Toon posts:

[MCE 2005] Video driver not supported ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van Tweakers,

Laast heb ik windows media center geintstraleerd, alles netjes verlopen enz.
Updates gedraaid. Ging allemaal zo als het gewoon zou moeten horen.

Nou heb ik alleen een probleem:

Op het moment dat ik media center aan klik zeg hij: 'Your video card drivers are not compatible with Media center'
Dan klik ik OK en gaat hij gewoon verder. Dan klik ik online spotlight en dan op iets + kijken en dan geeft hij aan: 'Files needed to display are not installed or not working correctly. Please restart Media Center and/or restart the computer'

Nou zijn de drivers van de videokaart (oudje) G-force MX 400 32MB gewoon netjes geinstralleerd en geupdate.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen ?

Ik hoor het zeer graag

Mvg,
Dave

Verwijderd

Die drivers zijn kennelijk niet compatible met MCE, tot die conclusie zou je wel moeten komen. Heb je al nieuwere drivers geprobeerd? Bij voorkeur WHQL certified drivers.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 15:00

Guldan

Thee-Nerd

En je videokaart ondersteunt niet dx9. Daarom kan MCE er weinig mee. EN daarom krijg je ook deze foutmelding.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor jullie reacties.

Ik ga maar eens kijken anar een ander video kaartje

edit:
mischien een noob vraagje, maar hoe kan ik zien ofdat een kaartje Dx9 ondersteund ?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Citaat: 'De geïntegreerde graphics worden verzorgd door SiS' Real256E-techniek. Deze techniek is gebaseerd op de SiS315-videochip, een chip die vrijwel hetzelfde presteert als een GeForce2 MX200. Of dit ook het geval is bij de Real256E-graphics is nog niet bekend. De chip beschikt over hardwarematige DirectX 7-ondersteuning en DirectX 9 wordt softwarematig ondersteund.'

Gaat deze geintegreerde graphics blok het dan wel of niet doen met MCE 2005 ?

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Omdat ik toch wel een leek ben op dit gebied (wat nou wel onder MCE en wat nou niet onde mce gaat werken) nogmaals mijn vraag;

ik zoek een moederbordje (liefst mini itx) met een ingebouwde videokaart die MCE ondersteund.
Waarom zo'n klein moederbordje ?, dit omdat ik een lege XBOX 360 behuizing wil kopen en daar dan een MC van te maken. En deze dan aan te sluiten op mijn xbox en dan lekker tv kijken enz.

maar gaat dit moederbordje incl cpu werken ? Dus dan geled op de videokaart, en de processor snelhied ? http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GOIH13&

Ik hoor het zeer graag

Mvg,
Dave

Verwijderd

Ik vermoed dat die VIA cpu veel te langzaam is voor een MCE PC vooral als je ook nog een iets wil opnemen/recorden. Mijn duron 1600 heeft er ook al een aardige taak aan.
Pagina: 1