Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Neen hoor, kijk maar op http://www.google.com/sea...q=11740700672+bytes+to+GB : er zit een verschil van ongeveer een factor 1000 op (dus MBGB omgewisseld, precies).KappuhH schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:24:
Hoeveel GB heeft je schuif normaal? Het is niet een 'tikfoutje' van Windows, want hij heeft het aantw bytes wel netjes goed uitgerekend...
Ik heb het nog nergesn gezien, maar ik zou proberen met zo veel mogelijk programma's/verschillende methoden (AIDA, Everest, Windows Command Prompt, eventueel een Linux LiveCD, ...) proberen te achterhalen hoe groot de schijf is en zo kun je achterhalen of de schijf corrupt zou kunnen zijn of dat het gewoon een foutje in Windows is. In het laatte geval kun je proberen System File Check te laten lopen door "sfc /scannow" in Start > Run (Uitvoeren) in te geven. Dat kan sowieso weinig kwaad in ieder geval (hou wel je Windows cd bij de hand!)
Die Windows is goed van streek. Na een scan met Norton Disk Doctor liet hij heel even de juiste grootte zien, en een paar muisklikken later was het weer mis. Backuppen en formatteren dan maar, voor er echt iets kwijtraakt op deze manier.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Mijn fix? Samba herinstallen
en ik zou m meteen ff formatten naar NTFSCaptain Pervert schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:12:
Voor mij valt dit in de categorie niet-op-logica-gebaseerde-computerproblemen.
Die Windows is goed van streek. Na een scan met Norton Disk Doctor liet hij heel even de juiste grootte zien, en een paar muisklikken later was het weer mis. Backuppen en formatteren dan maar, voor er echt iets kwijtraakt op deze manier.
Verwijderd
\
of gewoon converteren..... scheelt weer een windows reinstall.....
start uitvoeren convert c: /fs:ntfs
duurt niet zo lang... .... schijfcontrole lijkt me ook geen slecht idee
Verwijderd
Dit komt nog wel eens voor maar als je systeem eens checkt met een freeware tool als "Belarc" die geeft in een keer goede pc specs van je weer
succes
Ik zie maar een factor 100 hoor, maar dat kan aan mij liggen.ILUsion schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:57:
[...]
Neen hoor, kijk maar op http://www.google.com/sea...q=11740700672+bytes+to+GB : er zit een verschil van ongeveer een factor 1000 op (dus MBGB omgewisseld, precies).
Volgens mij moet er 10,9, 11,6 en 22,5 GB staan. Dat doet mij denken: kijk eens wat er in de landinstellingen bij het decimaal symbool staat ingevuld.
[ Voor 1% gewijzigd door Maasluip op 04-04-2006 09:56 . Reden: madwizard ;) ]
Signatures zijn voor boomers.
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Alleen weigert XP SP2 hier om de 0 te accepteren als decimal character..
[ Voor 6% gewijzigd door BèR op 04-04-2006 13:11 ]
Nee wacht, nu is hij 9976 GB !
[ Voor 15% gewijzigd door Maasluip op 04-04-2006 13:17 ]
Ondertussen ben ik nog te lui geweest om het te fixen, maar die Windows doet nog vreemder: bijna alle 'eenheden' doet hij keer 100 ofzo, bijvoorbeeld ook de resterende speeltijd van een film in Windows Media Player en nog een aantal andere dingen.
Dus dat lijkt uit te sluiten dat er iets met de FAT is en verklaart ook waarom het checken van de schijf geen problemen aan het licht bracht.
Echt te idioot!
[ Voor 16% gewijzigd door Captain Pervert op 09-08-2006 01:15 ]
日本!🎌
inderdaad, waarschijnlijk staat er ingesteld dat hij 0 decimalen mag gebruiken._Thanatos_ schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:24:
Vandaar, kijk bij je landinstellingen wat er bij het decimaalteken staat.
日本!🎌
Verwijderd

Slechte pic of gemodificeerd.
Inderdaad merkwaardig omdat het aantal bytes wél goed wordt weergegeven. In dat soort gevallen wil een verse herstart wel eens helpen. Zeer ernstig gefragmenteerde schijven willen die fout ook wel eens vertonen. Windows is dan niet kapabel om informatie over de ruimte te krijgen. Het kan ook zijn dat de freespaceindex van FAT32 corrupt is wat in Windows 98 nog wel eens voorkwam. Een Chkdsk letter: /F wil nog wel eens helpen. Anders ben ik bang dat een conversie naar NTFS nodig is om het volume te redden. Het is in ieder geval niet goed.
In RAID is het ten zeerste aanbevolen om NTFS te gebruiken. FAT32 kan daar heel slecht tegen en zal op ten duur corrupt raken. Dit door de manier van junctions via RAID driver op FSlayer.
Inderdaad. Heb je het decimaalteken al eens gecontroleerd, want dat zei ik 4 maanden geleden ook al._Thanatos_ schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:01:
Nee, waarschijnlijk staat er een "0" als decimaalteken, omdat "1009" duidelijk "10,9" moet zijn