Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Internet op een PDA

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hee, ik heb eens wat door zitten lezen over de Palm TX. Maar is het ook mogelijk om op deze handheld, of gewoon pda's in het algemeen, internet te krijgen wat overal beschikbaar is? En niet alleen op een wireless netwerk op het werk of thuis? Want als dit zou kunnen zou het helemaal heerlijk zijn om een pda te bezitten..

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bedenk wel dat alle PDA's een veel lagere resolutie hebben dan een gewone PC, dat maakt het internetten niet echt prettiger omdat websites daar niet voor gemaakt zijn

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 16:28:
Hee, ik heb eens wat door zitten lezen over de Palm TX. Maar is het ook mogelijk om op deze handheld, of gewoon pda's in het algemeen, internet te krijgen wat overal beschikbaar is? En niet alleen op een wireless netwerk op het werk of thuis? Want als dit zou kunnen zou het helemaal heerlijk zijn om een pda te bezitten..
Je hebt verschillende soorten PDA's. Sommigen draaien op PalmOS en sommigen op Windows Mobile. Wat bedoel je met internet wat overal beschikbaar is? Via UMTS?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor PDA's houdt het momenteel wel op bij WLAN denk ik. Telefoons die Windows Mobile draaien en een PDA form factor hebben kunnen ook gebruik maken van PiT van T-Mobile. Zie dit topic voor meer informatie en ervaringen: T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dus de enige oplossing om overal op internet te kunnen is een pda-telefoon aan te schaffen.. Dus op een gewone Palm pda (TX bijvoorbeeld) is het niet mogelijk om overal te kunnen internetten? Jammer, dan gaat voor mij de lol er al heel snel van af denk ik..

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:53:
Hmm, dus de enige oplossing om overal op internet te kunnen is een pda-telefoon aan te schaffen.. Dus op een gewone Palm pda (TX bijvoorbeeld) is het niet mogelijk om overal te kunnen internetten? Jammer, dan gaat voor mij de lol er al heel snel van af denk ik..
De TX kan overal internetten waar WiFi beschikbaar is (en toegankelijk). Met een GSM met bluetooth kun je ook internetten via GPRS, dan ben je je eigen accesspoint.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11 15:59

Sick Nick

Drop the top!

Het kan wel, maar dan moet je een pda met bluetooth hebben en een gsm met bluetooth EN gprs. Op die telefoon zal je dan bijvoorbeeld T-Mobile PIT moeten hebben en dan via die gsm internetten op de pda.
Ik heb zelf een mda vario, da's een pda die toevallig ook kan bellen en een toetsenbordje heeft. Overal en altijd internet/msn is erg fijn om te hebben ja!

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:56:
[...]

De TX kan overal internetten waar WiFi beschikbaar is (en toegankelijk). Met een GSM met bluetooth kun je ook internetten via GPRS, dan ben je je eigen accesspoint.
Ja maar als je gewoon ergens bent ( in de stad) kun je dus niet internetten.. Je zult speciaal een WiFI netwerk moeten zoeken. Dan moet ik maar eens overwegen een MDA Vario aan te schaffen, want daar is het wel mee mogelijk zie ik..

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:58:
[...]
Ja maar als je gewoon ergens bent ( in de stad) kun je dus niet internetten.. Je zult speciaal een WiFI netwerk moeten zoeken. Dan moet ik maar eens overwegen een MDA Vario aan te schaffen, want daar is het wel mee mogelijk zie ik..
Daar heb je het verschil tussen een pda en een smartphone: een smartphone is een pda met geïntegreerde WiFiGPRS radio. Palm heeft momenteel alleen de Treo650 (die érg goed is, maar daar is de prijs ook naar), maar er gaan geruchten dat er overmorgen een nieuwe Treo zal worden aangekondigd.

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-11 16:38

luke_otto

pang pang luckyluke

je hebt pda's die kunnen wifi hebben en bijv bluetooth

je hebt connected devices, pda met telefoon functie. ofte wel met sim kaart, meestal gprs en af en toe umts

smartphone is eigelijk gewoon een slimme telefoon met pda functies

voor lekker internetten op een pda heb je denk ik minimaal een vga scherm nodig(zelf geen ervaring)

[ Voor 20% gewijzigd door luke_otto op 03-04-2006 21:13 ]

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Wat jij wilt hebben is UMTS of EDGE. Vooral EDGE is een prima alternatief zoals ik hoor in mijn omgeving. In combinatie met een prima apparaat en Opera Mobile kan je dan heerlijk over internetten :)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Daar heb je het verschil tussen een pda en een smartphone: een smartphone is een pda met geïntegreerde WiFi radio.
Typfoutje van het muisje: een Smartphone is een pda met geintegreerde GSM/GPRS chipset waarmee je kunt bellen en via GPRS kunt internetten. :)

Een pda met WiFi wordt geen smartphone genoemd, maar een connected pda oid. :)
Niet als je dus een telefoon met enerzijds GPRS functie en anderzijds Bluetooth functie hebt. De telefoon wordt dan een hub waarmee je pda het internet op kan. Overal waar je normale GSM dekking hebt.

pda <---via BT --> Telefoon <--- via GPRS of EDGE / UMTS ---> Internet

Zo dan. :+

[ Voor 44% gewijzigd door Stereotomy op 03-04-2006 21:30 ]

Alors.

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 13:49
Palm TX is mooi apparaat (heb hem zelf), maar als je het hoofdzakelijk wilt om te internetten, kan ik hem je niet aanraden. Op dit moment is de browser (Blazer) die erop staat niet echt je-van-het. Dit omdat het bijvoorbeeld wat problemen met lange laadtijden heeft en het cachen van pagina's, zodat ze snel laden, niet ondersteunt. Voor PDA's gemaakte pagina's voldoet het echter ruim. (Owja, voor meer info over Palms)

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Montana
  • Laatst online: 22:49

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Zelf heb ik de Lifedrive van Palm, Via Wifi internetten thuis gaat goed. Duidelijk minder snel dan
op de Pc/Labtop. Maar mijn eigen home page heb ik toch wel binnen 6-8 sec. op mijn Palm.
Email binnen halen ietjes langer. 10/15 sec.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Skaah
  • Laatst online: 08-11 11:43
Ik heb de Sony TH55, ik internet via een Bluetooth verbinding naar mijn telefoon (Nokia 6230) met GPRS. Het werkt heel aardig, een tikje langzaam maar het is slechts GPRS natuurlijk. Voor email is het geweldig, random internetten is me te duur (KPN). Het scherm van mijn PDA is even groot als dat van de TX. Ik gebruik Netfront als browser.
Pagina: 1