Ik heb met mijn ubuntu linux server het volgende probleem.
Op tijdstip t=0 is mijn server bereikbaar, maar na een bepaalde tijd niet meer.
Het enige wat dan helpt is het restarten van de betreffende daemon.
Apart vind ik dus wel, dat zodra de server van buiten niet meer bereikbaar is, hij intern nog prima werkt.
Eerste verdenking ging uit naar de router, welke ik vervangen heb door verschillende andere modellen nl.:
- Speedtouch 546 (routerfunctie)
- IP-Cop (linux distro)
- Clarkconnect (linux distro)
- Windows 2003 RRAS
- Windows 2000 RRAS
- Sweex LB000020 (hardware router)
De Sweex router is de enige die em aan het werk krijgt.
De SpeedTouch staat dan in PPTP modus, en doet alleen modemwerk.
De router leek dus eerste dwars te zitten, maar later zou blijken dat het (waarschijnlijk) aan de server zelf lag, want na het restarten van de daemon deed alles het weer.
De services die op het ding draaien zijn:
- http (Apache 1.3.33, ook 2.0 gehad)
- mysql
- FTP (vsftpd)
- ssh
Meestal is apache de eerste die eruit knalt, maar zodra apache eruit ligt, liggen enige tijd later ook alle andere services eruit.
Ik heb ondertussen geprobeerd om ipv. Apache 2.0 Apache 1.3.33 te gebruiken, wat niet heeft geholpen.
Het vreemde is echter dat het intern gewoon blijft werken.
Mijn vraag is dus ook, wat is een mogelijke oorzaak van het probleem, en wat kan ik er tegen doen?
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
ADSL
|
SpeedTouch 546 (in PPTP modus)
|
Sweex LB000020 (Bouwt de PPTP verbinding op, ontvangt Internet IP)
| |
Switches DHCP Bak
|
Server (static internet IP)
Op tijdstip t=0 is mijn server bereikbaar, maar na een bepaalde tijd niet meer.
Het enige wat dan helpt is het restarten van de betreffende daemon.
Apart vind ik dus wel, dat zodra de server van buiten niet meer bereikbaar is, hij intern nog prima werkt.
Eerste verdenking ging uit naar de router, welke ik vervangen heb door verschillende andere modellen nl.:
- Speedtouch 546 (routerfunctie)
- IP-Cop (linux distro)
- Clarkconnect (linux distro)
- Windows 2003 RRAS
- Windows 2000 RRAS
- Sweex LB000020 (hardware router)
De Sweex router is de enige die em aan het werk krijgt.
De SpeedTouch staat dan in PPTP modus, en doet alleen modemwerk.
De router leek dus eerste dwars te zitten, maar later zou blijken dat het (waarschijnlijk) aan de server zelf lag, want na het restarten van de daemon deed alles het weer.
De services die op het ding draaien zijn:
- http (Apache 1.3.33, ook 2.0 gehad)
- mysql
- FTP (vsftpd)
- ssh
Meestal is apache de eerste die eruit knalt, maar zodra apache eruit ligt, liggen enige tijd later ook alle andere services eruit.
Ik heb ondertussen geprobeerd om ipv. Apache 2.0 Apache 1.3.33 te gebruiken, wat niet heeft geholpen.
Het vreemde is echter dat het intern gewoon blijft werken.
Mijn vraag is dus ook, wat is een mogelijke oorzaak van het probleem, en wat kan ik er tegen doen?
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
ADSL
|
SpeedTouch 546 (in PPTP modus)
|
Sweex LB000020 (Bouwt de PPTP verbinding op, ontvangt Internet IP)
| |
Switches DHCP Bak
|
Server (static internet IP)
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.