Toon posts:

K7NN2 Delta boot perikelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Sinds kort heb ik het volgende probleem:
Ik zet mijn computer aan, pc boot netjes, maar komt op een gegeven moment met de melding dat NTLDR mist. Opzich niet erg omdat ik de pc toch opnieuw wil installeren, maar dat gaat niet als hij niet van cd wil booten. Het rare is dat als ik op F8 ga drukken en in het boot menu scsi selecteer de schijf wel gewoon gaat booten (cd rom niet).

Hardware:
MSI K7NN2 Delta mainbord (hier hangt d: direct aan; IDE)
Silicon image Sil 3112 SATALink Controller (hier hangt c: aan; SATA)
Nec DVD-rom

Ik heb geprobeerd:
- Prutsen met boot sequence in de bios
- Booten met floppy
- Bios Flash

Ik heb eigelijk nooit problemen met dit soort dingen gehad dus als iemand me op weg zou kunnen helpen graag! Ik wil alleen maar XP installeren ;(

edit

installeren vanuit windows zelf lukt ook niet 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Ik zoek me echt een ongeluk maar ik krijg het niet voor elkaar...

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:57
ik begrijp dat je cd-rom /dvd -drive niet wordt aangesproken?
start je de pc dan wel met de windows-cd of een andere bootable cd op?
koppel de IDE-schijf (d: begreep ik) eens los?

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
beascob schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:49:
ik begrijp dat je cd-rom /dvd -drive niet wordt aangesproken?
start je de pc dan wel met de windows-cd of een andere bootable cd op?
koppel de IDE-schijf (d: begreep ik) eens los?
Sorry, mijn dvd-rom is zegmaar e:
ik heb twee schijven, 1xide op d: en 1x een sata op c: (met winxp)

Dat is inderdaad het probleem, hij boot helemaal niks van cd, terwijl als ik in het bootmenu scsi selecteer en windows opstart er niks mis is met de dvd-rom...ik zojuist ook nog maar even gekeken naar boot.ini etc, staat allemaal goed. Ik zal zo direct nog even proberen met de d: losgekoppeld..

Verwijderd

Topicstarter
Verhip :o !
Je heb helemaal gelijk, als ik d: loskoppel start de boel weer normaal op. Ik kan me niet herinneren dat ik iets met die schijf heb gedaan dat het zomaar ineens mis gaat. Er heeft voorheen volgens mij wel een xp installatie opgestaan, maar volgens mij is 'ie toen geformat. Enig idé hoe ik de schijf weer zou kunnen aankoppelen/het probleem zou kunnen verhelpen?

edit:
Als ik met d: losgekoppeld de installatie probeer te starten van dvd krijg ik een bsod :(
Dit komt omdat ik net heb geprobeerd de installatie vanuit windows te starten, windows xp installatie staat er nu bij in mn boot.ini. Bootmenu > cdrom, werkt niet, dus nogsteeds geen response van dvd-rom speler...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 22:21 ]