Toon posts:

[FTP] CHMOD op Windows server

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via FTP (fysieke toegang heb ik niet) een CHMOD uitvoeren op twee directories. Dit lukt niet direct omdat CHMOD een unix commando is maar het schijnt wel mogelijk te zijn de directory iig schrijfbaar te maken (777).

Ik heb Ws_FTP Home en SmartFTP geinstalleerd maar kan het commando niet ontdekken. Heeft er iemand hier een idee hoe ik een dir schrijfbaar kan maken op afstand. Eventueel met behulp van eerder genoemde programma's.

Verwijderd

Je moet sowieso schrijfrechten op die directory hebben. Kun je er nu bijvoorbeeld wel een bestand in uploaden?

Verwijderd

Topicstarter
Een bestand uploaden is geen enkel probleem. Die rechten heb ik allemaal alleen een CHMOD (of iets soortgelijks) uitvoeren lukt niet. "Unkown command", wat vrij logisch is op een Windows bak.

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Waarom wil je een CHMOD uitvoeren als je directories al schrijfbaar zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat het CMS de bestanden ook kan overschrijven wanneer deze zijn aangepast. Bijvoorbeeld het uploaden van een foto of het maken van een nieuwe pagina. Normaal (op Unix-servers) moet de betreffende dir geCHMOD worden, maar dat commando is onherkenbaar voor de Windows-Server.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 10:46
Gaat niet werken zo. Je moet er heen wandelen en die files even in Windows overschrijvbaar maken afaik.

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1