Toon posts:

[Symantec Ghost 8 Enterprise] Ghosting over een subnet heen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We proberen hier te clonen gebruik makend van de virtual ghost-partition.

De ghostserver staat echter niet in het hetzelfde subnet als de clients (Windows XP, SP2 - firewall staat uit), nu werkt dit geloof ik met een broadcast en kunnen de clients de server niet vinden in het subnet waarin zij zitten. Ik heb het getest en als zowel server en client in hetzelfde subnet hangen dan werkt het prima.

Probleem is denk ik verholpen als we kunnen zorgen dat de clients niet op naam zoeken (polling for bound server ghostserver-naam) maar direct proberen te connecten op IP.

Ik kan alleen niet uitvogelen hoe je de Console zo instelt dat deze bij het uitrollen van de client het IP van de server hard in het certificate zet i.p.v. de naam van de server. Iemand ervaring hiermee? Idee? De naam staat in het certificate en de client kan hem niet resolven in DOS of iets dergelijks.

De clients zoeken dus bij het booten naar de ghostserver naam en blijven daarop hangen (polling for bound server ghostserver-naam) en krijgen vervolgens een time-out, clients verkrijgen een IP via DHCP en daarin staan de juiste settings voor DNS/WINS, in Windows kan ik ook gewoon pingen naar de ghostserver

Een Configuration-refresh task (zonder de clone optie aan) werkt dus bijvoorbeeld wel gewoon.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 16:26 ]