Mobo voor AMD

Pagina: 1
Acties:

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zie door de motherboards het b(i)os niet meer :)

De KT7, de K7T, VIA133 etc etc.
Wat is nu een lekker board voor een snelle Duron of Athlon? Overklokken is niet belangrijk, maar stabiliteit en compatibiliteit wel.

Wat zijn de ervaringen van de Athlon en Duron gebruikers hier? en wat is aan te raden een Duron of Athlon. Ik doe niet veel spellen, maar ben wel bezig met audio&video.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 11:07
Ik heb een MSI K7T Pro2 voor een Duron800.

Hij is lekker stabiel, en voldoet aan mijn eisen van stabiliteit en snelheid. Bovendien is hij in menig test als erg goed beoordeeld, en spaar je een dikke 100 pieken uit tov een Abit of Asus.

Alhoewel je voor 239 misschien wel een leuke tweedehands Abit/Asus op de kop kunt tikken. Mocht je per se een Merk willen

Het is vast wel mooi weer buiten.

Verwijderd

In de meeste reviews komen de MSI MoBo's als erg stabiel uit de bus. Bovendien zijn ze een stukje goedkoper als de Abit's & Asus.

Voor een review van de K7T Pro 2a zie http://www.hardwareinfo.net

Zelf wacht ik tot de KT7 Turbo leverbaar is. Dit MoBo heeft een Via KT133A chipset en kan draaien met een FSB van 200 & 266 waardoor je in de toekomst nog kunt upgraden. Boven gebruikt het MoBo klassiek 133 Mhz SDram en geen DDR, scheelt flink in de kosten

• Rob
  • Niet online
Tweedehands is niet nodig. Ik wil er wel wat geld in steken, maar niet teveel (en niet te weinig).

Een raid-configuratie is voor raid niet nodig, maar is wel handig voor het aansluiten van meerdere HD's (ik heb begrepen dat dat kan)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Rob
  • Niet online
iemand die wat van de functionaliteit van de raid controllers op de Abit mobo's kan vertellen (welke raid kunnen ze aan en kan je ook 'gewoon' HD's aansluiten)?

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 14:44 schreef -Rob- het volgende:
iemand die wat van de functionaliteit van de raid controllers op de Abit mobo's kan vertellen (welke raid kunnen ze aan en kan je ook 'gewoon' HD's aansluiten)?
Op de Abit Kt7-RAID en Kt7A-RAID (met 266 MHz FSB) kunnen zowel normale hardeschijven worden aangesloten als hardeschijven in een RAID 0, 1 of 0+1 opstelling .

edit: typo

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op woensdag 24 januari 2001 09:51 schreef Batje4 het volgende:
Ik heb een MSI K7T Pro2 voor een Duron800.

Hij is lekker stabiel, en voldoet aan mijn eisen van stabiliteit en snelheid. Bovendien is hij in menig test als erg goed beoordeeld, en spaar je een dikke 100 pieken uit tov een Abit of Asus.

Alhoewel je voor 239 misschien wel een leuke tweedehands Abit/Asus op de kop kunt tikken. Mocht je per se een Merk willen
MSI is een A-merk, en door menig test als meest stabiele socket A bord beoordeeld.. oftewel, nemen dat ding! (of de MSI k7t turbo (kt133a promise raid :9~))

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik denk dat je nog steeds twijfelt over Abit kt7 raid (vanwege de 2 extra ide kanalen)
Het MSI moederbord is stabieler. Het is iets van 100 Piek goedkoper. Als je extra ide kanalen wil kun je er een promise pci ide controller in zetten. Ik heb dat gedaan en die ultra 100 omgebouws naar raid. (:9~ raid for 105 piek :9~)(en dan niet die brakke highpoint)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Ben ik toch echt blij met me KT7-RAID :) Me MSI K7T pro 2a wilde niet werken :(

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

Ik zou voor MSI gaan.
Dit kan tot 150,-- schelen in vergelijking tot Abit en Asus borden.

Mijn ervaring is dat je board +/- 1 a 2 procs mee gaat, dus het zou zonde zijn om een duur mobo te kopen met het oog op de toekomst. Wie weet hoe snel AMD weer met een nieuwe opvolger komt (zoals Intel met de P4)

P.S. maakt geld je geen reet uit, zou ik gaan voor een mooi ABIT bordje.

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
MSI is door PC Welt, C!T e.d. als stabielste bord verkozen, terwijl deze ook iets goedkoper is. Ik zou voor de MSI gaan.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Asus A7V(266)
Abit KT7 (a)
MSI PRO 2(a)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik ben zwaar tevreden met mijn MSI tje.....

• Rob
  • Niet online
Bedankt voor de reply's ik ben weer een stukje wijzer geworden :)

Overigens zijn eventuele aanvullingen van eenieder ook welkom.

Pagina: 1