[2003] sfc /scannow kan niet worden gestart

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-02 10:17

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Ik probeer een hotfix voor Windows 2003 te installeren op onze W2k3-server. Echter, om die hotfix te installeren moet er worden gecontroleerd of de dll-bestanden nog wel de juiste versies zijn. Dat blijkt niet zo te wezen, en er wordt me aangeraden een sfc /scannow uit te voeren.
Bij deze scan krijg ik de melding:
Files that are required for windows to run properly must be copied to the DLL cache.

Insert your Windows Server 2003, Standard Edition CD-ROM now.
Goed, ik voer de CD in, resultaat:
The CD you provided is the wrong CD.
Please insert the Service Pack 1 CD-ROM into your CD-ROM drive.
Oke, ik voer een cd in met daarop een mapje I386 van SP1 in, maar ook die wordt niet geaccepteerd.

Na wat rondgooglen kom ik op 2 opties:
KB263499 - Prompted for CD-ROM When You Run System File Checker While Correct CD-ROM Is in Drive
Hier kan ik niets mee, want de "Restrict CD-ROM access to locally logged-on user only"-policy staat al op disabled.
How to use the scannow sfc tool in Windows XP
Op deze site word aangeraden de map I386 te kopieren naar de harde schijf, en dan de registry values voor ServicePackSourcePath en SourcePath in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup aangepast moeten worden.
Dit heb ik dan maar gedaan, de I386 map staat nu onder C:\WINDOWS, en in het register heb ik dus C:\Windows neergezet.
Echter, het maakt niet uit, ik blijf de foutmeldingen krijgen.
Uiteindelijk heb ik maar op een andere 2k3 server sfc /scannow gedraaid, en vervolgens die dllcache gekopieerd, maar ook dat hielp niet. Ik ben nu dus een beetje aan het vastlopen :/

Heeft iemand, alsjeblieft, een oplossing? Die hotfix is nogal belangrijk _/-\o_

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je met setupsp2.exe /integrate:c:\mapmetdehelecd al eens de boel geslipstreamed? [rml][ HOWTO] Windows XP Service Pack 2 slipstreamen[/rml] kan je daar ook wel mee helpen, gaat precies het zelfde :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Hmail
  • Laatst online: 17-02 10:17

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
setupsp2.exe? Staat dat op de SP1 cd :? Ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik atm niet op m'n werk ben, maar het lijkt me onlogisch..

maarja, dat is het leven ook, dus wat dat betreft :P

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
setupsp2 is even een fictieve naam voor de sp2 executable. Met dat commando kan je deze in de installatie integreren. Ik ben inderdaad even in de war met sp2. Die howto werkt prima voor 2003 sp1 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters