Toon posts:

[KEF]Speaker opgeblazen,welke erin zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 975 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijdje geleden een feestje gehad thuis.
Dat ging allemaal iets te lang op een hard volume en nu heb ik 1 van me 2 speakers opgeblazen.
Het zijn wel oude speakers,maar ze klinken echt geweldig dus wil ik krijg de opgeblazen speakers vervangen.
Weet alleen niet welke ik er het beste in kan doen..
Liefst natuurlijk precies dezelfde,maar vind ze maar eens..

Speakers:KEFQ90
http://img82.imageshack.us/my.php?image=dsc000165su.jpg
Bass: kef sp 1285 b200
Hoog/laag: kef mb200 sp 1280

Het gaat dus om de bovenste 2 die ik graag wil vervangen.
Hopelijk kan iemand me beetje op de goeie weg helpen.

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
zozo, nog meer kef hier grappig :)

Het beste kun je kijken op marktplaats ofzo, daar zijn nog heel wat kefjes.
Anders wordt het toch echt iets heel anders (ook wat klank betreft)
edit:

Zit ik ff flink te slapen :P (ik zat een beetje blindelings naar de b200 te kijken)

Het gaat over een wat nieuwer type KEF, daar moeten sowieso wel (reserve) onderdelen voor zijn.
Mail anders KEF zelf, die hebben vast een oplossing.

[ Voor 41% gewijzigd door B_FORCE op 04-04-2006 08:54 ]

One World Concepts

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

ga anders eens bij speakerenco langs, die kunnen dacht ik ook nog heel wat met dit soort speakers.. En anders kunnen ze je misschien wel adviseren over mogelijke oplossingen..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat gaat lastig worden. Het is een coax unit en daar zul je niet zo 1,2,3 vervanging voor vinden. En als je die al vindt, zul je die in beide speakers moeten vervangen zodat het een geheel blijft.

Ik denk dat je net zo goed een compleet nieuwe speaker kunt maken/kopen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Heb je al contact opgenomen met de importeur?

Of gaan we mee in de trend alle logische stappen eerst maar eens over te slaan? :P

Je hebt namelijk een goede kans dat je het via de officiële weg voor een goede prijs kan oplossen. Oude units hebben ze vaak nog wel bij KEF (je moet toch aan aftersales service doen hè) en vaak kan het dan ook wel voor een mooie prijs. Voordeel is namelijk ook dat je er dan maar 1 hoeft te vervangen. Als je op een andere driver overgaat wordt het toch duurder (want je moet er twee hebben, filter veranderen, kast aanpassen) en veel, veel moeilijker.

[ Voor 91% gewijzigd door zimbab op 04-04-2006 15:29 ]

Verwijderd

als je er 1 wilt verkopen moet je me maar mailen, ik zoek nog zo'n speaker als center ;)

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 12:44
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:28:
als je er 1 wilt verkopen moet je me maar mailen, ik zoek nog zo'n speaker als center ;)
De importeur Transtec staat bekend om de goede service, geef ze es een belletje, grote kans dat ze je wel kunnen en willen helpen. Dit soort merk eigen units zijn lastig te krijgen via bijvoorbeeld speaker&co, veel grote producenten leveren niet meer aan de diy tussenhandel.

uncle_sjohie

Verwijderd

Topicstarter
Beetje late reactie :)

Bedankt voor jullie bedenkingen.
Denk dat ik maar eens hier en daar wat ga mailen.
Zou deze graag wel weer werkend willen hebben:)
En als dat niks wordt zou ik maar eens voor ander set speakertjes moeten gaan kijken:(

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus de mensen bij Transtec gemaild,ze zeiden dat ze nog wel onderdelen hadden liggen van de Q90,maar niet de bassspeaker die ik dus ook nodig heb.
Dus dat is flink balen..
Denk dat ik maar moet opgeven :'(

• uncle_sjohie
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:29:
Nou ik heb dus de mensen bij Transtec gemaild,ze zeiden dat ze nog wel onderdelen hadden liggen van de Q90,maar niet de bassspeaker die ik dus ook nodig heb.
Dus dat is flink balen..
Denk dat ik maar moet opgeven :'(
Misschien een mailtje naar KEF amerika? Ik zie op hun site dat ze onderdelen 8 jaar op voorraad hebben, dus misschien dat ze je daar nog kunnen helpen?

uncle_sjohie

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Kun je beter de UK proberen aangezien het geen Amerikaans bedrijf is, maar een Engels.

• uncle_sjohie
zimbab schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:24:
Kun je beter de UK proberen aangezien het geen Amerikaans bedrijf is, maar een Engels.
Daar vergis ik me nou altijd in, en ik heb zelf ook nog van die dingen!

uncle_sjohie

Pagina: 1