Toon posts:

[XP] Svchost foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Windows XP SP2 en ik begin er nu gek van te worden. Ik kan het antwoord echter nergens vinden dus vandaar dat ik hier dan maar eens probeer. Sinds ik mijn Windows opnieuw heb geinstalleerd blijft mijn pc maar foutmeldingen geven op svchost.
Voordat ik een gebruikersnaam aanklik bij het opstarten van de pc is de eerste svchost foutmelding al binnen. Verder komt deze heel vaak als ik spelletjes opstart of bezig ben in mappen met veel afbeeldingen.
De foutmelding is niet veel zeggen:

De instructie op 0x00996faa verwijst naar geheugen op 0x0000000. De lees- of schrijfbewerkingen("written") op het geheugen is mislutk.

Klik op Ok om het programma te beeindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.

Ik kan hier niks mee en wordt er ziek van. Maar svchost is een wezenlijk onderdeel van Windows dus hoe kan ik hier iets mee doen. Ik heb een virusscanner, firewall, etc etc etc, iemand enig idee wat dit kan zijn want ik wordt er echt gek van. Ik krijg de foutmelding gemiddeld ik denk 20 keer per uur.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Wat heb je uberhaupt allemaal zelf al geprobeerd?

Geheugen tests gedaan?
Nieuwe/oude drivers geprobeerd van je complete systeem?
Als laatste red middel nogmaals een schone installatie?
Alle laatste updates van WIndows al binnengehaald ?

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen tests gedaan? Nee, maar lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien het pas is sinds de reinstall en verder is het echt alleen maar bijna bij grafische dingen en het geheugen is niet in staat om dat te kunnen zien.

Nieuwe/oude drivers geprobeerd van je complete systeem? Drivers is allemaal precies hetzelfde als voor de installatie dus dat kan het niet zijn.

Als laatste red middel nogmaals een schone installatie? Hmm daar wou ik liever even niet aan beginnen want als je weet wat voor spullen ik er allemaal op heb staan. Dan ben ik weer een week bezig om alles goed te krijgen voor zo'n klein probleem

Alle laatste updates van WIndows al binnengehaald ? Ja updaten doe ik altijd.

Verder heb ik gezocht op het internet kijken of ik het probleem kon vinden. Deze zeggen spy of adware, maar dat heb ik ook allemaal gecontroleerd en ook de virusscanner vind niks.