Toon posts:

Modem op afstand bedienen

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag.

Ik zal jullie de irrelevante details van mijn probleem besparen, maar het komt er op neer:
Ik wil vanaf mijn computer de modem aan en uit kunnen zetten.
ik heb een

Thomson-Alcatel speedtouch510V4,2
zo iets:
[url]http://www.telefonselskapet.no/Nettverksprodukter/images/store/speedtouch510.gif[url]
klik hij is misschien te groot

en een "gewone" router, die aan blijft staan.

bij voorbaat dank

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Waarom wil je hem aan/uit kunnen zetten? Welk doel heeft dat?

Speedtouch modems kennen geen WOL (Wake-up on Lan). Dus software matig lijkt mij het een moeilijk geval.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

silverstorm schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:24:
Waarom wil je hem aan/uit kunnen zetten? Welk doel heeft dat?

Speedtouch modems kennen geen WOL (Wake-up on Lan). Dus software matig lijkt mij het een moeilijk geval.
^^Eensch :)
Hardwarematig via een paralelle aaansturing van een relais zou nog wel kunnen - maar daar houdt het een beetje op.
Maar waarom wil je het eigenlijk :? Die dingen zijn genaakt om gewoon aan te kunnen blijven staan namelijk, lijdt niks :)

en zet je link even tussen [img] tags, dan zien we hem ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja , moet van mijn ouders, maar zal het ze zeggen dat ik niet alleen sta, dat hij aan kan blijven staan

toch bedankt voor de moeite

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:07:
Ja , moet van mijn ouders, maar zal het ze zeggen dat ik niet alleen sta, dat hij aan kan blijven staan

toch bedankt voor de moeite
Als hetmoet van je ouders, zeg dan maar tegen ze dat dat helemaal niet goed is voor zo'n ding omdat ie gemaakt is om aan te blijven staan. verbruiktbovendien bij lange na niet veel meer als een gemiddels ander apparaat dat aan staat (klok bijvoorbeeld). Kijk ff in de handleiding anders, zal vast wle en opgenomen vermogen staan. En zet dat eens af tegen het gebruik van de TV ;)

En als het gaat om die lampjes: gewoon in een kast stoppen, kan prima. Mochten zenou echt moielijk gaan doen, dan kun jeook een tijdschakelaar overwegen. Het is iig NIET handig om het ding heel ver van het aansluitpunt in de kamer neer te zetten - dan heb je een hele slechte verbinding.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Als je 'm op afstand aan en uit wil zetten, dan moet je dat via een ander apparaat doen. Dat andere apparaat zit ook weer met een stekker in het stopcontact.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1