar het is echt zo.

Reacties op de anderen: keylogger zal dus erg lastig worden aangezien hij al aardig handig is met de computer en we willen absoluut niet dat hij er achter komt om escaleren te voorkomen. Die mogelijkheid sluit ik dus het liefst uit tenzij er echt niets anders op zit.

Wat betreft zijn privacy: ja, daar zijn mijn ouders heel erg mee bezig geweest ze hebben heel erg lang geen actie ondernomen maar nu begint het de spuigaten uit te lopen en merken ze dat er inderdaad structureel gelogen wordt over drugs/alcohol en relletjes met vandalisme-achtige trekjes. Ze zijn dus nu op het punt belandt dat ze hem tegen zichzelf willen gaan beschermen en dat gaat dan helaas even ten koste van privacy maar op een gegeven moment moet je een grens trekken. We willen nu voorkomen dat het echt fout gaat lopen en als de politie een crimineel op het spoor is stopt die ook niet met een huiszoeking 'omdat dat de privacy van de crimineel schaadt'. Op zo'n jonge leeftijd moet je als ouder nu eenmaal ingrijpen als het echt fout dreigt te gaan.

Maargoed het vinden van zo'n programma'tje is toch ook niet illegaal ik bedoel als je die software netjes aanschaft mag je het gebruiken neem ik aan het wordt tenslotte op internet commercieel verkocht. Nu is het dus alleen nog even zaak het programma dat aan mijn wens voldoet te vinden.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Die had ik ook al gevonden maar het probleem daarmee is dus dat die alleen gelogde passwords achterhaalt en het wachtwoord wordt dus niet opgeslagen.

[ Voor 15% gewijzigd door pasta op 03-04-2006 20:49 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt ook gewoon messengerplus installeren...dan kun je in MSN de logs wel uitzetten, messengerplus maakt ze alsnog ;)
In dat geval is het overigens wel slim om een andere map te pakken dan de standaard MSN-map :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan maar even géén PC, lijkt me een duidelijker signaal.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:42
lol, je broertje ook op got?!
MSN account gehacked?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik mag toch niet hopen dat hij ook op tweakers rondsurft |:( wand dan ben je nu de banaan :+

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:13
Wachtwoord is niet nodig.
Gewoon om de zoveel tijd een programma de logs laten verwijderen, maar wel eerst laten copieren naar een lokatie waar hij ze niet vind/bij kan.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De opties in een rijtje:

keylogger:
  • Je ziet wat ie getypt heeft
  • Je ziet de wachtwoorden
  • Je ziet de mailtjes die ie leest niet
Remote admin
  • Je kan meekijken met wat ie doet (welke sites ie bezoekt met wie je brooertje praat en z'n mails lezen
  • Je ziet de wachtwoorden niet
  • Je moet tegelijker tijd meekijken vanaf andere PC
Sniffer
[list]
• Moet op de achtergrond draaien (weet niet in hoeverre dat prgramma dat kan)
• Je hebt alleen de MSN gesprekken

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
fsfikke schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:18:

Sniffer
[list]
• Je hebt alleen de MSN gesprekken
Je hebt ook de wachtwoorden, als die via de post worden verstuurd. Ik dacht dat MSN geen versleutelde gegevens verstuurd om zich aan te melden op het messenger netwerk. De pass is dus gewoon uit de tcp streams te filteren.

• DeNachtwacht
  • Niet online
The_Eagle schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:14:
Je kunt ook gewoon messengerplus installeren...dan kun je in MSN de logs wel uitzetten, messengerplus maakt ze alsnog ;)
In dat geval is het overigens wel slim om een andere map te pakken dan de standaard MSN-map :Y)
Zoals ik al zei is ie handig genoeg met computer om dat soort basic-trucjes te snappen.

Wat betreft de opvoedingskundige kant (nogmaals) mijn ouders willen dus weten wat er precies aan de hand is, zodat ze maatregelen kunnen nemen. We merken regelmatig leugens maar straffen uitdelen zonder het zeker te weten willen ze niet doen en ook straffen geven als 'niet meer op msn' willen ze niet doen voor ze zeker weten dat er foute dingen gebeuren. Bovendien zorgen dat soort maatregelen er voor dat er wel op andere manieren contact gemaakt wordt (huistelefoon e.d.) en verplaats je het probleem alleen maar want dan blijft hij omgaan met die (waarschijnlijk) dubieuze figuren. En we willen het juist oplossen.

Verwijderd

Stekker dr uit... (zou ik doen).

Je hebt niets aan het wachtwoord in principe?

Als je wilt mee kijken kan je remote administrator op de achtergrond laten draaien :)
via het netwerk makkelijk raadplegen etc...

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
HetWonder schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:11:
[...]

Snap ik heel erg maar het is echt zo.

Reacties op de anderen: keylogger zal dus erg lastig worden aangezien hij al aardig handig is met de computer en we willen absoluut niet dat hij er achter komt om escaleren te voorkomen. Die mogelijkheid sluit ik dus het liefst uit tenzij er echt niets anders op zit.

Wat betreft zijn privacy: ja, daar zijn mijn ouders heel erg mee bezig geweest ze hebben heel erg lang geen actie ondernomen maar nu begint het de spuigaten uit te lopen en merken ze dat er inderdaad structureel gelogen wordt over drugs/alcohol en relletjes met vandalisme-achtige trekjes. Ze zijn dus nu op het punt belandt dat ze hem tegen zichzelf willen gaan beschermen en dat gaat dan helaas even ten koste van privacy maar op een gegeven moment moet je een grens trekken. We willen nu voorkomen dat het echt fout gaat lopen en als de politie een crimineel op het spoor is stopt die ook niet met een huiszoeking 'omdat dat de privacy van de crimineel schaadt'. Op zo'n jonge leeftijd moet je als ouder nu eenmaal ingrijpen als het echt fout dreigt te gaan.

Maargoed het vinden van zo'n programma'tje is toch ook niet illegaal ik bedoel als je die software netjes aanschaft mag je het gebruiken neem ik aan het wordt tenslotte op internet commercieel verkocht. Nu is het dus alleen nog even zaak het programma dat aan mijn wens voldoet te vinden.
ik vraag me serieus af of je door in iemands privacy te neuzen de boel niet veel erger maakt dan het is. Je breekt het vertrouwen van wat je bij je broertje had volledig af wanneer (niet als) hij er achter komt. Reactie: veel extremer verzet, en nog terecht ook!

Als je ouders zich zorgen maken om je broertje moeten ze het daar met hem over hebben en niet door stiekum zijn wachtwoorden te jatten en op zijn privemail in te breken. Het is volgens mij essentieel bij moeilijke pubers dat er een basis voor vertrouwen blijft, in wat voor zwaar weer je broertje ook terecht mag komen. Mochten je ouders niet weten wat ze moeten doen, dan moeten ze eens met het riagg/huisarts/maatschappelijk werker gaan praten over een goede aanpak.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Hoe maakt de PC verbinding? Via een andere PC? Als dat het geval is kun je simpelweg via die PC al het traffic sniffen zonder dat de gesniffde persoon er ook maar iets aan kan doen.

Verwijderd

Je kan ook msn sniffler gebruiken

• DeNachtwacht
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:18:
Sniffer
[list]
De grap is nu juist dat dat met een sniffer niet hoeft. Die leest gewoon al het verkeer af wat de router door gaat en pikt de msn conversatie er uit. Zoek maar eens op 'MSN Chat Sniffer & Monitor'. Het is met dat soort programma's ook mogelijk om bijv. pop wachtwoorden te achterhalen (knip). Helaas kan je daar dus het wachtwoord niet mee achterhalen die ik nodig heb om de email box te kunnen checken. MSN logs is het probleem dus niet zo zeer, die kan ik remote meestal uitlezen (tenzij mijn computer uit staat).

[ Voor 4% gewijzigd door pasta op 03-04-2006 20:49 ]

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01-2025

Z!oN

Team Coldfusion

Als je een stealth keylogger zoekt...

Zeker dat USB ding wat zeker heel prijzig is valt mijns inziens niet echt op. En kan doorgaan als verlengkabeltje, als ook het ps/2 ding.

Knip

[ Voor 14% gewijzigd door pasta op 03-04-2006 21:16 ]

http://www.teamcoldfusion.nl

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:28
Bij hotmail heb je ook nog zo'n vraag die je kunt beantwoorden wanneer je het password bent vergeten. Je zou kunnen proberen of je die vraag kunt beantwoorden.
Dat is in ieder geval gebeurd met een collega van mij, haar ouders waren het niet eens met haar vriendje en probeerden zo achter zijn identiteit te komen, succesvol dus.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Ik heb zelf SNORT (IDS) draaien op een andere PC dan de MSN PC. Hierin worden ALLE chat gesprekken gelogd en kan ik later mooi nalezen wat mijn dochters van 5 en 8 op de chat hebben gezet. Wachtwoord heb ik niet nodig. MSN berichten gaan gewoon in clear-text over de lijn.

Dus een netwerk sniffer is misschien de beste oplossing. Heb je ook geen wachtwoord nodig.

PS: Ze weten dat ik alles nalees.
SeatRider schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:04:
Vanaf een willekeurige andere PC in het netwerk kun je deze proberen: knip.
geeft een virusmelding bij Symantec AV

[ Voor 43% gewijzigd door pasta op 03-04-2006 20:49 ]

http://www.hroling.nl

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
moet je eerst zijn password weten anders valt het een klein beetje heel erg op :o

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:13
@bolke,
Weet niet of ze het nog warderen als ze ouder zijn. Je schend hun privacy namelijk, dat vinden pubers toch wel heel belangrijk! (Speaking of ervaring)!!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Privé gegevens zijn privé gegevens, zelfs die van je broertje. Daar gaan we je dan ook niet mee helpen om die te achterhalen. Wat betreft het gedrag van je broertje, daar kan je het beste je broertje mee confronteren als ouders zijnde ipv in het geheim meekijken naar wat ie doet. Dat helpt op zich ook de band tussen je broertje en je ouders. Als je broertje er namelijk achter komt is z'n vertrouwen in jou/je ouders nog erger geschaad dan het momenteel is. ;)

Daarnaast kunnen we er in principe wel vertrouwen dat de situatie zoals jij die uitlegt klopt, je kunt echter ook gewoon op school je netwerk willen monitoren om zo paswoorden van je klasgenoten bv te achterhalen. Dat is een risico wat we op GoT liever niet risceren, en vandaar dat we dit topic ook sluiten, net zoals de voorgaande delen die dit onderwerp behandelde. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.