Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition
Intentionally left blank
1
2
3
4
5
| <div id="thumbscroller"> <a href="javascript:GaleryDisplayContents('intro')">home</a> <a href="javascript:GaleryDisplayContents('test1')" title="">[img]"./images/portret.gif"[/img]</a> <a href="javascript:GaleryDisplayContents('test1')" title="">[img]"./images/portret.gif"[/img]</a> </div> |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #thumbscroller { float: left; padding: 0px 3px 0px 3px; position: absolute; left: 20px; right: 20px; clip: rect(0px, 0px, 100px, 710px); z-index: 10; } |
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition
n CSS 2.1, the only valid <shape> value is: rect(<top>, <right>, <bottom>, <left>) where <top> and <bottom> specify offsets from the top border edge of the box, and <right>, and <left> specify offsets from the left border edge of the box
dus je clip-property klopt volgens mij al niet helemaal; ik denk dat je enkel overflow te zien krijgt, en overflowed content reageert inderdaad niet op interactie (sowieso wil je waarschijnlijk ook een andere vorm van overflow dan 'visible' als je gaat clippen).
En wil je 'm nu floaten of absoluut positioneren? Beide kan natuurlijk niet (en clipping werkt alleen op absoluut gepositioneerde elementen, dus je float is fout hier)
Dit soort dingen zijn natuurlijk eenvoudig te debuggen door je element even een achtergrondkleurtje te geven.
Note overigens dat veel sites nog de achterhaalde CSS2 manier presenteren van deze property (o.a. w3schools.com)
[ Voor 31% gewijzigd door crisp op 03-04-2006 17:23 ]
Intentionally left blank
het enige wat ik nog wel raar vind is dat plaatjes die niet in zijn geheel in het geclipte deel passen niet weergegeven worden. ik heb er nu 6 plaatjes in staan waarvan ik zou verwachten dat ze horizontaal getiled worden tot aan de rand van de geclipte div. echter worden alleen die plaatjes weergegeven die er helemaal in passen, en dat is niet wat ik wil. ik heb deze "scrolldiv" weer in een andere div staan waarop ik de volgende css regels toepas.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #galerymenu { position: absolute; top: 26px; display: block; height: 100px; width: 100%; border-top: 1px solid white; border-bottom: 1px solid white; overflow: hidden; z-index: 6; } |
het zou misschien aan de overflow kunnen liggen maar met wat geklooi heb ik daar ook niks zinnigs mee bereikt. een ander punt waaraan het volgens mij kan liggen is dat de div te smal zou zijn, de plaatjes gaan namelijk verder op de volgende regel. weet iemand hier misscien waar dit aan zou kunnen liggen?
Intentionally left blank
Dat is waar (pas op voor de Opera bug though).Tombo_inc schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:13:
dat weet ik ja. maar het mooie van de clipping methode is dat je geen parent element nodig hebt. je kan gewoon door de layer te verplaatsen en tegelijkertijd de clip te verplaatsen een scroller creeren.
Ik gebruik zelf clipping voor de update-tracker rechtsboven
Heb je misschien een online testcase? dat werkt voor iedereen wat makkelijkermaar ondanks dat heb ik bij beide methodes het probleem dat de plaatjes niet afgehakt worden maar gewoon helemaal wegvallen als ze niet geheel in de div passen.
[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 03-04-2006 23:19 ]
Intentionally left blank